Opgelost Zgemma H9.H2 SE start niet naar Android

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
999
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Kan iemand mij zeggen hoe je Android op zo'n doos krijgt?
Neef van me heeft een nieuwer type ZGemma gekocht, namelijk de H9.H2 SE (dus niet de S2).

Daar heb ik nu Openpli op gezet, echter dat ding wil niet naar Android booten. Als ik in het bootmenu voor Android kies, lijkt ie opnieuw te willen opstarten en dan kom ik weer fijn terug in het bootmenu.
Bij het Flashen heb ik Linux 1 gekozen voor Openpli, ik kon kiezen van 1 t/m 4 maar heb zo'n ding ook nog niet eerder gedaan.
Had ik misschien Linux 2 moeten kiezen of hoe krijg ik Android er terug op? Origineel image of hoe?
Graag in procedure vormen want anders doe ik het misschien weer verkeerd.

Misschien dat @Dr.Z dat kan bevestigen, ik wilde ook IPTV op dat boxje zetten. Vorige keer op de Xsarius met Xtreamity gedaan maar dat is toch niet alles, bijv. de EPG zit altijd verkeerd omdat de tijdzone van Africa niet te wijzigen is naar Europa om maar eens wat te noemen.
En als Android werkt kunnen we er de XCPlayer op zetten of in elk geval een goede Xtreamcodes addon.

Ik weet dat deze apparaatjes niet de beste cpu hebben voor streaming maar hij heeft dat ding nu eenmaal gekocht en op een goede addon werkt het sowieso beter dan op een brakke addon.
 
Niemand die me hiermee kan helpen?

Ik heb trouwens wel dat filmpje bekeken wat Boets plaatste over dat iptv op die ontvanger, maar dat is veel en veel te uitgebreid. Mijn neef hoeft al die handel er niet op, alleen IPTV met goed werkende EPG.
Vandaar dat ik die liever via Android laat lopen, maar dan moet die er wel terug op komen.
 
Hoi Tijger,

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Linux 1 bij het flashen is volgens mij goed, zie onderstaand filmpje wat ik gevonden heb.
Maar waarom hij niet naar android wil booten weet ik ook niet.

B.
 
Ja dat is precies zoals ik het gedaan heb.
Alleen heb ik naar Openpli geflashed, dus eerst die rescue geflashed en daarna terug naar het bootmenu en van daaruit de Openpli image.
Dat is ook allemaal goed verlopen.

Dus het is mij een raadsel waarom hij dan niet naar Android start. Zou dat misschien wel lukken als ik er een originele firmware op zet?
 

Helemaal onderaan staat het bestand wat je nodig hebt. ;) Deze zet je in het eerste slot. OpenPli zet je later in het tweede slot..

Sorry voor de late reactie, ik was even een weekendje naar texel.. :)
 
Laatst bewerkt:
Deze zet je in het eerste slot. OpenPli zet je later in het tweede slot..
Oke dus je bedoeld bij het flashen moet je deze bij Linux 1 zetten en Openpli op Linux 2 programmeren.
Anders kan niet of werkt niet?
Die is voor de H9 SE zag ik, dat werkt ook op de H9 H2 SE?

Ohja, moet ik op enig moment, voor Android of voor Openpli ook weer die recovery_emmc gebruiken?

Late reactie is niet erg, even lekker uitwaaien op Texel moet ook eens kunnen, zeker nu we nog heel even dit lekkere weer hebben. :biggrin:
 
Boxen worden niet geleverd met Android dus die moet je wel eerst installeren.

Op de stick:

recovery.emmc.zip
androidtv.image.zip
laatste stable-pli.zip

1 voor 1 installeren
 
Dank je wel @Guardian maar dus ook in die volgorde installeren neem ik aan.

Ik ga het eens proberen. Is op die Android dan ook gewoon de XCplayer te installeren die je via Google apps kunt krijgen? Of is er een betere iptv player voor op een dergelijke apparaat, zonder dat je een hele zooi aan toestanden moet installeren zoals in dat youtube filmpje?
 
Perfect player heb ik wel getest op de maxytec als apk de rest niet.

Zelf heb ik geen H9 SE dus kan ik het niet voor je testen
 
Ah oke, dan zullen we eens gaan zien, neef zal een paar dagen moeten wachten, heb het erg druk momenteel. :)
Thanks!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan