Zinvol om te loggen voor of na activatie ?

I

ilya

Een familelid heeft een seca bakkie met org. seca kaart aangeschaft.Bij mij rijst nu de vraag of het slim is om direct na activatie te gaan loggen om zodoende de MK 01 en PPUA etc te pakken.Of simpel gewoon NIET eerst loggen na de activatie en met mkfind 4.1. de keys eruit trekken??

Ik vraag dit omdat ik het gevoel heb dat je bij loggen na directe activatie wellicht meer info te pakken krijgt,of heb ik het mis !!!!!

=ILYA=

 
Als je toch met mkfind gaat werken, zou ik na de activatie gewoon de mk01 een ppua er uit trekken.

Loggen is dat niet nodig.

 
ik ben het geheel met BT eens, je krijgt echt niet meer info met loggen.

Wat wel leuk is, het is zonder veel moeite mogelijk om d.m.v. loggen een aantal verschillende ppua's en mk01's uit te vinden, als je de ua en mkoo (seca en 0019) in b.v. walbanger invoer, kun je (ook nadat het familielid de kaart terug heeft) aan het begin van een nieuwe maand effe bellen met C+ met de mededeling dat je kaart het niet meer doet, de dame of heer aan de c+ zijde van de lijn geeft dan een "pulsje" aan de kaart, wat inhoud dat er een nieuwe ppua en mk01 voor 0019 geschreven wordt, als je tijdens voorgenoemd telefoongesprek aan het loggen ben, heb je gelijk weer een werkende combi.

 
Ik had zoiets dergelijks eens gelezen.Begrijp ik het goed dat je bestaande MK01 en PPUA ook nog geldig blijft, nadat je een nieuwe MK01 en PPUA ontvangen heb.Zo kan je dus een " nestje" vol met MK01 creeren????.

=ILYA=

 
deels wel ja, enkel de laatste 2 byts (cust WP) is dan natuurlijk niet geldig meer, maar als je effe gelogt hebt voor de key wijziging, kun je zien welke wp's voor die mk01 geldig zijn en evt ook blijven na jouw key update, in een pic card heb je de laatste 2 byts ook niet nodig, dus kun je daarin gewoon de eerste ppua en mk01 blijven gebruiken.

 
Verhip!

Begrijp ik dit nu goed BT?

Ben ik me hier een seasons-2 in elkaar aan het flanzen om oa mk01 en ppua te kunnen loggen, en nu blijkt dat ik dat ook zonder te loggen kan doen?

Ik heb de moed nog niet kunnen opbrengen om m'n originele kaartje in de VP2 te steken en te proberen deze uit te lezen. Ik ben eigenlijk bang om op een verkeerde knop te klikken en vervolgens de hele kaart om zeep te helpen, ik wil hem eigenlijk in originele staat laten.

Is het echt veilig om MK-find via de VP2 of DL20 of zo op een MOSC los te laten? Op dit gebied ben ik nog niet zo thuis eigenlijk, maar ik zal toch eens wat moeten (willen) proberen.

Groetn Piet.

 
Helemaal veilig is het nooit, maar als je niet als een kip zonder ... op allerlei knopjes gaat klikken kun je zonder je kaart te mollen de keys eruit vissen met de programmatuur waar je het over hebt.

 
@Pieterpeuter, die season 2 zijn echt leuke dingen, daar kun je van alles mee doen, niet alleen om de ppua en mk01 te loggen, maar ook om mee te emuleren en je mk01tjes te testen. Dus je soldeert 'm niet voor niets inelkaar :)

Grtz. Bullet.

 
@Fenzo je schrijft er wordt een nieuwe MK01 en PPUA geschreven.Uit je 2e antwoord begrijp ik dat de toch de " oude" MK01 intact blijft, er zijn er immers ca 250 Custwp in omloop( evt.)t.En als je de andere 4e byte van PPUA(Custwp) effe pakt van de oude log heb je weer een setje.Leuk he., eigenlijk heel simpel

=ILYA=

 
Het is natuurlijk wel een beetje verdacht om iedere maand naar Canal + of via je dealer te gaan bellen. Eens een keertje een proefabbo geeft hetzelfde resultaat (2x heen en weer) om je PBM weer te herstellen.

Als je je key ruilt (never de laatste 2 bytes van de PPUA) kun je ook van een wonderbaarlijke vermenigvuldiging spreken.

MTB

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan