Ziggo schroeft internetsnelheden op voor Alles-in-1 Plus en Extra

jack

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
In gebieden waar Ziggo het tv-netwerk al gemigreerd heeft naar de UPC-infrastructuur, schroeft de provider de snelheid op voor twee Alles-in-1 pakketten. De snelheid loopt op tot 200Mbit/s, een topsnelheid die ook UPC hanteert. Het bedrijf bevestigt de verhoging.

Op het GoT-forum maakt een aantal tweakers er melding van dat zij woensdag na een reset van het modem hogere internetsnelheden ervaren. In plaats van de 'oude' download- en uploadsnelheid van 180/18 Mbit/s voor het Alles-in-1 Extra-pakket zou de snelheid zijn opgelopen naar 200/20Mbit/s. Abonnees die het Alles-in-1 Plus-pakket afnemen zien de snelheid oplopen van 90/9Mbit/s naar 120/12Mbit/s.

Ziggo bevestigt de in stilte uitgevoerde snelheidsverhoging aan Tweakers voor de twee duurste abonnementen, maar Alles-in-1 Basis blijft voorlopig ongewijzigd op de snelheid van 30/3Mbit/s. UPC hanteert 50/5Mbit/s voor Alles-in-1 Basis.

Volgens woordvoerder Eric van Doeselaar is de snelheidsverhoging doorgevoerd in gebieden waar het tv-netwerk van Ziggo inmiddels is gemigreerd naar de infrastructuur van UPC. Ziggo verwacht in de loop van maart of begin april alle regio's gemigreerd te hebben. De snelheidsverhoging voor Ziggo-klanten zal in een later stadium officieel bekend worden gemaakt.

Update 16:55: Ziggo meldt dat de internetsnelheid van Alles-in-1 Basis voorlopig ongewijzigd blijft.

Update, donderdag 15:01: Ziggo laat weten dat de invoering van de hogere snelheid niet samenhangt met de migratie van het tv-netwerk, anders dan eerder gemeld. De nieuwe snelheid wordt geleidelijk uitgerold. Wie niets doet, heeft de nieuwe snelheid over een paar weken, maar wie zijn router reset, kan nu al van de nieuwe snelheid profiteren.

Bron: Tweakers
 
ach arme die kloten  modem routers van Ziggo nog meer ellende
 
Ach het is wel lekker die hogere snelheid, heb er ook al een paar dagen plezier van... nja... een beetje dan, want bij mij blijft ie op 96 mbit hangen terwijl er een gigabit netwerk ligt, dus even controleren waarom het niet sneller gaat.
 
Modem router resetten anders nog geen hogere snelheid
 
Even uit en aanzetten is voldoende, dat had ik al gedaan. Ik was dus al van 10 naar 12 mbit upstream gegaan. Maar ik moest sowieso controleren, want toen het nog 90 mbit was hield ik volgens speedtest ook maar wat van 76 over dus er zit gewoon ergens een bottleneck in m'n netwerk.
Ben wat te lui geweest nog om het uit te zoeken, deze week ff doen. Mijn vermoeden is dat het de Fritz is.
 
hallo heb hier ook zitten te stoeien met de snelheid maar heb het klaar
download 179.18mbps
upload      17.47mbps

heb er nieuw kabels voor gelegd alles is nu cat6 nieuwe modem er tussen Netgear Nighthawk
en heb ziggo gebeld dat ze de modem van ziggo in de bridge mode moeten zetten let wel op je bent je hotspot kwijt
maar gaat wel lekker snel haha
 
Waarom bridge mode? Ik heb er ook een router achter hangen maar heb special de Ziggo modem niet in bridge laten zetten zodat ik die hotspots kon blijven gebruiken.
 
Wel bij mij werkt het dus niet, , we zijn vandaag ge?migreerd en kreeg ook mail dat snelheid was verhoogd maar na modem uit en weer aan te zetten blijft de download snelheid hetzelfde 92 mbps alleen de upload is wel omhoog gegaan van 9 naar 12 mbps
 
Waarom bridge mode
weet niet waar het aan licht maar als ik hem er niet in zet krijg ik de snelheid niet vandaar
 
snelheid meten doe je met een vaste kabel omdat WIFI en vooral de Ziggo routers dit gewoon niet aankunnen.

Op de Ziggo site staat precies hoe je router achter router moet zetten en als je dat stap voor stap volgt is er niks aan de hand,

je kunt zelfs de wifi router van Ziggo en die van je zelf blijven gebruiken, wel even een ander kanaal instellen..

Ik had achter de ziggo router een ASUS RT-AC68U hangen en had zo 3 WIFI SSID's Ziggo ASUS @.4Ghz en ASUS 5GHZ

Op de 5 GHZ band haalde ik met gemak de destijds 90Mbits/sec. nadeel is dat de 5Ghz band een beperktere bereik heeft dan de 2,4Ghz maar die gebruikte ik dan ook op de boven verdiepingen.

Helaas Ziggo is Passe en opgevolgd verplicht door Caiway die overigens na wat aanloop problemen wel verrekte stabiel 90MB heeft.




 
Net even 10 seconden de stekker euit, en: 202,85 Mbps down, en 20,84 up.  :klappen:


Het gaat de goede kant op, alleen nou wachten totdat men doet wat er in de email staat:

Ziggo beste Internetprovider.
H?t bewijs dat je goed zit met je internetverbinding werd onlangs geleverd. Ziggo werd in februari 2015 door Tweakers.net voor de 5e keer op rij verkozen tot Beste Internetprovider van Nederland. En recent onderzoek door TNO toonde aan dat ons netwerk nog minimaal 50x sneller kan! Bij Ziggo zit je dus goed. Nu en in de toekomst. Een fijn idee!


 
netjes toch?


:klappen: :klappen: :klappen: :klappen: :klappen:

Ping: 8ms.
Down:73.17 Mb.s
Up:12.14 Mb.s

Oja, Ziggo kanalen op de dreambox.
Allemaal goed behalve de eerste 70 en de vrije kanalen.

Het komt wel goed.  :clown: :piraat:
 
nee niet netjes

je download is bagger ipv 120 slechts 73
 
Leuk allemaal maar ik weet nu nog steeds niet waarom mijn snelheid niet omhoog is gegaan en mijn upload wel.

 
Beste Jack


:rolleyes: Dat komt omdat je ge?migreerd bent , en dus niet meer in Nederland woont

Je bedoelt natuurlijk gemigreerd  :rolleyes:

Just kidding

Maar vertel er dan ook bij hoe je die snelheid hebt gemeten , met welke apparatuur (router , kabels WiFi etc

Alles kan een beperking hebben en de upload is 10 maal lager dan de download en zal altijd goed zijn bij Ziggo
 
Jack, heb je misschien nog een oudere router ertussen hangen? Die kan wellicht de snelheid niet aan.
 
Ik heb gewoon kabel aansluiting en heb het bij speedtest getest.

http://www.speedtest.net/my-result/4189106281

Er zit een router tussen ja maar hoe moet ik weten of die oud is of niet, is een U.S. Robotics 8 port 10/100 ethernet switch model USR7908
 
Schaf dan toch maar eens een gigabitrouter aan Jack, want een 10/100 haalt die snelheid niet. ;) 

Test maar eens rechtstreeks via de modem.
 
Bij die link die jij geeft Jack, daar kom ik ook lager uit, maar bij http://speedtest4.ziggo.nl/ mooi de beloofde snelheid. ;)
 
Ok maar de vraag is dan welke is goed.

Even snel gegoogled en zag deze voor 39 euro:

http://www.routercenter.nl/product/90250/netgear-gs108-8-poorts-gigabit-switch.html

Zie verder hoop verschil in prijzen van goedkoop en erg duur

Maar heb goede ervaringen met Coolblue artikelen.

Bij die ziggo speedtest site kom ik ook hoger ja zoals ik eerder zei op 86 Mbps download en 12,5 Mbps upload
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan