Ziggo alles in 1

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.528
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik heb op dit moment een kloten internet abonnemnet bij Telfort ADSL

Nu overweeg ik te gaan overstappen naar Ziggo, Alles in 1 pakket.

Heb zitten spitten maar het is mij geheel niet duidelijk.

Analoog TV
Digitaal TV
Internet en Telefonie

Vraag 1

Analoog kan ik dat via coax doorsluizen naar ander kamers

Vraag 2
Zit de ontvanger standaard in het pakket of moet je zelf een door Ziggo gecertificeerde ontvanger aanschaffen en levert Ziggo dan de smartcards???

Welke ontvanger komt dan hiervoor in aanmerking. Ik moet er eentje hebben met Scart aansluiting.

Wie heeft het overzicht hiervan.
 
Het analoge signaal kun je gewoon doorsluizen naar andere slaapkamers.

Bij een digitaal pakket zit een decoder plus een smartcard.

Ikzelf heb hier het alles in 1 plus abbonement, en dat bevalt me prima.

Vorig jaar heb ik de Ciscorecorder besteld bij Ziggo, en dat was toen tegen een aktieprijs van ?99,-, en nu is hij dacht ik voor ?119, echt een leuk hebbedingetje.
 
Dan nog vragen

Die decoder plus smartcard zit dat bij de levering in of moet je die appart afnemen??

En het geleverde modem is dat een standaard bekabelde of een wifi MODEM.
 
Die decoder zit bij een pakket, en de modem is een bekabelde.

Geef anders op de site van Ziggo even jou telefoonnummer door dan bellen hun jou terug.
 
Ga ik morgen doen, anders heb ik morgen niks te doen, iig bedankt voor de tip(s)
 
Kreeg van de week 'n mailtje van meneer Ziggo, ik citeer:

Beste abonnee,

U ontvangt een nieuwe Wi-Fi modem van ons. Deze modem krijgt u in bruikleen en wordt tussen mei en augustus bij u bezorgd. Deze Wi-Fi modem zorgt ervoor dat u de nieuwe internetsnelheden kunt halen. Uw downloadsnelheid wordt straks opgehoogd tot 40 Mbit/s en de uploadsnelheid van 4 Mbit/s blijft gelijk. Helemaal gratis. Zo internet u straks nog sneller. Overal in en om uw huis.

Meer informatie volgt
U hoeft nog niets te doen. U ontvangt automatisch bericht met daarin meer informatie over de Wi-Fi modem en het moment waarop deze wordt aangeboden. Heeft u in de tussentijd nog vragen, klik hier.

Met vriendelijke groet,

Martine Ferment
Directeur Klantenservice


Ik had overigens al 'n analoog pakket, maar toen ik verleden jaar overstapte op digitaal moest ik toch zelf 'n CI module kopen, maar wellicht dat dat niet voor nieuwe klanten geldt.
 
Freggel1, het analoge kun je doorsluizen maar het digitale toch niet?
Dan ben je toch gebonden aan een tv?

Voor zover ik weet wil Ziggo bovendien met het analoge deel zo snel mogelijk stoppen.

Grtz.
 
Het analoge deel wordt beheerd in Almelo door "kabel Cogas", het lijkt me sterk dat Ziggo daar zeggenschap over heeft.
 
Het digitale kun je volgens mij niet doorsluizen, ik zou wel graag weten hoe, als het wel kan.

Maar ik ben hier nog zoekende naar een decoder erbij incl. smartcard, want als ik het goed heb kun je met 1 abbonement met drie decoders kijken.

Op dit moment staat er hier beneden de Cisco, en boven een simpele Humax, waar op beiden beeld is op de paketten die ik heb.

@Matrix, ik weet niet of jij iets betaald bij kabel Cogas voor het analoge, maar als je overstapt naar Ziggo zit het analoog in het pakket zonder dat je daar meer voor betaald.
 
Volgens Ziggo heb je recht op 3 smartcards dus je hoeft alleen nog maar op zoek naar een decoder.

Ik heb nog niks , geen kabel TV, Heb ik ooit de deur uitgedaan , ADSL was voor mij goedkoper. Maar nu de download snelheden van ADSL achter blijft t.ov van de kabel is ADSL voor mij passe mijn download blijft steken op 300kB vanwege de ruim 5km afstand naar de centrale,

Ik weet dat Cogas de eigenaar van de kabel is dus die zullen wel het analoge deel leveren, Ziggo ontvangt van mij pegels en een gedeelte zal naar de Cogas vloeien.

Ga zometeen eens naar Ziggo bellen.
 
Het zit iets anders in mekaar Freggel1.

Je kunt een signaal wat eenmaal digitaal is niet splitsen (als het al door de decoder is).
Maar je kunt wel het signaal dat via de coax binnenkomt splitsen via een splitter al of niet met een versterker.
Die gesplitste signalen kun je elk naar een tv met decoder voeren waar het digitale signaal eruit gehaald wordt.
Je hebt dus voor elke tv een decoder nodig of een tv met ingebouwde decoder.
Tevens heb je voor elke tv/decoder nog een ziggo smartcard nodig.

Dit komt omdat zowel het analoge als digitale signaal op de coax kabel staan.

Grtz.
 
Je hebt dus voor elke tv een decoder nodig of een tv met ingebouwde decoder.
Tevens heb je voor elke tv/decoder nog een ziggo smartcard nodig.
Dat is helemaal correct als je digitaal wilt kijken. Adviseerbaar is trouwens goed materiaal of anders met versterker, want voor goede ontvangst is een bepaalde signaalsterkte nodig (net als bij satelliet) en Ziggo zet niet altijd een goed genoeg signaal op de kabel dat men bijv. met 3 man tegelijk kan kijken.
Dus als je gaat splitsen, dan meteen doen daar waar de kabel het eerst je woning binnenkomt, meestal de huiskamer, of in de meterkast.

Extra smartcards voor in huis zijn dacht ik wel gratis te krijgen, weet ik niet meer zeker.

Waar je ook op moet letten is met video. Buurman van me heeft ook digitaal van Ziggo maar kan niet meer van de TV opnemen achter de decoder. Ja dat kon wel aldus Ziggo medewerkers, maar dan moest even iets omgezet worden en dat kostte een x bedrag per maand extra.
Ik heb dat verder zelf nog niet getest, dus is me niet bekend in hoeverre dit klopt. Maar m'n buurman weet normaliter wel waar hij het over heeft.
 
Antwoord Ziggo:

Er wordt geen digitale decoder meegeleverd bij het alles in 1 pakket , ze hebben er wel een in de aanbieding voor 49 euro. Of deze ook een scart aansluiting heeft voor mijn aquarium wordt nog uitgezocht.

Het analoge pakket wordt herzien, het kan zijn dat er een regionale zenders verdwijnen de rest wordt normaal in stand gehouden.
 
Inderdaad BT, zo wordt het gedaan.

Maar inderdaad moet je goed materiaal gebruiken.
Ik weet zo niet wat de bandbreedte of frequentiebereik moet zijn of dat die standaard is.

Qua decoders zijn er ook dreamboxen waarin je een cable module kunt zetten.
Wat daarvoor aan image nodig is weet ik ook niet.

Grtz.
 
Voor welk pakket wil je eigenlijk gaan?

Ze hebben op dit moment weer de aktie met de interaktieve HD recoder. En ik zie zojuist dat er ook een wifimodem bij zit.

overzicht op de site van Ziggo
 
Het wordt de basis of de plus

de interactieve recorder heb ik niet nodig, Ik neem nooit wat op van TV, Alles wat op tv is minstens een jaar oud .

Ik download liever wat ik wil zien .

De aanbieding van de digitale ontvanger lijkt me wel wat kost geen BAL, 49 euro maar dan moet ie wel op SCART werken ik heb nog een mooie breedbeeld die net zo diep als breed is........
 
Wat die recorder betreft, daar kun je alleen mee opnemen toch , of zit er ook een ingbouwde digitale ontvanger in?

Wat een klote beschrijving daar bij Ziggo, Zo onduidelijk als wat
 
Wat die recorder betreft is dat het een leuk ding is waar je meer mee kunt dan alleen opnemen.

Ik heb er hier op dit moment een abbo van film1 op en het complete keuzepakket de 5 pakketten in 1.

Het leuke van dat ding is het interaktieve gedeelte, ik kijk bijvoorbeeld films die uitgezonden worden op film 1 wanneer ik wil, moet ik even een sanitaire stop maken of even wat chips pakken zet ik de boel gewoon op pauze...

Is er niemand in de buurt bij jou die zo'n ding heeft? En kom anders even naar de BBQ, krijg je meteen een demo. ;)

Ik zou voor die 5 tientjes meer op dit moment die recorder nemen. Waar trouwens 2 scartaansluitingen op zitten.
 
Wat zou ik graag in een postcode gebied willen wonen waar Ziggo mogelijk is.
Ik kan alleen kiezen uit UPC en daar doe ik al jaren geen zaken meer mee.
 
Freggel, heeft die recorder dan een ingebouwde digitale ontvanger???
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan