xp met vista look ultimate

mistico

Jr. Member
Lid sinds
4 jun 2005
Berichten
82
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
72
na niewe harde schijf kan ik als admin me niet meer inloggen met men paswoord maar het raare is als ik naar men vrouw haar acount ga andere gebruiker neem ik me wel kan aanmelden direct alles open ? wie weet raad aub
 
mistico;190571 zei:
na niewe harde schijf kan ik als admin me niet meer inloggen met men paswoord maar het raare is als ik naar men vrouw haar acount ga andere gebruiker neem ik me wel kan aanmelden direct alles open ? wie weet raad aub

Lijk mij een raar verhaal, even de zaak p een rijtje zetten.
Jij zet de PC aan en logt in met Administrator en Password, maar dat werkt niet.
Jij logt in met het account van je vrouw en die kan wel inloggen.
Je doet een switch van Users en nu kan je er wel in met je administrator username, ja dit is vreemd.

Jij moet bij de user management eens kijken of de administrator nog wel lid is van de administrators group. Controleer ook de andere users daar.
Dit heeft niets met de Vista look te maken, maar met het user management systeem.
 
Je vraag is mij niet helemaal duidelijk.

Mag ik aannemen dat je een lijst met gebruikers ziet waaruit je moet kiezen ?
En staat daar ineens de Administrator niet meer in ?
Of staat die er wel in en lijkt het password niet meer te kloppen ?

Dat de Administrator niet in de lijst staat bij het opstarten, dat klopt namelijk das standaard zo ingesteld.
Op die manier is er een extra stukje beveiliging ingebouwd.
Het is altijd raadzaam om iedere gebruiker een eigen gebruikersnaam en password te geven, ook al is er onder die gebruikers 1 (of meer) met Administrator rechten.
De Administrator is er dan alleen om problemen op te lossen.
Je kunt in user management aangeven dat je de klassieke manier van aanmelden wil gebruiken, en dus niet het welkomstscherm.
Wanneer er dan meerdere gebruikers zijn (zoals bij jullie), moet je in een schermpje naam en password opgeven, en niet meer uit een lijst kiezen en dan een password opgeven voor die gebruiker.

Overigens, als er maar 1 gebruiker is naast de Administrator en die gebruiker geen password heeft opgegeven, dan start je pc op zonder te vragen naar gebruiker of password (want dat gaat dan nergens over).

Is dit wat je bedoelt ?
 
op het scherm komen twee users te staan die van mij en die van men vrouw deze van mij is met paswoord beveiligd ga ik retsreeks naar mijn ow je dat van mij is enkel met paswoord beveiligd andere niet nem mijn users acount tik men wachtwoord in komt op vind het paswoord niet ik meld me aan via men vrouw haar acount ander gebruiker tik men wachtwoord in en alles open zo gaat het ??
 
Misschien is het moeilijk voor je, maar probeer je rust te nemen en zo duidelijk mogelijk te schrijven. Ik zal proberen het te ontleden.

Als je XP is opgestart zie je 2 accounts, dat van jou en van je vrouw. Er doen zich twee situaties voor.
1.) Je probeert in te loggen onder je eigen account, je typt het wachtwoord in, en dan zegt XP dat dit niet het juiste wachtwoord is en kom je er niet in.
2.) Je kunt wel inloggen met het account van je vrouw omdat daar geen wachtwoord op zit. Je logt dus daarop in, van daaruit kies je voor start->afmelden->andere gebruiker en dan kies je jouw eigen account, en dan kom je er wel gewoon in met je wachtwoord.

Is deze situatie correct?

Zoja, probeer het volgende dan eens.
Log in met het account van je vrouw. Ga dan in het configuratiescherm naar gebruikersbeheer.
Klik jouw account aan en kies dan voor "wachtwoord wijzigen".
Wijzig het wachtwoord in iets gemakkelijkst, bijvoorbeeld 1234.
Sla de wijziging op en herstart je computer helemaal af, dus start->uitschakelen en dan "opnieuw starten".

Dan krijg je als het goed is weer dat inlogvenster met het account van jou en jouw vrouw.
Selecteer jouw account en geef als wachtwoord 1234 (om even bij mijn voorbeeld te blijven).
Lukt het nu wel om er rechtstreeks in te komen?
 
het is in orde nu black tiger sorry dat ik soms en moeilijke uitleg geef maar ik neem heel zwaare medicatie en kan me dan niet zo goed uitdrukken mijn vriend heeft het in orde gemaakt ma toch allemaal bedankt hoor
 
Geen probleem hoor Mistico, ik had al in de gaten dat het geen kwade opzet was maar dat er ergens iets zou schelen, persoonlijk dacht ik al aan dyslexie.
Fijn te horen in elk geval dat het weer werkt en je vriend het voor je in orde gemaakt heeft!
Beterschap!
 
nee hoor ik neem veel pillen voor de pijn zoals tegen zenuwpijnen ook spierontspaners en morfine zo als ik soms iets raar opt forum zet weet je hoe het komt sorry daarvoor black tiger
 
Hoef je je helemaal niet voor te verontschuldigen hoor Mistico, dat is overmacht en kun je niets aan doen. Alsnog beterschap gewenst!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan