Opgelost Xsarius Pure HD blijft hangen in logo

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
999
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Het gaat om een Xsarius Pure HD (dus geen SE en geen 4K) van een neef van me.

Die werkte goed en er draaide Openpli 7.1 op. Hij heeft de online update naar 7.3 of 8.x willen doen (weet niet zeker welke) maar in elk geval resulteerde dat in een herstart waarbij hij bij het Xsarius logo blijft hangen.

Dus naar mij er mee, en hij bleek geprobeerd te hebben te updaten met een NTFS geformatteerde USB stick.

Dus ik heb geprobeerd tot 2x toe met een andere Fat32 geformatteerde stick opnieuw naar Openpli 7.3 te flashen, maar het lukt niet.

Ontvanger start, usb lampje knippert even, het logo scherm komt in beeld. Daarna knippert de usb stick nog heel kort en een 5-tal seconden later springt het beeld weg, ik krijg een no-signal op het beeldscherm, daarna wordt het beeld zwart en er gebeurt niets meer.

Dit is exact hetzelfde water gebeurt als je hem start zonder USB stick. Je kunt hem zo een uur laten staan, er gebeurt niets.

Het lijkt er op alsof hij dus de flash niet ziet, terwijl het wel correct is uitgepakt op de usb stick en zoals gezegd nu al met twee verschillende sticks geprobeerd is om te flashen.

Verder nog geprobeerd tijdens het starten de aan/uit knop van de afstandsbediening ingedrukt te houden, maar ook dat gaf hetzelfde resultaat (niets dus).

Ik kan verder niets testen, want het apparaat blijkt geen ip adres te krijgen, netwerk op het device wordt dus niet gestart schijnbaar. Beide netwerk lampjes achter branden wel maar reageren niet op netwerk aansluiting.
Aan de voorkant van de ontvanger brandt het blauwe ACT lampje constant, verder gebeurt er niets.

Ik dacht eerst dat misschien de bootloader niet meer lekker is, maar kon nergens een bootloader vinden om te downloaden.

De vraag staat ook uit bij Openpli, maar misschien weet hier ook wel iemand raad.
Wat kan dit zijn en is dit nog te fixen?
 
Paar dagen geleden opgelost. Bleek dat m'n neef me verkeerd geinformeerd had.
Het was een SE versie. Sticker was stuk dus niet te zien. Inmiddels geflashed.
 
vertrouw nooit de info van de gebruiker
lol
 
Nee doe ik normaliter ook niet, maar hij wist het zeker en zijn vader (waar ik ook vaker kwam) heeft wel een Pure HD, en zoonlief (neef dus) heeft hem vrij kort daarna gekocht.
Zoals bekend kan het soms rare dingen opleveren als je verkeerde images flashed. Ik controleer altijd wel, maar ja als de sticker beschadigd is en je kunt het niet meer zien moet je soms toch vertrouwen op wat de gebruiker zeker denkt te weten. ;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan