Ziggo verhoogt snelheid 200 Mbit naar 300 Mbit!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.891
Waarderingsscore
1.039
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Internet provider Ziggo gaat per 2 mei flink hogere snelheden aanbieden.
Eerder werd al het standaardabonnement verhoogd van 120 naar 150 Mbit. Deze keer is het duurste abonnement aan de beurt. De snelheid gaat hier van 200 naar 300 Mbit en de upstream van 20 naar 30 mbit.

Het betreft het huidige Connect Max-pakket dat nu 200/20 Mbit/s heeft. De upgrade is echter niet gratis. Als je van 200 naar 300 Mbit wilt, gaat dat 4 euro p/m extra kosten.

Met deze verhoging hoopt Ziggo de glasvezel providers de wind uit de zeilen te nemen, waar 500 Mbit/s al standaard is.
 
Dus freggel1.... die 4 euro wat ik zou moeten betalen om over te stappen naar Horizon zit hier dus ook in verscholen. ;)
Nu nog eens wachten tot de laagste abo's omhoog gaan.
 
Het blijft wel erg vreemd dat de upload nog steeds een factor 10 lager is dan de download. Dus als je wat naar de cloud stuurt kun je de buurvrouw uitlaten en de hond een beurt geven. En daarna een biertje of vier drinken
 
Nou het gaat best snel met de 15 mbit die wi hebben of de hogere mbit's die de hogere snelheden hebben.
Maar het is natuurlijk niet vergelijkbaar met de snelheden van glasvezel. Bij Ziggo hanteren ze al jaren lagere uploadsnelheden om het voor hun goedkoper te houden en om het gebruik van eigen servers tegen te gaan.
Want ondanks dat het wel mag, hebben ze het liever niet.
 
het gaat maar door met het verhogen van de downloadsnelheid ,
ik heb 250/250 glas al eerder vermeld.

En dan begint het gelazer , je router die maximaal 802.n protocol aankan is verouderd dus een nieuwe aanschaffen die 802.ac aankan en liefst eentje die ruim  in zijn jasje zit zodat je bij de eerste snelheidsaanpassing die weer niet moet vervangen.

Daarnaast kom je tot de ontdekking dat je laptop of PC ook maar een 100Mb lanpoortje heeft en nog erger een 802.n WIFI kaart.

Dus weer gaan shoppen voor hoge snelheden met wat aanpassingen kun je toch je oldie opknappen.
1) koop een "goede" usb naar 802.ac WIFI stick mits je een AC router hebt, et voila je haalt met gemak 220Mb up , down blijft wat achter en is mij een raadsel waarom maar blijft steken op 160Mb
2) koop een USB naar 1000Mb LAN extender en je haalt het maximale uit de verbinding (mits je een juiste server opzoekt. Ik test altijd met de server Dronten JD via ookla
met deze "vaste kabel nog steeds te doen met cat5E 235Mbps/200Mbps
zie voor de juiste keuze : http://www.utp-kabel.nl/blog/welke-kabel-moet-ik-kiezen.html

Wordt de snelheid nog meer opgevoerd naar 500/500 dan alle kabels vervangen door een hogere versie cat 6 of zelfs cat 7 en dan is WIFI al bijna niet te doen.
Let wel Het surfen gaat echt niet sneller met deze snelheidsaanbiedingen,.

Kortom hoe hoger de snelheid hoe eerder je in de nog hogere kosten komt om je lokale devices aan te passen voor optimaal gebruik

Zag bij de Aldi  deze week een laptop met een ac WIFI kaart dus die komen eraan maar ja 599? dan is mijn vakantiegeld van de AOW gelijk op. (Pensioen fonds keert geen vakantiegeld uit de graaiers) .

 
Ja de thuis-investering moet je er wel voor doen, dat is een nadeel. De datacentra zijn ook al aan 't kijken om te upgraden van gigabit naar 10-gigabit apparatuur omdat als straks zoveel mensen met dikke lijnen zijn en glasvezel, er een klein risico begint te bestaan dat men de verbinding kan dicht trekken.
Die mogelijkheid is er al wat sneller bij de 100-mbit aansluitingen die er nog zijn. Alhoewel je dan toch wel een aantal bezoekers moet hebben, met grotere downloads zit je er al sneller aan als je niet aan beperking van snelheid doet op je server.:)

Dat soort dingen zal ook de reden zijn dat je internet niet echt veel sneller zal gaan dan met 150 mbit. Maar het is toch wel een leuk hebbedingetje.
 
Black Tiger zei:
Dus freggel1.... die 4 euro wat ik zou moeten betalen om over te stappen naar Horizon zit hier dus ook in verscholen. ;)
.


Waarom ik nou weer? :biggrin: 

Jij snapt wel dat Ziggo hierover van mij nog een antwoord krijgt he. ;) 

Jaren trouw lid, en dan zo'n verhoging?  Met de telefoon zijn ze intussen ook al een euro omhoog! 

Ben al blij dat ik zojuist een nieuw voorstel van de bank heb ontvangen voor de nieuwe rentevaste periode voor de hypotheek, scheelt me toch weer een ?350,- per maand, ik moet het alleen nog ff goed doorlezen en met een adviseur aan tafel gaan, want nu is het tijd om gebruik te maken van de lage rente, dus meer sparen! 

Dus tja wat is dan ?4,- zou je zeggen...
 
Pas op dat je je niet te rijk rekent die 350 euro is waarschijnlijk bruto en daar krijg je geen belasting voordeel over dus effectief ipv 350? zal je voordeel ca 180? per maand zijn toch de moeite waard . Kun je heel veel knutsel bootjes voor kopen.
 
Ik reken me zeker niet rijk @Matrix, ik kom ongeveer op hetzelfde uit als jij. ;) 
 
Jaren trouw lid, en dan zo'n verhoging?  Met de telefoon zijn ze intussen ook al een euro omhoog!
Waarom ga je nu mauwen bij Ziggo? Je hebt ze laatst toch ook niet aangeschreven omdat je bij de overstap zelfs in prijs omlaag ging? Toen zag ik alleen maar happyness bij je. Het werkt twee kanten uit he. Waarom zou jij het beter hebben als de rest van ons Ziggo abonnee's? :biggrin:

 
Ergens moet ik jou gelijk geven Black tiger, maar een prijsverhoging? Tja, we benne ollanders, dan beginnen we te piepen. :biggrin: 

 
Mijn comment was eigenlijk komisch bedoeld, vandaar ook de smilie. Natuurlijk zijn we niet blij met verhogingen.
Ik zou ook raar opkijken als ik het hoogste abo had en dan 4 euro p/m meer zou moeten betalen alleen voor een 100 mbit upgrade, alleen zou ik ze er niet over gaan aanschrijven omdat alle abo's dus die 4 euro erbij hebben.;)
Maar m'n vermoeden is wel dat er een aantal mensen voor een stuk goedkoper naar het middelste abo van 150 mbit gaan waarmee ze dan een stuk goedkoper uit zijn dan 4 euro p/m meer waarbij je ook nog je thuisnetwerk aan het upgraden komt om er profijt van te hebben.
Voor diegenen wat thuis nog geen gigabit netwerk hebben dan.
 
Ik denk dat ziggo zich in de vingers gaat snijden.
Ooit was het maximum 60 toen 90 toen 120 daarna 150 vervolgens 200 een nu 300. 
Ik verwacht dat het toppakket door velen vervangen zal worden door het lagere abootje snel genoeg.

Alleen als je de hele dag wel of niet illegaal download kan het interessant blijven. 

Voor streamen, bv netflix heb je ook die mega speed niet nodig.  Smile!!!!
 
300/30 nergens voor nodig dat verschil ga je echt niet merken tenzij je met de hele buurt op je lijntje zit. inverteren in een goeie router en kabels daar heb je veel meer aan. en dan is een 150/15 abonnement ruim voldoende.
 
Heb je volkomen gelijk in, maar sommigen willen nu eenmaal het maximale van het maximale.
Dat ga je echter wel merken als je een max snelheid usenet abo hebt en veel doet downloaden, dan gaat het wel behoorlijk sneller.
Maar met gewoon internetten en gamen ga je daar nauwelijks extra plezier van hebben.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan