Zangeres Tina Turner (83) overleden

Status
Niet open voor verdere reacties.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.146
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
De Amerikaanse zangeres Tina Turner is overleden. Dat heeft haar management bekendgemaakt. Ze is 83 jaar geworden.

In een verklaring van haar woordvoerder staat: "Tina Turner, de Queen of Rock 'n Roll, is vandaag vredig heengegaan op 83-jarige leeftijd na een lang ziekbed in haar huis in Küsnacht, bij Zürich, Zwitserland. In haar verliest de wereld een muzieklegende en een rolmodel."


Anna Mae Bullock, zoals de zangeres eigenlijk heet, werd in 1939 geboren in Brownsville in de staat Tennessee. Zij werd in de jaren 60 beroemd als de vrouwelijke helft van het duo Ike & Tina Turner. Ike was haar echtgenoot.

Bron: rtl nieuws.
 
Zonde. 83 is een respectabele leeftijd.
RIP.
Een fantastische vrouw en artieste is heengegaan..
 
Ik hoorde het zojuist. Erg jammer. Ze heeft het nodige voor haar kiezen gekregen in haar leven.
Maar toen ze haar man Ike de deur uit kiept en zelfstandig verder ging, werd ze een enorm succes.

Gelukkig nog op latere leeftijd een goede man gekregen.
Inderdaad een verlies voor de muziekwereld!


RIP.
 
Weer een jeugd idool overleden. R.I.P. Tina. Ze heeft een heel zwaar leven gehad. Mishandeling door Ike, altijd maar optreden, kinderen opvoeden 4, waarvan er 2 van een andere vrouw van Ike waren, zelfmoord van haar oudste zoon. En haar andere zoon ook al overleden. Ziekte op latere leeftijd en toch weer nieuwe liefde die Erwin Bach, die ze al 30 kende voordat ze alsnog in het huwelijksbootje stapte. Hij gaf haar zelfs zijn nier, toen Tina nierfalen kreeg, dan zit de liefde heel diep. Ze is voor hem verhuisd naar Zwitserland en Zwitserse geworden.

She was Simply the best.
 
Weer een jeugd idool overleden
De spoeling wordt dun. Vele grote der aarde zijn inmiddels heengegaan..
Zo merk je dat je wat ouder gaat worden..... bah, ik haat dat, maar het is niet anders.
Gelukkig zijn er ook nog "nieuwe" artiesten die goed werk afleveren. :)
 
Ik ziet ze allemaal gaan zo ondertussen en we zijn er allemaal mee opgegroeid. Maar die muziek doet mij helaas niets. Kan dan ook geen nummer van Tina opnoemen die ik goed vind, ik ben nu eenmaal meer een mens van The Cure, New Order, Depeche Mode, Pet Shop Boys. Electronic en ja Italo-Disco en nu vooral de Dance -Scene. Ik was dus elk weekend te vinden in de Nederlandse discotheken en clubs.

Toch vind ik het een gemis als iemand heengaat die je vroeger dagelijks op de radio mocht horen, dus R.I.P. Tina.
 
Sorry @Penthe, maar muziek van Tina die jij niet goed vindt? Vreemd 1 van de grootste artiesten ter wereld. :cry2:

Ik snap het even niet,
 
Tina is ...eh, was één van de grootste artiesten ter wereld, maar van weleer en wat een feit is.
Dat wil niet zeggen dat je haar werk hoeft te waarderen.
Persoonlijk vond ik haar muziek wel aardig, maar zal er zeker niet over dromen.

Neem als voorbeeld Madonna: Groot artieste maar ik vind persoonlijk haar werk helemaal niets.
...hoewel ik het nummer 'Frozen' vaak heb gebruikt om luidsprekers te testen. :)

Zo zijn er meer grote artiesten waarvan veel mensen hun ontzettend kunnen waarderen.
Andersom kan trouwens ook, kleinere artiesten die naar smaak vreselijk goed werk afleveren. :)

Overigens, weten jullie dat Lady Gaga, ondanks dat het wellicht jullie genre niet is, ook een heel groot artieste is?
Zij speelt op diverse instrumenten, heeft een fantastische stem, maar je moet er wel van houden.

Net als Anastacia. Geweldige stem en sommige van haar muziek is fantastisch, maar ja, geen groot artieste.

Muziek is persoonlijk, maar feiten zijn feiten.
Tina Turner was voor veel mensen een groot artiest...zeker gezien haar bankrekening. ;)
 
Sorry @Penthe, maar muziek van Tina die jij niet goed vindt? Vreemd 1 van de grootste artiesten ter wereld. :cry2:

Ik snap het even niet,
Ik houd nu eenmaal van Disco dans muziek en keyboards en niet te veel gitaar, de hele Top 40 kon me vroeger gestolen worden mijn muziek hoorde ik pas wanneer ik uitging om naderhand naar de import platenzaak te gaan en de beste van alles te kopen. De meeste nummers uit mijn muziek collectie bestaat dan ook uit nummers die het gros nog nooit gehoord heeft.
 
Wat ik al zei, muziek is persoonlijk..
 
Precies, smaken verschillen, Michael Jackson en Elvis waren behoorden ook tot de grootsten ter wereld, maar ook niet iedereen hield van hun muziek. Daar is niets mis mee.

We zijn in elk geval helaas weer een grootheid verloren.
En daarmee gaat het onderwerp op slot. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan