Xsarius Pure 2

Arnout

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik bezit de Xsarius Pure2. Ik heb er nou een USB stick in gedaan om op te kunnen nemen. Dat lukt want
als ik hem opstart, staat onderaan in beeld Opslagmedium geplaatst. Vervolgens ga ik dan naar de EPG;
kies daar een programma uit wat ik wil opnemen en vervolgens komt rechtsboven een rood bolletje te
staan wat betekent RECORDING. Zodra de opname gereed is staat onderaan in beeld dat de opname
klaar is. Vervolgens kijk ik dan bij OPNAMES en krijg dan de foutmelding: kan bestand niet vinden.
Mijn vraag is nu hoe kan ik dan wel het programma terugvinden?

Dat is vreemd.
Normaliter zou je via het menu -> PVR -> Opnames inderdaad wel je opnames weer moeten kunnen zien.
Dat is bij de Q2 dus ik neem aan dat dit bij de Pure 2 ook het geval is, ik heb zelf geen moet ik erbij zeggen.

Als je de USB stick eens op de PC aan sluit, kun je dan wel de opname zien?
Wat ook interessant is om te weten, hoe is deze USB stick geformatteerd?
Fat32
eXfat
NTFS
anders?

Ik zou als eerste controleren of de instellingen kloppen met betreft de opname lokaties, anders bestaat de kans dat de opnames naar je root filesystem wordt geschreven wat je echt niet wil want dan loopt het flashgeheugen dus vol en gaat de box op een gegeven moment volledig vastlopen want er is geen ruimte meer vrij om processen af te kunnen handelen.

Je controleert de opname lokatie op de volgende manier:

Menu - Instellingen - Systeem - Expert instellingen - Opnamelocaties

Het kan zijn dat je dat menu niet in kunt komen omdat je in de 'simple modus' staat, die kan je op de volgende manier instellen

Menu - Instellingen - Systeem - Expert instellingen - rechter pijltoets indrukken tot je de optie Expert ziet, de instelling opslaan met de groene knop.

Laatst bewerkt:
Ik weet nou wat de oorzaak was. Het ligt NIET aan de mediabox maar aan de provider van IPTV. Heb ik getest met een andere provider; 24 uur gratis, in die tussentijd ook een Testopname gedaan en keek vervolgens bij Opnames. Resultaat: de op opname stond daar. Daarna de mediabox gereset naar de fabrieksinstellingen en dan een andere IPTV provider erop gezet. Opnemen gaat ook daar zonder problemen 👍😀😀

Ik heb inmiddels een IPTV abonnement op mijn Mediabox. Erg veel landen zitten erop. Via whatsapp kreeg ik te zien dat ik mijn Mac adres moest sturen en dan zouden zij (helemaal in Amerika) de landen verwijderen waar ik niet naar kijk. ZOU, niets is minder waar want een dag later had ik weer een appje gestuurd naar hun. Kreeg toen als antwoord dat het “allang “ verwijderd was en dat IK het Cache geheugen van de Mediabox moest verwijderen/legen. Hier kom ik maar niet uit. Weet iemand hoe dat moet? Verder appten hun mij dat via de blauwe knop ik ook landen kan verwijderen. Dit lukt eveneens niet. Hoe dan wel?

Pure2, ik maar denken dat het een enigma2 doosje is, blijkt het een Andriod ding te zijn, mijn antwoord van hierboven is dus totaal niet relevant en van toepassing op de Xsarius Pure.

Ja daar had ik me vorige keer ook al mee vergist @Tech. :biggrin:

Soms helpt het volledig van de stroom halen of opnieuw opstarten ook wel eens om die cache lijst te verversen.
Het al dan niet activeren van pakketten zou moeten kunnen middels instellingen of knopjes in de iptv applicatie maar dan ligt het er weer aan welke er op draait.

Wel apart dat dit opnemen aan de provider kan liggen maar oke, techniek staat voor niks.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan