Xtrend 9000

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
4.294
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
69
Wie oh wie heeft deze receiver in zijn bezit want ik wil deze gaan aanschaffen?????
 
Als het goed is komt ie vandaag of morgen binnen.
Maar ik heb er wel al de nodige info over ingewonnen, wat wilde je graag weten?
 
Hoi BT ik heb hem draaien nu perfect je kan heel wat met deze machine, ik moet nog een hoop leren maar tot nu toe perfekt, mijn vraag was eigenlijk hoe zet ik het beste mijn films op de hd van de xtrend deze staat beneden in de wifibrige ik zie hem perfekt hierboven kan ook benaderen, alleen een film kopieren duurt een eeuwigheid met knippen en plakken, is er ook een proggie voor,oja ik draai openpli...
 
Het zal ook wel middels FTP gaan volgens mij. Maar dat zal niet veel sneller gaan denk ik.
Via wifi is sowiezo al een stuk langzamer dan middels bekabeling.

Maar de snelheid met bekabeling kan ik pas testen als hij hier is, hopelijk morgen. En dan zal het ook laat worden, moet morgenmiddag weg, morgenavond biljart lokaal open houden dus pas laat terug. En dan kan ik pas gaan stoeien ermee.
Liggen wel de vrouw en kids in bed dus tenminste wel lekker rustig.:biggrin::biggrin:
 
BT gelijk openpli van 04-05 erop via de usb perfekt...
 
Van 4-5? LoL da's antiek, ik heb er die van 13-5 al op staan.:biggrin:

Maar gaat inderdaad super. Net als de VU+Duo, gewoon usb vooraan instoppen, apparaat aanzetten, dan vraagt ie of je de firmware wenst te installeren, op het apparaat op OK klikken en gaan met die banaan.

En wat een beeldje he! Ik moet wel zeggen dat er toch enige warmte optreedt aan het apparaat, en dat hij ook langzamer zapt dan de VU+Duo.
Daarentegen werkt het wel weer super dat je de afstandsbediening kunt gebruiken voor je TV, DVD en Aux. Mijn Samsung TV werkte er al meteen op en voor de DVDspeler en de ACRyan (die wil ik op Aux) moet ik de handleiding nog eens na gaan snuffelen.
Maar het is een pracht van een apparaat.
 
Ja de warmte is nog een probleemik ga der denk ik een klein blowertje inbouwen is ruimte zat voor en die van mij staat niet ingebouwd, ik heb er geen last van hij doet alles en inderdaad een perfekt beeld joh de tv werkt er op de harman werkt erop en je kan via een filetje ook je dream afstands bediening erop laten werken perfekt gewoon.....
 
Ook de Dream AB? Leuk, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Er is wel plek gemaakt voor een blowertje onder de harddisk dus dat is wel leuk. Hij wordt wel een beetje warm maar eigenlijk moet ik dat nog eens testen als hij een tijdje in gebruik is zo'n avond.
Dan is beter te bepalen of het nodig is of niet. Maar ben er erg happy mee.
 
Ik heb gisteravond getest heb de xtrend echt op zijn lazer gegeven geen krimp en de warmte was minder dan ik van een topfield gewend ben,de ab werkt nu ook met de tv dvd en receiver, best gaaf alles in een je hebt wel een hoop functies niet maar kniezer die erop let, het voornaamste kan je bedienen lol....

Ze zijn druk bezig wat bugs er uit te halen dolby omschakeling wil hier nog niet lekker draaien, ook de mediaplayer draait nog niet fijn leest wel een hoop en speelt dat ook af.
Films via usb werkt perfect,je kan dan ook gelijk verplaatsen naar de hd...

Mischien krijgen we straks hier ook wel ons eigen topic lol maar dat zullen de eendjes wel beslissen..
Hopelijk komen er nog meer gebruikers...
 
je hebt wel een hoop functies niet
Niet? Ik kan alles bedienen op m'n tv wat ik graag wil. Met de dvd heb ik nog niet getest, moet nog gebeuren.:)
Helaas heb ik geen Dolby dus dat kan ik niet testen, althans niet rechtstreeks.
Films via usb, werkt dat ook al? Cool!
 
Ondertussen tv ook aangepast alles werkt erop..
 
Heren,ik lees heel veel goeds over deze ontvanger .
Kan iemand mij het verschil tussen de 5000 en de 9000 uitleggen?
Is de pli voor de 5000 en 9000 hetzelfde?
Ik zoek een hd en mpeg4 decoder die goed met eigen kaarten werkt en als het nodig is goed overschakelt naar de <home>share.
Hij dient ook 2 kaartlezers te hebben cds en tvv moeten er goed in werken .
Het hoeft geen twin tuner te zijn ,een dreambox500hd is ook al goed maar die heeft maar 1 kaartlezer vandaar de intresse voor deze ontvanger.

Bedankt alsvast ,Jaap
 
@jaap22

Xtrend5000

Specificaties:

400 Mhz MIPS processor
256 MB DDR
Enigma2 HD operating system
MPEG-2 / H.264 Hardware Decoding
1x DVB-S2 tuner
10/100 Netwerkaansluiting
2x smartcardreader
1080p Full HD
Video resolutie: 576p, 720p, 1080i, 1080p
Plug-In support
1x HDMI
3x RCA (YPbPr) / 1xRCA (CVBS)
1x USB 2.0 aan voorzijde
2x USB 2.0 aan achterzijde
1x RS232 Serieele poort
2x RCA Audio uitgang
Afmeting: L 260x H 45 x D 220 mm

Dus de 5000 is een single tuner met 2 kaartlezers aan board de Open-Pli image zal gelijk zijn
 
Dank je wel voor deze info.

Zijn er al ervaringen met deze 5000 ,vastlopen, connectie,alle versie,s cccam?,schakelen tussen fta zenders en schakelen tussen gecodeerde zenders hoeveel tijd? enz enz

Groetjes,
Jaap.
 
Met de 9000 heb ik nog geen vastloper gehad, als je de pli update doet dan niet te snel je usb stick eruit halen, daar worden zowel bij de 5000 als de 9000 fouten meegemaakt, je hebt een goede stick nodig fat 32 geformateerd.
Als je de box koopt start deze al op in openpli het is alleen raadzaam gelijk de nieuwste pli erin te zetten.
 
Het grootste verschil tussen de 5000 en de 9000 is volgens mij dat de 9000 een dual-tuner is en de 5000 een singletuner.

Vandaag mijn eerste vastloper gehad. Maar kan helaas niet bepalen of het hier ging om een afspeel probleem, opname probleem of iets anders.
Half uurtje opgenomen, moest effe weg. Bij terugkomst af laten spelen, maar na een kwart van de opname bleef alles stil staan en zag je tandwieltjes draaien links boven. Net als je ziet als Enigma start.
Vreemde boel, dat is ie even blijven doen en pas na de playlist opnieuw op te roepen wilde hij weer verder.

Is dat onderdeel van het beruchte mediaspeler probleem? Of is dit iets anders? Het leek er trouwens wel op dat de opname wel volledig was.

Ben wel gecharmeerd van de opname mogelijkheden, met name de keuzes die je hebt wanneer je wilt uitschakelen in een overzichtelijk menu'tje.
 
Ik moet zeggen nog geen vastloper het kan de mediaplayer zijn, de drivers moeten daar nog voor komen pli na 16-05 schijnt de drivers in zich te hebben.
 
Nou, gisteren kunnen testen, maar er is echt een probleem, ik ga er effe een apart topicje over maken in een andere sectie.;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan