Yenc@power-post.org ( virusmelding )

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.200
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Iedere keer als ik download met Newsbinpro dan gaat het "bijna" altijd goed, nooit meldingen van virussen oid, maar vreemd genoeg als ik een melding krijg van Avast dan is het altijd dezelfde, de bovenstaande.

Ik weet dus niet of iemand hier meer last van heeft, anders is dit wellicht iets om op te letten.

Ohja de laatste download waar dit mee gebeurde is bij de film: The visitation, gepost bij FTD.
 
Toevallig staat deze in mijn downloed lijst en is vanavond aan de beurt,, en ik gebruik ook newsbin pro maar welke versie heb jij gedownload want er staan er 2,, 1 gepost door Friendsthnxwilma en die andere door reflex1967

Is dit wel een DVD want bij beide postings zie ik dat hij uitgepakt nog geen 2 GB groot is.
 
Dat vraag ik mezelf ook af, of dit wel een goede kwaliteit is, want bij die ik had was kleiner dan 2 gig?
 
Dan neem je toch Grabit, een stuk eenvoudiger en dan heb je die meldingen niet.:)
 
@Black Tiger, het is niet Newsbin die die melding geeft, maar avast.
 
Nee, zo'n melding ken ik niet.
Maar de naam die je noemt lijkt meer een naam die een poster gebruikt.
(en komt overeen met een email-naam).
Yenc is de naam van de encryptie die wordt gebruikt bij het posten.
Maar dat weet je wel.

Ik zag gisteren dat de film die jullie noemen door drie posters is gepost.
Eentje in 50MB brokjes, en de anderen in 20MB meen ik.
Alle waren ze zowat 2GB groot ja.
Mogelijk is het een divx versie (heb nog niet gekeken).
Kleiner maken op dvd formaat heeft weinig zin.

Grtz.
 
Heb net een rartje binnen gehaald.
Het is inderdaad divx.
Maar kwalitatief goed.
Een divx doet overigens vaak niet onder voor een dvd formaat.
Grtz.
 
Een divx doet overigens vaak niet onder voor een dvd formaat.
OEF! Dat zou ik toch echt niet durven zeggen hoor, ik heb nog nooit een divx gezien met een kwaliteit die te vergelijken is met een DVD.
Lees ook eens hier.
 
Ik meende op mijn ervaringen te mogen afgaan.
Ik heb dus een paar films op divx formaat hier geprobeerd.
En die draaien op de dvd/divx player perfekt.
Geen waarneembaar verschil met een dvd.
En zeker geen blokvorming.
Dat is dan ook het enige probleem dat met digitale opname kan gebeuren.
Het is digitaal, dat betekent nul of een, dus wel of niet goed.
Ik heb films op cd (rond 700MB) die perfekt lopen.
Ik was daar ook een beetje verbaasd over.
Als je dus een film maar op 2GB comprimeert moet het wel goed zijn.
Hetgeen ik dan ook geconstateerd heb.
Blijkbaar heeft men de divx compressie wel goed doorgekregen.
Overigens wordt er best nog veel in divx gepost.
En enkele jaren geleden was het zelfs de norm, en dvd nog weinig gebruikt.
So, suit yourself!

grtz.
 
Nja, het is wat je lekker vind. Ik heb ook de nodige Divx gezien mijn dvdspeler speelt die dus niet af, toen was het nog niet "in" om divx op de dvdspeler af te spelen, kwam toen pas opzetten eigenlijk.

Het beeld kan mooi zijn, ligt natuurlijk aan de compressie, doch helaas heb ik er maar weinig gezien waarbij je echt goed moest kijken om te zien dat het divx was.
Verder vind ik het audiogedeelte belangrijk en da's ook een reden voor mij persoonlijk om DVD te gebruiken.
Van divx als norm zou ik echt niet willen spreken, deden ze in 2002 wel volgens dat stukje tekst in mijn link.
Maar voor zover ik herinner kon je toen ook al (S)VCD in die tijd om een film op 1 cd'tje te krijgen, en dat speelde wel zowat elke dvdspeler af.

Maar ieder natuurlijk het zijne. Doch ik vergelijk Divx liever met mpg oftewel (s)vcd kwaliteit.
Ervaringen kunnen verschillen, da's normaal.
 
Hoi Tiger!
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk in wat je zegt, net zoals ik waarschijnlijk ook.
Mijn keuze gaat uiteraard ook naar het dvd formaat.
Maar als er geen keuze is, you have to do it with what's around.
Zoals ik zei doet dat kwalitatief niet onder.
En zoals je weet zijn mpeg1/2 en divx beiden compressie vormen.
Net als mpeg4 wat van microzoft schijnt te zijn, en mogelijk daarom weinig gebruikt wordt.
Of je moet divx ook onder mpeg4 rekenen.
Ik denk dat beiden daar niet blij mee zijn.
Voor de gebruiker maakt het niet uit, as long you have big fun!
Grtz.
 
Zoals ik zei doet dat kwalitatief niet onder.
Tja dat zal het verschil zijn, misschien heb ik te weinig kwalitatief goede divx'en onder ogen gehad dan vermoedelijk. Vandaar dat ik liever svcd koos.

Doch we zijn het toch wel snel eens, als er niets anders is, dan ben je blij dat je iets hebt waarmee je iets kunt, as long as you have fun inderdaad.:biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan