xsat 410 en G++

H

henkksd

Ik probeer mijn Xsat 410 door mijn net nieuwe Sony DVD- HD 950 type HX950 recorder aan te laten sturen voor G++.

Echter wat ik ook doe de Sony zend wel wat naar mijn Xsat (rode ledje onder power knippert even) maar komt niet op de (door Sony vermelde) zender 101.

Heb ipv Xsat ook Puma geprobeerd (komt xsat vandaan dacht ik) maar dan knippert niet eens het ledje)

Weet iemand wat??

Al vast dank

Henk

 
Hoi henkksd, welkom op het Satellite FUN Board !

Ik heb geen idee wat G++ is.

Wat ik daarover kan googlen, gaat over een open variant van C++; een programmeer taal.

Als ik je verhaal zo lees, dan wil je het ding via infrarood bedienen met je recorder.

X-sat heeft (in .nl) twee bekende producten gehad, namelijk de CDTV 310, en diens opvolger de CDTV 410.

Ze hebben inderdaad ook de Puma ontwikkeld, maar werden voor dat apparaat uitkwam opgeslokt door Pace (recenter hebben die ook Philips set top box afdeling overgenomen).

De afstand bediening van de 310 werkt ook op de 410, maar sommige knoppen hebben een iets andere functie gekregen.

Zaken als kanalen kiezen en volume regelen werken daarmee precies het zelfde.

Hoe dat met de Puma zit weet ik niet.

Van de CDTV 410 zijn ook andere modellen uitgebracht.

Daarbij gaat het dan om een ander merk met een andere kast, maar gewoon dezelfde print er in.

De bekendste daarvan zijn de merken Maestro en Cherokee.

Dus kijk eens of je daar ook codes van kunt vinden (liefst die die ook bij X-sat te vinden zijn).

Als ik helemaal op het verkeerde spoor zit met wat je wil, dan graag wat meer uitleg over wat je precies wilt.

 
Natuurlijk wil ik mij nader verklaren.

Voor een oplossing moet je zelf ook wat over hebben niet waar :)

G++ is een uitgebreide en langdurigere EPG. Het is misschien beter bekend onder Guide plus+

De sony DVD recorder zend via infrarood (extra oogje G-plus) een signaal naar je satellietontvanger die dan naar de juiste zender zou moeten gaan om daar de G++ gegevens op te halen.

Ik heb begrepen dat deze extra info o.a. meegezonden wordt met het signaal van o.a. Eurosport NL. Hoop alleen dat dit ook zo is met andere zenders (maar welke?).

De site van G++ is onbereikbaar voor info.

Hopelijk nu wat duidelijer

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan