Zaplijst of Favorietenlijst in Dream?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.916
Waarderingsscore
1.046
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Nu ik zo'n ding heb moet ik uiteraard ook wat vragen he.:)

Ik heb het laatste nieuwe Ronald image erin en draait wel lekker alhoewel ik vannacht ook al de eerste hanger tegenkwam, terwijl hij gewoon aan het draaien was zonder dat ik er mee bezig was, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik wilde vragen of er ook een zaplijst of favorietenlijst in te maken is.
Momenteel heb je dus een zenderlijst die lijkt op de Humax, met die kleurtjes en providers enzo.

Toch heb ik bij iemand in het verleden een zaplijst gezien a la Nokia 9200/9500/9600/dbox1, dus 1 lijst op het scherm vertikaal.

Zoiets zou ik dus graag willen en als het kan liefst ook nog op die manier dat we ook nog zelf bepalen kunnen welke zenders daarin komen en in welke volgorde.

Is zoiets er al? En zoja, hoe?
 
even zenderlijst downloaden dan met dreamboxedit een bouquet aanmaken waar jij de zenders na eigenwens onder elkaar kunt zetten.

http://dreambox.happyllama.com/
 
zender lijsten etc downloaden gaat het makkelijkst met het programma Dreamupdate...

uitleg en downloaden kun je vinden op Sjerom..

succes BT!
 
Thanks maar zenderlijsten heb ik zat op, er zit alles in wat ik nodig heb, maar ik wil gewoon geen humax-achtige zaplijst ik wil een nokia 9600 achtige zaplijst.
Dus ook niet 1 lijst over het volledige scherm breed, maar 1 lijst in 1 kolommetje links in beeld.

Ik kan natuurlijk wel een bouquetlijst maken maar dat is dus niet de bedoeling aangezien ik in die zaplijst verschillende bouquetten c.q. providers wil hebben.

Als iemand van jullie een Nokia 9200/9500/9600/dbox1 heeft dan zou je kunnen zien wat voor zaplijst ik graag zou willen hebben.

Dreamupdate zorgt alleen voor uptodate keys en settingslijsten, maar die heb ik al dus dat is niet wat ik bedoel.
Toch alvast bedankt voor de goede tips.
 
en skins heb je daar dan al mee gefreubeldt??
ik kan ze ff niet vinden maar die zitten er toch ook in???
dan krijg je toch ook een andere look
 
BT druk tijdens het tv kijken eens op de toest boven of onder de ok toets dan krijg je de zenderlijst te zien als je dan op de groene knop drukt krijg je verschillende manieren van indeling te zien..... is dit wat je bedoeld ?

ik hoop dat het werkt

gr skilder
 
Thanks skilder maar dat is niet wat ik bedoel.
Misschien dat ik inderdaad eens met skins wat gaan proberen.

Het enige wat me niet bevalt is welke displayvorm ik ook neem, mijn hele tvscherm wordt bezet door die zenderlijst, ook al is ie aan de rechterkant helemaal leeg, als ik de keuze neem om 1 lijst verticaal te nemen.

De Nokia's hebben gewoon 1 kolommetje links en de rechts van de tv is gewoon tvbeeld, zoiets zoek ik dus.;)
Maar toch alweer bedankt voor het meedenken.
 
@BT

Je zou inderdaad een apparte skin hiervoor kunnen maken.
Je kan dan sommige informatie ook anders weergeven.
 
@ black tiger
radegast heeft een nwe img en daar kun je small1 en small2 en extra small skins down loaden via de afstanbediening bleu button
er staat een linkie bij die giftige moderator op zijn .......board helaas
flash die img erin en probeer daar eens mee te rommelen
cardsharing zit er ook standaard in dacht ik ff snel te zien
zapt wel trager maar een heleboel opties erbij
hoe je die skins moet installen en of het is wat jij wil/bedoelt???? dipke werkt ook niet op radegast!!!
dus ff scannen of een lijst erin zetten
 
Thanks Dreammod, ik heb het namelijk gezien dus ik wist zeker dat het moest kunnen. Ben alleen zelf geen xml kenner dus of me dat lukt? Maar anders wacht ik wel effe af.

@Peppi: bedankt voor de tip! Ga ik eens proberen.
Maar je schrijft "dipke werkt ook niet op radegast". Wat is dipke?
 
Dipke is de auteur van DreamUpdate.
Bij Sjerom staat het beschreven.Kan o.a keys en xml updaten
 
jep dream update ik had een oudere versie die connecte niet ofzo met radegast
ik kan nou nx doen vrouwtje thuis
leuk hoor zo'n machiene een ingewikkeld ding en vrouw holle vind hem weer makkelijk(gebruiksvriendelijk):):)
 
Hahaha was dat hier maar zo, mijn diertje vind het maar een lastig ding.:)

Ja die dreamupdate die had ik al maar toch thanks voor het verwijzen ernaar.
Werkte trouwens wel aardig.

Wat ik wel raar vind is het volgende.
Ik pleur er een nieuw image in en daarna een settingslijst, als ik nu de alfabetische volgorde ga bekijken zie ik onder andere een sbs6 op nummer 6 staan en dan nog een tweede sbs6 op nummer 1365 of zoiets maar alfabetisch staan ze dus onder elkaar.

Wat me hieraan opvalt is dat bij die wat op 6 staat niets ernaast staat, en die op 1365 heeft tussen haakjes de EPG info staan.

Dat heb ik op meer zenders, bijv. ook bij Net 5, Yorin en ook bij een aantal Duitse zenders.

Ik gebruik de settingslijst van pet123.
Overigens vind ik het raar dat die diseqc instellingen ook niet van het lekkerste zijn.
Ik duw een nieuw image erin, wil dat ding weer eerst zijn taal weten en de diseqc instellingen en daarna wilt ie satellietzenders gaan zoeken.

Dus wat doe ik, reboot het ding, ga het ip menu in en pleur er een settingslijst op.

Reboot opnieuw en dan moet ik alsnog de diseqc instellen en wat ik dan ook doe, hij is altijd van mening dat het niet klopt met de huidige lijst en dat als ik iets verander dat er dan dingen verloren zullen gaan.
Ook als je nadat alles klaar is de settingslijst nog eens opnieuw erin duwt mag dat niet helpen.

Vreemde is dat na het instellen van de diseqc's een aantal zenders opdoemen als "verwijderd item" in de zenderlijst maar als je ze selecteert zie je toch een zender, heeeeeel vreemd.

Nja, misschien kan nog iemand eens een echte settingslijst maken.
Nu zie ik alleen maar motor of astra-hotbird.

Zou leuk zijn als iemand eens de populairste nam, dus astra, hotbird en sirius, of Astra, hotbird en Hispasat.

Nog mooier zou een hele echte config zijn.

Diseqc 1 = lnb op draaibaar (waar positioner voor het draaien moet zorgen)
Diseqc 2 = Astra
Diseqc 3 = Hotbird
Diseqc 4 = Sirius

Zo is mijn opstelling momenteel, vandaar.:biggrin:

P.s. met "ding" bedoel ik natuurlijk de "dream".:)
 
yep hij is eigen wijs
en met zijn eigen wijsheid wil ie alles van je weten over je opstelling en als er iets niet klopt met wat jij opgeeft dan zegt ie dat tegen je
dus als je bijv een diseq switch erop heb staan dan weet ie dat of een rotor of een enkele/dubbele lnb
en die verwijderde items die verdwijnen dacht ik als je hem opnieuw reboot moet je wel via het menu uitzetten anders gaat ie op standby
windows zegt dat de nieuwe instellingen pas verkracht zijn als je hem opnieuw opstart:)

enne als je hem op het ned bouqet zet en je drukt dan je pijl omhoog dan is de jouwe ook ingpikt door je diertje want dan zien ze in een oogopslag wat er bezig is op alle kanalen
om dan nog maar te zwijgen over de harde schijf met'r serie'tjes erop:)
 
Ja klopt na een reboot zijn die verwijderde items inderdaad weg.
Blijf wel zitten met die dubbele dingen waarbij hij dus bij de ene wel aangeeft wat er op is en bij de ander niet, heel strange.;)
Maarja, daarvoor is het dan ook een hobbydoos, we moeten er nog mee hobbyen.
Als alles meteen zou lukken was de pret er vlug af. :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan