ziggo snelheid verhoogd?

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.535
Waarderingsscore
651
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik deed net de ziggo speedteste en wat schets mijn verbazing
mijn snelheid was 40Mb /4mb en nu kom ik op 50Mb en 5Mb hebben ze stiekum de snelheid verhoogd

Wel fijn nog effe en dan zijn mijn potsings hier eerder voordat ik ze typ.:biggrin:
 
deed je die op de ziggo snelheid site, ik kom daar nu ook aan de 49.8 en 4.6 snelheid, had eerst ook iets van 42 MB er was onderhoud hier in Voorburg afgelopen donderdag nacht

Wel i kklaag niet :)
 
heb op de site van ziggo net gelezen dat ze per 30 maart zouden overgaan naar 50Mb/5Mb (alleen het pluspakket is in snleheid verhoogd (waarschijnlijk worden ze verkocht naar UPC en die hebben dit pakket al tijden op 50Mb staan ) Maar ze zijn 2 weken eerder. en dat is toch lekker meegnomen je merkt het gelijk aan het downloaden .
 
Klopt, het was al een tijdje bekend dat dit per 30 maart zou gaan gebeuren.
Maar waarschijnlijk zijn ze het al overal aan het doorvoeren. Eerder deze week is het ook al op een aantal plaatsen gebeurt.

Het is alleen bij Alles in 1 Plus abonnementen. Bij mensen die nog 40mbit hebben kan het zijn dat als ze hun modem even herstarten, het dan ook 50mbit is.
Het kan ook zijn dat die het iets later krijgen omdat het vermoedelijk gefaseerd per gebied omgezet wordt.
 
Ik vraag me af welke dan echt betrouwbaar is, bij ziggo en upc speedtest kom ik aan de 50 MB download en als ik het bij speedtest doe kom ik maar aan de 30 MB
 
Heb je wel de goede speedtest? Dus speedtest.net en niet speedtest.nl?
 
Je mag helemaal niet klagen"

Bij de test van Ziggo kom ik uit op:

Download 48 Mb
Upload 4,6 Mb
Ping 15 ms


Doe ik de test op speedtest.net
dan kom ik uit op
Download 18.7Mb
Upload 3.99Mb
Ping 25 ms

Nu ben ik aan het downloaden via spotnet en dat zwabbert alle kanten uit , verre van stabiel. dat wordt weer bellen naar Ziggo
 
Ja 18.7 is wel heel laag.
Je kunt ook eens naar ziggo.gebruikers.eu gaan, daar zitten ook wel wat mensen die o.a. al iets kunnen uitlezen a.d.h.v. bepaalde modem gegevens. Tevens lezen daar ook regelmatig mensen van het webcare team mee. Ondergetekende is er ook actief.:)

Als je een Ubee modem hebt, dan kan het helpen dit nachtelijk opnieuw op te starten, dat wordt veel gedaan d.m.v. een tijdklokje wat 's nachts het modem kort van de stroom haalt.

@Jack: Da's redelijk maar nog te weinig.
Heb je toevallig een Cisco 3925 modem met een router er achter die geen gigabit aansluiting heeft? Zoja, dan ligt daar je probleem want de Cisco verschrikt zich als ie een 100mbit aansluiting ziet en gaat dan niet hoger dan pak hem beet 3000 kbyte/sec.
 
Nee BT ik heb hier toen een nieuwe gehad een UBEE 3200 en heb deze net opnieuw laten opstarten maar dat maakte verder niks uit voor de snelheid.
 
Dan zou je eens moeten testen met een pc of laptop rechtstreeks aan het modem met de virusscanner uitgeschakeld.
Of nog beter, pc rechtstreeks aan het modem en dan de pc opstarten in veilige modus met netwerk ondersteuning, kijken welke snelheid je dan krijgt.

Is het dan nog steeds zo laag, dan Ziggo bellen, kun je al gelijk zeggen dat je dat getest hebt, dan is vermoedelijk het signaal te zwak ofzo.
 
whoeha ik kan geen snelheidstest meer doen die geeft error bij 200Mb
 
Wat ik even niet begrijp want ik heb net nog eens die speedtest.net geprobeerd.

Als ik dat met Firefox doe kom ik aan de 32 MB en als ik dat met IE doe dan kom ik ineens wel aan de 51 MB

En dan ligt het er ook nog aan welke server ik kies want bij Rotterdam gaat het bv veel sneller dan wanneer ik Amsterdam zou kiezen.

Kan iemand me dat uitleggen hoe dat dan kan.

met Firefox
http://www.speedtest.net/result/1935268272.png

met IE
http://www.speedtest.net/result/1935271928.png


Dus wat is mijn echte snelheid dan nu eigenlijk.
 
De echte snelheid is vaak een gemiddelde van vaker proberen.
Het nadeel is dat er verschillende servers zijn waarop je kunt testen, die niet allemaal even snel zijn. Daarom dat je tot die snelheidsverschillen kunt komen.
Gebruik je een server, zou je eigenlijk een keer of 3 moeten testen en daar een gemiddelde van moeten nemen om een redelijk goede snelheidsmeting te krijgen.

Wat je daarwerkelijk hebt kun je het beste meten met de speedtest van Ziggo zelf, omdat dit de eerste server is die je tegen komt.
Dat is speedtest.ziggo.nl
Wil je toch iets buiten Ziggo, dan kun je de belgische speedtest.telenet.be gebruiken die is ook prima.
Het resultaat van die twee moet ongeveer overeen komen.

Verschil in snelheid met browsers kan ook aan snelheid van de browser liggen, bepaalde beveiliging die de browser gebruikt, aanwezige virusscanner etc.
 
Ik kontroleer mijn snelheid dmv het downloadn van een dvd 4.5 Gb en dan kom ik uit op 6.1 MB lekker snel dus
 
@The Matrix: dan zit je gebeiteld, meer kan het eigenlijk niet worden met een 50 mbit verbinding.

@Bert50: Je zit iets onder de maat, maar als je geen gigabit netwerk thuis hebt liggen dan kan dat wel kloppen.
 
Kabelbedrijf Ziggo gaat de internetsnelheid verhogen van een groot deel van haar 1,8 miljoen klanten die bij het bedrijf breedbandinternet afnemen.

Het gaat om meer dan ??n miljoen klanten die bij Ziggo het Z2 of Alles-in-1 Plus abonnement gebruiken. De snelheidsverhoging is de tweede fase van de uitrol van sneller internet voor Ziggo-klanten. Het eerste deel klanten kreeg in maart al sneller internet tegen hetzelfde abonnementstarief.
1 oktober
De internetsnelheid van het Z2-abonnement gaat van 30/3 Mb/s naar 40/4 Mb/s omhoog. Alles-in-1 Plus-klanten zien de snelheid van 50/5 Mb/s naar 60/6 Mb/s verhogen. Ziggo voert de snelheidsverhoging op 1 oktober door. Om de hogere internetsnelheid te krijgen, dient met het modem op 1 oktober te resetten. Ziggo begint op 1 oktober zelf ook met het op afstand resetten van de modems. Het bedrijf zegt echter tot eind oktober nodig te hebben om alle modems op afstand te resetten. Wanneer de Ziggo-abonnee het eigen modem handmatig op 1 oktober reset kan men direct van de hogere internetsnelheid gebruikmaken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan