Zeer zeer vreemd probleem..

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Dit is echt iets wat ik nog nooit heb meegemaakt en het is mij ook volkomen onduidelijk wat het probleem is vandaar dat ik het hier maar eens probeer neer te zetten.

Ik heb besturingsysteem Windows XP Prof. op een nieuwe PC geinstalleerd en alle drivers voor het correct werken van de hardware. Alles werkt perfect.

Een account (administrator) en verder geen accounts aangemaakt.

Daarna begin ik programmas te installeren welke allemaal perfect werken.

Op 1 programma na en dat is mijn virus nod32 programma. Nadat ik dit geinstalleerd heb ga ik de virus definities file altijd updatan. Hiebij heb ik nog nooit problemen gehad tot nu toe. Update gaat keurig de nieuwe files downloaden maar zodra ze binnen zijn en het update programma wil de oude files overschrijven krijg ik de foutmelding dat dit niet lukt omdat het systeem dit niet toelaat. Vreemd dus ga je kijken waarom deze files niet overschreven kunnen worden. Als eerste ga je het programma uninstallen en opnieuw installeren. Maar ook hier kom ik bij het uninstalleren tot de ontdekking dat mijn uninstalprogramma de directory en files niet kan verwijderen. Dan maar handmatig dat wil zeggen via de totalcommander maar ook nu zijn de files niet te verwijderen.

Ok dan maar eens kijken of ik wel eigenaar ben van de map en de inhoud daarvan. En ja hoor alles staat op de administrator en kan eingelijk ook niet anders want andere accounts zijn er niet. Ook het programma UNlock wat ik wel eens gebruik om dit soort dingen te unlocken of te verwijderen lukt niet.

Dus ben nu wel aan het einde van mijn ideen. Ook is het geen probleem volgens mij met bestandssysteem NTFS. heb dit ook allemaal gecontroleerd.

Weet iemand waar ik nog meer naar kan kijken. ???

 
Als je aan het verwijderen bent geslagen, probeer dan eens om naar de veilige modus op te starten.

In de veilige modus worden alleen de hoogstnodige programma's opgestart.

Kun je dan die zaken wel verwijderen ?

Vermoedelijk lukt het in dat geval niet omdat de bestanden in gebruik zijn, en dan kun je ze niet verwijderen.

 
je zou ook het uit taakbeheer de processen van NOD kunnen stoppen en vervolgens uninstallen.

 
Ja dat alles heb ik gedaan . Dus alle processen van nod32 stopgezet en toen alles verwijderd in veilige modus.

Weer opgestart in normaal mode en ook het register nog eens nagekeken op achterblijvende sleutels van Nod32. Ook hier alles schoon.

Opnieuw geinstalleerd en weer hetzelfde probleem.

 
Welke versie van NOD32 is dat? De allerlaatste nieuwe? Is hij officieel of alternatief?

Als het alternatief is, download dan eens een andere versie en probeer dat eens...

Wat ook kan helpen is dat je eerst SP2 en alle andere patches en fixes download voordat je NOD32 erop zet als je dat al niet gedaan hebt.

Soms is omgedraait de oplossing, dus eerst NOD32 en dan de patches en fixes. Is een beetje zoeken waar het aan ligt dus ik noem maar wat mogelijkheden.

 
Het is nieuwste versie en officieel.

SP2 en alle update heb ik eerst gedaan voor ik met andere programma's begin.

Ook hier is het een officiele XP Gerbruik ook wel programma's uit het alternatief, maar dit soort programma's heb ik liever zo,

 
Officieel? In dat geval zou je er support op kunnen vragen. Ik heb hier ook een officiele XP Pro maar gebruik wel nog de Nod32 van 1 versie ouder. Van de nieuwste weet ik dat hij ook geschikt is voor Vista, maar misschien dat ze er toch iets in gewijzigd hebben zodat XP ergens een probleempje heeft.

Het zou er misschien mee te maken kunnen hebben dat Vista andere beveiligingsrechten heeft.

In dat geval zou je eens kunnen proberen de zaak weer helemaal weg te halen, ook in het register zoals je voorheen gedaan hebt.

Daarna een gebruiker aanmaken in XP met beheerdersrechten. Onder die gebruiker inloggen en dan de installatie eens doen.

Wellicht dat dit verschil maakt omdat je in eerste instantie al schrijft dat het systeem je niet toelaat bepaalde zaken te doen.

 
Ja inderdaad zit ik ook in die richting te zoeken omdat ik dus bij het installeren van XP altijd naast de administrator een gebruiker aanmaak met beheersrechten.

Dit is nu niet gebeurd en de enige account is de administrator account.

Ik zal deze week eens geheel opnieuw beginnen en eens kijken of dat de oplossing is.

Uiteraard laat ik het even weten hier.

Heb inderdaad ook het support van NOD gemaild en ook daar hebben zij dit probleem nog niet eerder gehad. Geven wel allemaal tips om een en ander te proberen maar ze geven aan dat ook onder het account admin normaal zou moeten werken.

 
Ja feitelijk is het ook zo dat het onder het admin account normaal zou moeten werken. Er zouden nog andere oorzaken kunnen zijn, maar omdat om een gewone frisse nieuwe clean install van een officiele XP gaat kan men zaken als ad- of spyware al eigenlijk uitsluiten.

Ben in elk geval reuze benieuwd naar je ervaringen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan