Xbox Netwerk

fladder

Active member
Lid sinds
21 mrt 2003
Berichten
177
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
44
Hoi,

Ik heb sinds gosteren een Xbox nu heb ik dat ding aan mijn PC gehangen en ik kan hem wel pingen
maar niet *zien* misschien wel logisch omdat hij volgens mij geen naam heeft
maar hoe kan ik de box als *PC* in mijn netwerk hangen?
of moet hij daar voor omgebouwd zijn
ik heb hem wel getest aan mijn router en ik kon ermee het net op
maar dat vond ik niet nodig Live ga ik toch niet het gaat mij meer erom om Games op de schijf te zetten nadat er een grotere inzit
maar daar moet hij volgens mij ook voor omgebouwd zijn
Wie heeft er wat antwoorden voor mij?
 
Jij bedoelt zichtbaar in het netwerk?
Dat lukt niet, ook niet als ie omgebouwd is, omdat de xbox geen netbios ondersteuning heeft en dat is net wat zorgt voor de zichtbaarheid in je netwerkomgeving.

Misschien dat er wel aparte software is voor de xbox waardoor dit wel weer mogelijk is maar dan moet ie zowiezo omgebouwd zijn inderdaad.
Na ombouw kan er een grotere HD in, je kunt er games naar toe zetten (zelfs vanaf iso met Suxx of C-Xboxtool), met je windows commander kun je dingen overzetten ach dan is er zoveel mogelijk.... als je toch geen Live speelt dan is ombouwen eigenlijk een must.
En volgens mij kun je dan toch nog over internet tegen anderen spelen alleen niet meer via de officiele Live servers maar wel via xlink of iets in die geest.

Er zijn zelfs ombouwchips waarbij je de originele bios weer kunt gebruiken als je Live wilt spelen dus nja, er is zoveel mogelijk.
 
Op een Xbox kan toch ook Linux? Dan kan je zelfs heel goed een netwerk opzetten. Zelfs zonder modchip of schroevendraaier gaat Linux er in.
 
Dat is precies mijn bedoeling BT
gewoon alle spellen op de hd knallen en spelen maar
maar dan weet ik in ieder geval dat ik heb eerst even om moet bouwen en dan kan ik verder gaan
en spelen via live is dan dus nog wel mogenlijk begrijp ik :)
alleen dan zonder abbo :)

Bedankt
 
@Kerstkonijn, volgens mij moet ie toch omgebouwd zijn om er linux op te zetten, ik weet het niet, maar origineel zag ik nergens een linux optie staan, of het moet zijn dat je die van cd moet kunnen opstarten.

@fladder: graag gedaan.
 
Originally posted by Black Tiger
volgens mij moet ie toch omgebouwd zijn om er linux op te zetten
Als je op het linkje in mijn vorige posting klikt, kom je op de Xbox-Linux page. En daar kan je naar de FAQ page. Onder nummertje 2: Preparing the Xbox staat het antwoord op de vraag:
Can I just download Linux and run it on my Xbox?[SIZE=-2]

Short answer: yes...No.
Long answer: Unfortunately, it's not that easy yet. There is some anti-Linux protection in the Xbox, Microsoft does not seem to want you to run Linux on the Xbox, although the Xbox would be an ideal Linux PC.
There are two ways of modifying your Xbox:
  • The software method: Spend 30 minutes to modify the software on the Xbox hard disk, without opening the case. This is fully reversible.
  • The hardware method: Spend 30 minutes to modify the flash chip inside the Xbox. This can be fully reversible, too, but not always. However with this method you have to open the case and it requires (very easy) soldering.
After doing the modification, you can run Linux on your Xbox.[/SIZE]
 
Reverse software. Nou bedankt in elk geval KK, dit wist ik niet. Maarja... dan doe toch maar liever een ombouw dan een Linux-doos, dan kun je gewoon linux vanaf de cd installen en heb je geen uur werk ermee.

Maar toch bedankt voor de info!
 
Nou,

Hij is omgebouwd, helaas was deze versie niet instaat zich te lenen voor een grotere HD
maar nu zit ik eventjes met de emulators
mijn vriendin wil nu heel graag die oude spellen voor de nes Snes een com64 spelen heeft iemand een iedee waar ik dit vandaan kan halen
roms en emulators ik heb net zitten speuren maar ik kom alleen maar dingen tegen om echt op je PC te spelen
wie weet iets

alvast bedankt
 
Eens op de newsgroups gaan spieken daar komen ze regelmatig langs, ook wel in bijv. a.b.cd.image.xbox etc.

Versie niet geschikt voor grotere HD? Welke chip heb je er dan in? Als je chip wel geschikt is, moet je anders gewoon even de nieuwste Slayer Evox Autoinstaller 2.6 downloaden die kan wel een grotere HD aanpassen.
 
elke versie is geschikt voor een grotere HD
ook de 1.6 versie
en linux op een orginele Xbox kan
maar je hebt heel veel beperkingen omdat hij nog werkt met orginele bios

ombouw werkt het beste en als je dat doet met bijvoorbeeld de duoX
dan kan je ook opstarten met orginele bios voor Xbox live
 
De oude versies van de Evox konden maar tot 136 gig of zoiets, de nieuwe kan nu ook hd's van groter dan 136 gig aan, dat is wat ik ermee bedoelde eigenlijk.

Het zal toch niet voor niets zijn dat ze specifiek aangeven dat ie geschikt is voor grotere hd's toch?
 
ik heb de 1.6 versie
maar hij is niet omgebouwd met een chip ze hebben hem geflashed
misschien dat het daaraan ligt dat er geen andere hd inkan
hij zei dat hij de bios zelf niet kon flashen
maarjah 30 euro's vond ik niet al te duur
en mijn vriendin is weer helemaal blij met die 10 nieuwe spelcomputers met de emulatie :)
en als de vriendin blij is wordt het leven een stuk makkelijker :)
 
Yep, geflashed kan ook, dat heeft dan wat beperkingen afhankelijk van hoe je het doet.
Maar toch fijn dat je er mee aan de gang kan, eventueel kun je later nog altijd een keer beslissen om toch om te bouwen met een chip.
 
inderdaad
nu nog even de n64 emulator aan de praat krijgen er werkt maar 1 rom van de 25 die ik al geprobeerd heb twijfelde eerst aan de roms maar het zijn er nu al zoveel die het niet doen ga nu eerder twijfelen aan de emulator :)
 
Er staan wel een paar emulators op de site maar die zijn voor de PC en die werken niet op de Box
en roms hebben ze eigenlijk bar weinig
en op 500 vote knoppen drukken heb ik niet zo'n zin in :)
wel een leuk tijdverdrijf als je je verveeld
Toch bedankt voor de link Duivel
 
de roms zijn speciaal voor de surreal emu slimmie.
en je hoeft niet te voten buddy,stem maar op xbox hahaha
 
dan heb je geen 1.6 maar een 1.4 of 1 van de 1000 1.5
de 1.6 kan alleen met een modchip omgebouwd worden
(nog wel)

kijk even op de stikker onder op de Xbox
voor 15-04-04 is een 1.5 of 1.4
na 15-04-04 is een 1.6
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan