Zalig Pasen.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
En bedankt voor die bloemen!

We gaan komend weekend fantastisch weer krijgen, dus lekker buiten eten met wat gasten, nu het eindelijk weer kan!!!

Ik heb al weer 1 en ander voorbereid zoals gewoonlijk, en we gaan morgen gewoon weer op zijn Brabants genieten!!!

We beginnen met lekkere open soezen, gevuld met zwitserse room en vers fruit en voor degene die het niet of meer lusten, Zeeuwse Bolussen gevuld met banketbakkersroom.

Tijdens dit alles koffie/wijn en een lekker pilske, en daarna lekker gourmetten.....

De salade staat op smaak te trekken in de koelkast, en de rest, ach dat volgt morgen.







 
En dan zegt freggel: buikje buikje wat hebt weer goed gehad als niet anders wordt hoef je voorlopig nóóit meer wat.

Het ziet er lekker uit freggel wel jammer dat je zo ver weg woont. :unsure:
 
Vandaag komen al mijn kinderen , partners en kleinkinderen Pasen en tevens mijn verjaardag 🙄 en de verjaardag van een van mijn kleinkinderen vieren.

We hebben voor de kleinkinderen die normaal op zoek gaan naar paaseieren een zoektocht naar een schatkist bedacht. Via opdrachtjes puzzels en nadenken krijgen ze een link waar de schatkist zich bevindt. Maar die is afgesloten met een 4 cijferige hangslot. En dan moeten ze nog de code kraken. In de schatkist zitten allerlei lekkernijen en uiteraard een stapel munten.

We houden het vrij gemakkelijk een stukje taart en enkele hapjes (blokje kaas gevuld eitje en veel fruit en snackgroenten.

. En tegen vijf uur wordt door een zeer goed sushi restaurant de bestelling bezorgd. Keuze was of naar het restaurant of gewoon heerlijk thuis, gezellig bij elkaar in de tuin. Iedereen was voor gezellig thuis en niet naar de drukke bomvolle restaurant.

Dit is de eerste keer sinds 2 jaar dat we allen bij elkaar komen. We zullen veel bij te praten hebben.

Allen een vrolijke zonnige en gezellige paasdagen gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er weer lekker uit.

Ook van hieruit voor iedereen een zalig Pasen en fijn en zonnig weekend gewenst! 🥚🐇
 
Zonnig was het vandaag sowieso, maar helaas weer geen foto's gemaakt van de "gedekte tafel"


Ik zeg er wel bij dat alle gasten genoten hebben de gourmet, en ook van het ouderwetse nagerecht wat je niet meer op de kaart ziet, een lekkere banaan royal met advocaat en ijs, en daarbij een heerlijke chocolade likeur!!!

Nou op naar het BBQ seizoen!
 
Ook hier hebben we ons zeer goed vermaakt.
Om 14u was iedereen aanwezig en na een kopje koffie, frisdrank en gebak (hema) kadootjes uitpakken.
Daarna de 8 kleikinderen (6j--16j) op zoek, via allerlei puzzels en hinten op niveau zodat ieder kind mee moest denken, naar de schatkist
Iedereen was zeer enthousiast . Geen paaseieren zoeken maar naar een schatkist. De opzet was zeer succesvol. Het ging om de allerkleinste en de ouderen mochten ondersteunen.
De schatkist zal bomvol allerlei lekkernijen en uiteraard een berg munten (5ct 10ct 20ct 50ct 1€ 2€ en een briefje van 5) de kleinste verdeelden de buit en je kon zien dat ze het geweldig vonden..
De hapjes gevulde eitje (zelf gemaakt) en vers fruit. Hollandse aardbeien bosbessen frambozen en snoeptomaatjes in overvloed hadden gretig aftrek.

En dit keer geen chips geen worst geen kaas geen pinda's etc. En idereen vond de keuze perfect met het eten in vooruitzicht.

Daarna werd de sushi gebracht enkele kinderen wilden MCD dus ook ff naar MCD wat happy meals gehaald . Sushi binnen uitgestald zodat iedereen een bordje met wat hapjes kon ophalen en buiten op een zonovergoten terras daar kon smikkelen. De sushi was zeer rijkelijk bedekt. Niet zo maar bv een flintertje zalm maar een flinke lap. En keurig de 3 bestellingen zoals gevraagd. 1x vegetarisch 1 x avocado allergie vrij en 1 bestelling maakt niet uit. Restaurant leverde ook ongevraagd een zeer goede fles wijn .


Iederreen hun buikje rond toch nog plek voor traditionele viennetta ijs.
Allemaal eenvoudig , geen uren in de keuken maar ontzettendc gezellig.

Als afsluiting nog een kop koffie en met de liefhebbers naar de 2e helft PSV- AJAX gekeken en tegen 21u zijn mijn kinderen en kleikinderen huiswaarts gegaan. (almelo, oldenzaal en lelystad)

Diverse Whattsappjes gekregen dat ze het zeer gezellig vonden en dat na 2 jaar we eindelijk weer gezamenlijk bij elkaar waren.

Zo zie je maar dat door ernvoud je toch een hoop gezelligheid kunt creeren. Het gaat niet om de hoeveelheid , luxe etc. en of bezoeken naar restaurants, je thuis het reuze gezelligb kunt maken.


Ook petje af voor Freggel die zijn kook en bakkunsten weer op superhoogte heeft gebracht. Het is zijn hobby en maakt ook steeds weer geweldige lekkerijen.

Zou dat ook wel willen. Maar is met 8 kleikinderen ontzettend moeilijk daarnaast nog enkele vegetarisch en allergieën. Een teveel gedoe.

Het was een fantastische dag. Maar merk toch dat je een dagje.ouder wordt.

Na afloop de kamer gekuisd en een opkikkertje/afzakkertje gedronken en tegen 23u het bed opgezocht en als een blok tot vanmorgen 9u 30 liggen knorren.

Rest nu nog een rustige 2e paasdag
 
hier 2 dagen eten bestellen via thuisbezorgd
 
hier een dag ziekenhuis en nu een zeer pijnlijke arm waarvoor ik NIET naar het ziekenhuis ging
vrolijk pasen!
 
Hier lekker rustig. Zondag zelfgemaakte goulash met aardappelen en erwtjes en wortelen en vandaag die goulash met frites en opgesmukte sla.
 
BT van die goulash wil ik wel het recept hebben.
Lijkt me zeer lekker , normaal maak ik hachee.
 
Hachee? Dat is een soort zuur vlees he? Ik stuur je dat goulash recept wel, geen probleem.
 
Nee dat is geen zuurvlees, dat is mager vlees in brokken snijden een hele berg ui een pot runderfond zout en peper een half glas rode wijn en wat laurier en dan ongeveer 8 uur laten sudderen op 100 graden net tegen kookpunt en dan een uur of 8 . Eventueel binden met ontbijtkoek.

Het is dus geen zuurvlees maar suddervlees.enigszins iets aan de zoetevkant vanwege de berg ui.
Beste vlees hiervoor is sucadelappen bij de slager niet van super die zijn gemanipuleerd met veel vocht.
 
Lijkt toch wel erg op zuurvlees. Alleen doen wij daar dan nog kruidnagels bij en geen rode wijn maar ieder maakt het op zijn eigen manier.
Enige verschil is dat wij dan ook nog wat azijn bij het water doen om een ietwat zurige smaak te maken. Maar zuur vlees van de winkel en ook bij de frituur smaakt niet echt zuur, ook eerder zoet tegenwoordig.

Wat vindt jij dan het verschil met zuurvlees?
 
Het grootste verschil tussen Hachee en Zuurvlees is de grotere hoeveelheid azijn die ook weer uitgebalanceerd wordt met een wat grotere hoeveelheid zoetstof, in dit geval appelstroop en ontbijtkoek. Zo krijg je die typisch zoet zure smaak.

Ik hou dus niet van dat zurige en laat de azijn weg en dan heet het hachee.
Maar beide bereidingen zijn identiek.
Die rode wijn is ook een pietsie zurig maar zorgt voor malser vlees.
 
Ohja, appelstroom die moet daar inderdaad ook in. Doen wij ook altijd. Maar wij maken hem ook meer zoet dan zuur en doen er niet altijd peperkoek in.
Wijn bij het eten lusten wij in de meeste gevallen niet dus dat komt er ook niet in. Alhoewel het inderdaad in sommige gerechten wel lekker is.:)
 
Wij hebben 2de paasdag ook hachee gegeten, maar niet helemaal zelf klaargemaakt.

Ik kom hier zelf vaak bij de "Plus" en daar hebben ze streekgerechten, en in dit geval een Limburgs stoofpotje.

Ik was benieuwd wat het zou zijn, en het smaakte heerlijk.

Ik had zelf wel uien en een hollandse groentenmix toegevoegt, even in de wok, en dan apart op tafel gezet.

Zelf van kruimige aardappels friet gebakken, en dat op tafel gezet toen mijn vader er was.

Hij heeft genoten en dat is voor mij genoeg.
Als nagerecht hadden we oma's vla, en dat was lang geleden dat hij dit op had. [ ma zit intussen in een woongroep, ze is helaas dement aan het worden].
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan