Xbox netwerk probleem

M

Menno

Hi all,

loop al een paar dagen te klooien om een Xbox aan een Win2000 desktop te knopen,zodat de Xbox online kan via die desktop.
Heb om te proberen een UTP kabel (die ik normaal voor me laptop gebruik) op de Xbox geprikt.
Laptop kan gewoon online via deze verbinding,dus neem aan dat ICS correct werkt.
Maar op de Xbox hangt ie met de melding Xbox live not found.
Heb alle settings gechecked. De Xbox voert ook nog een check uit en loopt netjes door en stop bij de laatste stap dus met Xbox live not found.
Ik heb de Xbox een vast ip gegeven,en de gateway en primary dns ingevuld.

Ik werk met 2 netwerkkaarten in de desktop.
1 met een adsl modem en de 2de gaat naar de Xbox.

Iemand enig idee ?
 
Misschien ICS nog eens opnieuw instellen, kans dat die alleen wil werken op de laptop, of je moet de xbox effe instellen op het ip en de gegevens van de laptop.

Ik ga er vanuit dat je een cross-over utp kabel gebruikt als je die rechtstreeks in je pc prikt.
 
Hoi ,

heb ik gedaan ,Xbox heeft zelfde IP settings als Laptop.
Hoe weet ik zeker dat het een Crossover kabel is ?
Gebruik hem normaal voor me laptop <--> Desktop.

Gekke is dat als ik de kabel uit de Xbox trek en in me laptop stop ik direct online kan.
Zou het nog iets met rechten te maken kunnen hebben ?

(moest op me 2000 desktop eerst een account aanmaken om me laptop toegang te geven.)
 
Hmmz.. ben ik net even over aan het denken.
De kabel zal wel in orde zijn.

Dat je laptop meteen aan het werk kan is omdat die al zijn accountje heeft en alles in feite voor de laptop is ingesteld.

Het beste kun je toch ICS het ip adres laten uitdelen aan je laptop en Xbox.
In feite is het een forward-funktie dus theoretisch zou je geen account nodig moeten hebben voor de xbox.
Van de andere kant is het zo dat bepaalde operating systems automatisch een machine-account aanmaken of aan laten maken als er een netwerkverbinding komt.

Je zou dus eens kunnen proberen een account te maken voor de xbox.
Een andere optie is om die hele ICS zooi uit te schakelen en een utility als Sybase (of zoiets) of Winroute te installeren op je pc, dan zijn je zorgen ook vrij snel over want dat werkt stukken beter voor internet delen en je hebt ook nog veel meer mogelijkheden qua port-forwarding etc.etc.
 
het ip van de xbox moet vershillen van de laptop.
b.v 123.45.67.89 =laptop
dan is de xbox 123.45.67.90
probeer het eens.
 
Gelukt
Probleem zat ergens op me Desktop.
verbinding loopt nu via router met andere kabel,en gaat nu prima.
Bedankt voor het meedenken.
 
als je met een cross kabel werkt (pc naar Xbox zonder hub of router)dan moet je static ip op Yes staan in je .ini file en dat kan je zien in settings
als dat niet zo is dan moet je booten van een cd-rw of dvd
met een dashbord er op waar het .ini file wel is aan gepast
dan kan je het .ini file op C:\ op static zetten
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan