Zendmast ingestort

Kilroy

Addicted Member
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
3.349
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
14
In Hoogersmilde in Drenthe is 200 meter van een zendmast ingestort na een brand.
Er zouden onderhoudswerkzaamheden hebben plaatsgevonden.
En vannacht was er ook een brandje in de zendmast in Lopik, die ook werd uitgeschakeld.
Als gevolg hiervan ligt in een groot deel van het land de FM radio stil en is overgeschakeld op AM.

Het is toch wel erg merkwaardig allemaal.
Brandjes, neerstorten en totale radio uitval.
Wat moet je daar nu van denken.
Het neerstorten was op tv te zien en spectaculair.
Het zal wel zo op youtube te zien zijn.

Grtz.
 
Daar zijn de eerste beelden al te zien. En ook op youtube.



[ame=http://www.youtube.com/watch?v=S-UKt9xtUCE]‪TV-toren Hoogersmilde ingestort‬‏ - YouTube[/ame]
 
Was echt leuk te horen toen de zenders uit de lucht waren. In heel korte tijd allemaal piraten te horen en er waren zelfs hier die Sky door gingen geven .
 
Ja prachtig!

En dit terwijl deze regering de strijd tegen de piraten weer aktief had op gepakt.
Onder het mom dat het zo gevaarlijk is.
Ze denken dat er harmonischen in de luchtvaartband terecht komen.
Flauwekul natuurlijk want die zenders worden niet meer met de soldeerbout in mekaar gezet.
En is best goed materiaal.
Het gaat er gewoon om verboden is verboden basta.
En wie wil zenden moet betalen.

Grtz.
 
Geen wonder dat die dingen affikken of neerstorten.

Het blijkt dat er vier eigenaren van die paal zijn.
En het blijkt dat er al in 2007 een rapport was over onveilige situaties.
Wat men nu weet zijn er kabels te heet geworden.
Misschien heeft men niet goed de kabeldoorsnede berekend want waarom worden kabels anders te heet?
Of zit iemand stiekum een vuurtje te stoken?

Het lijkt weer hetzelfde als de brand in Moerdijk.
Als maar genoeg op papier staat komt het wel goed en rapporten zijn altijd voor anderen.
Kortom niemand voelt zich verantwoordelijk om iets te doen.

Grtz.
 
Kabel doorsnede?? ik dacht dat het hier om hoogfrequente signalen gaat en die stromen begeven zich aan de buiternkant van de draden , hoe dikker de kabel vol of hol hoe hoger de stromen kunnen zijn ,
he shit toch diameter maar geen doorsnede.

Zal wel iemand een katrolletje gebruikt hebben , zoals thuis wel een gebruilkt wordt bij het electrisch BBQ katrolletje niet afgewikkeld katrolletje vliegt dan in de fik.
 
Doordat er 3 andere zendmasten uitgeschakeld zijn in het verleden is de spanning op de torens van Smilde en Lopik opgevoerd, wat waarschijnlijk de brand in beide torens heeft veroorzaakt.
Er was namelijk al van te voren er voor gewaarschuwd dat de toren deze opvoering van spanning niet aan zouden kunnen.
 
Nou ik weet natuurlijk niet precies hoe die die installatie daar uitziet en wat inhoudt.
Maar alles moet ook gevoed worden naast de antennesignalen.
Die antenne signalen zijn wel hoog frequent maar niet zo erg hoog, want het betrof de FM band.
Bij heel hoog frequente signalen heb je wel het skin effect maar ik weet niet of dat hier het geval is.
In elk geval moet wel alles wat daar stond gevoed worden dus en ik betwijfel of beiden door dezelfde kabel gingen.
Je ziet in elk geval een boel kabels hangen bij het instorten van een deel.
Volgens mij hebben ze die hele metalen mast knalvol gehangen met wat er maar opging inclusief GSM.

Inderdaad Big-Henk, je ziet dat vaker bij uitbreidingen van bedrijven dat er steeds meer aangeknoopt moet worden.
Dat geeft vaker problemen omdat de boel onoverzichtelijk wordt.
Beter is het een geheel nieuw systeem te maken, maar dat is vaak te duur.

Grtz.
 
Jij hebt helemaal gelijk, the matrix.
De stromen gaan bij zulke frequenties en kabels niet door de kern, maar als het ware "over de oppervlakte" van die kern.
Wanneer dat niet past, komt er gewoon niet meer het signaal uit wat er ingestopt word.
Dat is ook de reden waarom je geen RG59 kunt gebruiken voor digitale satelliet signalen (daar begint dat al).

Niemand opgevallen dat een van de getuigen die aan het woord kwam in de beelden van TV Drenthe, bedrijfskleding aanhad van Cofely (het voormalige GTI in Nederland) die het had over zijn collega's die er aan het werk waren ?
Cofely is een installatiebedrijf (alle vormen).
Het zou me helemaal niets verbazen als de oorzaak daar te zoeken is, tijdens dit soort werkzaamheden op dergelijk lastige plaatsen terwijl de installatie in bedrijf moet blijven, is een ongelukje zo gebeurd en heeft zo'n ongeluk ook zeer grote gevolgen.
Een vuurtje stoken zou heel goed kunnen tijdens werkzaamheden, maar ook andere zaken kunnen tot brand leiden.
Kortsluiting van een van de signalen die zich daar bevinden lijkt me een heel interessant effect te geven, en kan zomaar dwars door de isolatie van zo'n kabel heen komen wanneer de structurele integriteit van de kabel in gevaar is.
Er is ook niemand die heeft gezegd dat de oorzaak in de FM of VHF/UHF antennes zit, maar het uitvallen van die antennes heeft wel de grootste gevolgen als je naar het aantal gedupeerden kijkt.
 
En jawel hoor, een tijdelijke zender die was opgericht In Hilversum is er ook weer mee gestopt.
De pret kan niet op!

In Assen is men op een kazerne een noodzender aan het bouwen.
Die moet dan een groot deel opvangen van wat is weggevallen.
Ik ben benieuwd hoe dat weer gaat werken.

Grtz.
 
In Hoogersmilde is men na een week begonnen de boel uit mekaar te plukken.
De radiodiensten zijn nog altijd niet voor 100% aan het funktioneren.
Het blijft de vraag wat ze met Hoogersmilde verder gaan doen.

Verbazingwekkend was dat in Rotterdam door een grote communicatie storing van KPN de 2000 systemen van de hulpdiensten niet meer funktioneerden.
KPN had werkzaamheden verricht waardoor de storing ontstond.
Fraai dat noodsystemen niet werken die juist voor noodsituaties bedoeld zijn.
Dat is toch niet meer te volgen.
Daarnaast is al vaker in de pers geweest dat die 2000 systemen grote probleem kindjes zijn met een boel problemen.
Het werd destijds aangekondigd als een groot systeem dat alles zou oplossen.
Het tegendeel is de waarheid gebleken.
Nou ja, er komt weer een onderzoek in Rotterdam, net als in Hoogersmilde en Lopik.
Tjonge, zijn er wel genoeg ambtenaren om dat allemaal te doen?

Grtz.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan