Xtreme? Zal ik het wel of niet doen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.189
Waarderingsscore
578
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik heb een tijdje terug iemand iets beloofd met mijn stomme kop!

Deze persoon heeft een Xtreme, die hij graag volledig zou gebruiken, dwz alle mogelijkheden die erop zitten, harde schijf etc.

Maar nou zei ik hem dus ook dat er softwarematig ook wel leuke dingen met zo'n decoder te doen zijn, en ik heb dus met hem afgesproken om komende zaterdag eens langs te komen en te kijken wat er met zo'n decoder allemaal te doen is.

Nou ben ik op zich niet zo bang om daar aan te beginnen, maar de ervaring verteld mij dat de allereerste keer met een decoder waarmee ik nog nooit iets gedaan heb dat dit nogal eens uit kan lopen.

Ik heb dus al contact gehad met @Matrix over dit gebeuren, en hij heeft mij al een aantal z??r bruikbare en handige tips gegeven in deze, waarvoor mijn dank.

Maar ik ben toch een beetje huiverig voor die ingebouwde module, want als ik softwarematig iets fout doe dan zal ik op zoek moeten naar iemand die dat ding weer kan herstellen... want dat ding dat daarvoor nodig is heb ik niet!!!

Wat is nu de veiligste weg om deze decoder te voorzien van een leuke alternatieve firmware zodat er op een makkelijke manier op de nl kanaaltjes beeld blijft ( hij heeft het settopboxpakket) en zonder al teveel moeite D+ en dergelijke gekeken kan worden zonder dat ik maandelijks naar hem toe moet om weer voor beeld te zorgen?
 
Ja wat is wijsheid in deze.

Mijn advies voorlopig is om eerst even te kijken of te weten te komen welke configuratie de Xtreme nu heeft.

De eigenaar kan dat zelf doen.

Wat je zeker moet weten is:

Welke hardware
welke loader
welke CA module
erin zit

dit is allemaal te vinden in het menu van de ontvanger

hardware en loader kunnen terug gevonden worden in de system settings
en de ca module informatie kan terug gevonden worden onder CA system

PAS DAN kun je van advies worden voorzien.

Ow ja je kunt alvast de hardware voorbereiden

1 kabel met aan de ene kant een vrouwtje 9 polige plug en aan de andere kant een mannetje 9 polige plug.

de verbindingen in deze kabel moeten zijn:

2--->3
3--->2
5--->5

Tot zover deel 1
 
@Matrix, nou denk ik dat jij jezelf nu toch even tegenspreekt???

Want in de pm zeg jij iets anders over de kabel die ik nodig heb voor de Xtreme volgens mij?

Quotje:

Om de PVR in dit geval te voorzien van EMU en/of Loader 112 heb je nodig

een kabel 9 polig female female (of een eigen knutsel

met 2 9 polige female connector met de volgende verbindingen

2----> 3
3----> 2
5----> 5

Je hebt het in jou pm over een "female/female"

Maar nou zeg je:

1 kabel met aan de ene kant een vrouwtje 9 polige plug en aan de andere kant een mannetje 9 polige plug.

de verbindingen in deze kabel moeten zijn:

2--->3
3--->2
5--->5

Sorry maar nou raak ik even het spoor bijster?

Welke kabel heb ik nou nodig?

Weet je wat, ik ga jou eens een pm sturen waar jij woont, misschien dat je mij het eens voor wil doen hoe het met zo'n Xtreme werkt?



Want ik ben er nog niet aan begonnen, en ik weet het nou al niet meer. ;)
 
Je kan ook de andere firmware erin zetten met een emu,je hebt alleen een andere kuploader nodig (kup230)
En de juiste firmware want er zijn 2 soorten met en zonder HD
Je kan het er gewoon serieel erin zetten.

groetjes

kjonker
 
Arghhh stom stom stom stom moet idd female female zijn

sorry (1000X) (ik ben ook maar een mensch!!)

In Almelo is heel wat te doen een lichie op rood en 1 op groen
 
enne zo'n kabeltje koop je gewoon in de hobby shop

dus vrouwtje vrouwtje (gaatjes gaatjes) kost een paar euro
 
Maar maakt niet uit hoor dat foutje @Matrix, maar je zette mij wel even aan het twijfelen. :biggrin:

Afijn dat kabeltje heb ik hier liggen, gebruik ik voor de Dreambox ook, dus stap 1 is al genomen.

Nou nog even kijken wat ik voor leuks bij jou kan downloaden, tenminste als jou 1 aprilgrap al weer weg is? ( Was een leuke trouwens! )

Morgen toch een daggie vrij, dus kan ik even alvast kijken wat ik kan met de benodigde software.

Maarja van mijn stekkie naar jou stekkie wordt volgens mij ietwat ver om eens te zien hoe het moet. ;)
 
met emailen komen we ook een heeeeeeeeeel eind

Je bent de eerste niet die ik via email succesvol een exteme heb laten omtoveren

Zelfs enkele Spanjaarden Belgen en Duitsers hebben de Xtreme nu onder de knie

Als je zover bent mail me (en niet PM-en want dat schiet niet op) en via een uitgekiende stappenplan loods ik je door de barrieres
 
Dan ga ik als er niks tussen komt naar toe, eerst eens kijken wat er nou precies op zijn Xtreme staat en ik welke staat hij is, en daarna zijn schotel fatsoenlijk aansluiten, want deze beste man heeft al een tijdje een moter voor zijn schotel in de schuur liggen om samen met zijn Xtreme te gebruiken, ik mag aannemen dat dit kan?

maar ik denk als we een beetje een snel overleg moeten kunnen plegen, dat we dit dan beter telefonisch of via msn oid zouden kunnen doen @Matrix.

Nou is dit dus iets wat jij zelf aan moet geven of jij dit wil/toe bereidt bent, maar stuur me daarvoor maar even een pm. ;)
 
Even een verslagje doen:

Vanmiddag lekker met die decoder aan het hobbi?en geweest en hij heeft vindt ik positieve maar zeker ook negatieve kanten.

Positief is, dat de emu die er voor beschikbaar is vrij snel erin zit, alleen je moet even op het juiste moment op de spatiebalk slaan. :biggrin:

Maar het negatieve vindt ik de kanalenlijsten die er maar weinig up to date te vinden zijn denk ik?

Scannen doet hij perfect naar de kanalen en geeft ook op de gewenste beeld zoals het hoort, maar de volgorde waarin hij deze zet, is niet fijn!

Ik ben gewend om op canalplus te scannen, en dan staat nl1 enz in het begin...

Ik heb in deze decoder dus nergens de mogelijkheid gevonden dit op deze manier te scannen.

Dus gepoogd er een andere settingslijst in te zetten, maar ik moet zeggen dat daarin het aanbod volgnes mij beperkt is, ook bij "ant' zijn site...

En dat vindt ik erg jammer, nou heb ik dus deze decoder mee naar huis genomen, om zelf een lijstje te gaan maken die doet wat ik wil...( kanalenlijst zal ik ook uploaden zodat een ander ook wellicht ook iets aan heeft)

Afijn weer een leuk middagje gehad, en weer een hoop bijgeleerd.

Waarvoor toch dank richting @Matrix, die mij in de juiste richtingen heeft gestuurd voor wat betreft deze decoder! ;)
 
kanalen lijsten zijn idd sporadisch

Maar zoals je misschien had kunnen weten ,staat er een up to dat kanalen lijst ingedeeld naar mijn inzicht en een fantastische editer op mijn homepage beschikbaar .

Zoals je zelf wel weet is een lijst van een ander nou ook weer net niet wat je wilt.

kijk maar naar mijn lijst.

Ow en mocht je een USALS syteem hebben gemaakt dan moet je na het terugzetten van de kanalenlijst even de satellieten weer op USALS zetten

Kleine bug in de editor
 
@matrix, wat jij nu precies de editor noemt op jou site weet ik nog even niet?

Maar ik zie twee dingen staan bij jou, de settingslijst KDF, en de settingslijst setedit...

Nou zou ik zeggen dat dat KDF de lijst is en de edit het progje...

Maar ik weet niet wat er fout ging deze middag, maar deze lijst was er niet in te krijgen! Ik heb trouwens alle mogelijke programma's die men bij ants daarvoor aanraadde geprobeerd.

En met dat progje wat jij nu aangeeft kan ik geen lijst maken/aanpassen.

afijn ik ga nog eens op de site van ant kijken, daar staan leuke en wellicht welkome tips, ook die van jou.

Ik heb er voor nu alle kanalen van astra 19.2 en hotbird 13 in zitten, alleen nou nog even op en juiste volgorde zien te zetten in die deco, met een favorietenlijstje, en de rechtmatige eigenaar krijgt en leuke decoder, met nogal wat meer beeld naast zijn tv terug. ;)
 
De settinglijst staat onder aan je moet de setedit hebben en niet de KDF file

en het setedit programma staat rechts van het matrix plaatje , en de PDF file MOET je eerst GOED lezen.

Maar ik zal om de verwarring te voorkomen de web pagina even aanpassen en beide naat elkaar zetten en de KDF weg gooien

even beknopt

Programma downloaden van mijn site

Programma seteditxtreme downloaden bij wolfgang

Seteditxtreme goed instellen compoort en HUCI6500PVR

dan met dit programma de kanalen lijst ophalen die in xtreme zit
dan de file saven
deze file inladen in de arrnion editer van mijn site.
met Arnion edit bewerken en weer saven

inladen in de seteditxtreme en terug schrijven in de ontvanger.

het is omslachtig je kunt ook seteditxtreme kopen.

Deze manier kost enig inspanning maar kost NIETS.
 
je moet hebben
"settinglijst set edit"
en
"zelf de kanalen lijst editten"

uitpakken pdf-je goed lezen en aan de slag
 
Daar gaat even wat tijd inzitten. ;)

Ik wil eigenlijk nog iets vragen maar dan stel ik nu misschien de domste vraag wel?

zeg eerst maar wat daarvoor de hoofdprijs is @Matrix, dan stel ik mijn vraag wel... :biggrin:
 
Ik ga toch geen domme vraag stellen @matrix, via de site van "Ant" heb ik 1 en ander gelezen, en ben aan de slag gegaan met Digix channel editor II, een uurtje of twee bezig geweest met het maken van een lijstje, en er meteen achter gekomen, wat een werk bijvoorbeeld pet123, en andere doen... ( petje af!!! )

Al met al is het mij reuze mee gevallen om deze decoder een beetje op te fleuren. :biggrin:


( Ohja heb je nog iets aan de settingslijst? )
 
@Matrix, er zullen hier en daar nog wel wat schoonheidsfoutjes inzitten, maar ik heb zoveel als mogelijk rekening gehouden met de wensen van de persoon waarvoor ik dit gedaan heb. ;)

Maar afijn ik schaam mezelf niet, klik hier maar dan kun je mijn lijstje wat nu in die decoder zit downloaden. ;)
 
HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHA

(Grapje)

thnxs


Beoordeling volgt
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan