Zenders niet zichtbaar

F

fbslambooy

In bezit de DM8000HD (master)

Boven een DM800HD (client)

Beide NewNigma laatste versie en dezelfde zenderlijst. DM800 (client) geconnecteerd met DM8000 (master). Nederlandse zenders zichtbaar.

Echter, commerciele zenders boven alleen zichtbaar als hij beneden op hetzelfde kanaal staat ? interne ip verwijzing wordt dan op de client weergegeven en bij andere zenders niet.

Bijv: beneden kan.7 is boven kanal 7 en Ned kanalen. Echter boven verder geen kan 5,6, enz.

Wat is hier aan de hand ?

Beste fbslambooy, welkom op Satellite Fun.

Kun je aangeven welke emu je gebruikt? Is het CCcam?

Zoja, kun je dan aangeven exact wat je de C lijn op je DM800 hebt staan en wat in de F lijn op je DM8000 (master)?

Gebruikersnaam en wachtwoord mag je vervangen door "user" en "pass" dat werkt makkelijker.

Wat ik me hiervoor ook afvraag is of beide ontvangers van een eigen schotel gebruik maken of heb je een andere opstelling, bijv. een duo-lnb of een duo-twin-lnb of iets soortgelijks?

Want:

boven alleen zichtbaar als hij beneden op hetzelfde kanaal staat
dit kan er op wijzen dat deze twin-lnb dan niet goed werkt, of dat je de DM800 hebt aangesloten aan de tweede aansluiting (doorlus) van je DM8000.

gewoon de bekende C: met verwijzing naar je ip en de rest

F: root en dergelijke. Ik ga niet alle informatie afgeven, lijkt mij niet verstandig.

De kaart wordt gelezen dat is het probleem niet. Analoge kanalen worden allen gepakt echter commercieel HD alleen dat kanaal waar de master op staat. Schiet mij maar lek.

Verder 1 schotel met een duo-lnb. Master bepaalt de sat.positie.

Zal beiden een reboot geven dan moet het goed gaan. Als ik verder niet meer reageer dan kan men ervan uitgaan dat het werkt.

Ik ga niet alle informatie afgeven, lijkt mij niet verstandig.
Nja, da's natuurlijk onzin. Zeker als je naar onze handleiding kijkt die ik hierover geschreven hebt, kun je zien dat het makkelijk mogelijk is te schrijven wat in een lijntje staat zonder echte gegevens bekend te maken.

Zeker als je bijv. usernaam en wachtwoord vervangt door user en pass zoals ik aangaf. Interne ip adressen zoals 192.168.1.10 bekend maken, daar schuilt geen enkel gevaar in.

Maar da's misschien iets voor een volgende keer dan als het nodig mocht zijn, de oorzaak is me duidelijk, tenminste voor zover je informatie geeft, want je geeft niet aan om welke zenders het exact gaat.

Met weinig informatie is het moeilijk om adequaat te helpen.

Verder 1 schotel met een duo-lnb. Master bepaalt de sat.positie.
Je DM800 staat gekoppeld aan de doorlus van de DM8000. Probleem zal geheid liggen aan verschil tussen verticaal en horizontaal. Als je DM8000 op een horizontale zender staat afgestemd, kun jij geen verticale zender kijken en omgekeerd.

Ik heb deze posting naar een betere plek gemoved omdat deze oorzaak en dit probleem niet veroorzaakt wordt door cardsharing instellingen.;)

probleem gevonden. intern cardshare werkt wel. Heb de zaak geregeld zoals in het script stond. Echter andere zenders waren ......... Een share van een Share gaat moeilijk en haperde. Ben gestopt met deze share. Upgrade gedaan bij Canal. Intern share aktief zodat kijken via andere interne dream mogelijk blijft. Dus alles legaal.

Ah op die manier, dan was het deels niet intern, dat is onze afdeling niet.:)

Fijn te horen dat het gefixed is in elk geval, bedankt voor de terugkoppeling!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan