Zo maar een tip voo Atmel/8515

B

BenBem

Vind je het ook lastig, steeds dat afplakken van je Atmel kaart of het beschermen van je Funcard in een CI ? Heb je toevallig nog een blokker liggen. Mooi, wip het ic er uit, verbind pen 6 en 13 door en je kunt kijken zonder afplakken e.d. Heb je bovendien een hekel aan uitstekende lange 8515 en/of pic kaarten, breek dan na twee stukjes de blokker door (vlak voor de kaartlezer dus), 5 draadjes flatkabel van zo'n 30-40 cm er tussen solderen en je kunt de kaart achter de ontvanger kwijt en een eventueel aanwezig klepje netjes sluiten. Werkt heel leuk bij o.a. diverse Nokia's en Echostars en waarschijnlijk nog veel meer ontvangers.

(eerder geplaatst ergens anders, maar komt hier misschien ook van pas). Ook handig te weten de reactie die ik kreeg dat bij de Aston 1.04 en 1.05 de achterkant van de 8515 kaart niet meer afgeplakt hoeft te zijn. Even uigeprobeerd en het is zo.

 
Er schijnen ook funcards in de omloop te zijn (nieuwe versie) waarbij het afplakken helemaal overbodig schijnt te zijn. Ik meen dit gelezen te hebben bij Visioduck.

groet,

Jan Ty

 
Nee, het gaat hier om de Jupiter-2 kaart, niet om de Funcard. De Jupiter-2 is van een jumper voorzien om C4/C8 af te schermen.

 
heb het ff nagezocht, blijkt toch nog iets anders te zijn.*** Jupiter 1 Karte ***

============================

============================

Das Original, jetz mit geändertem Plantinenlayout. Dadurch ist das abkleben der Kontaktflächen für einige Anwendungen unnötig geworden :), Jetzt sorgar mit vergoldeten Kontaktflächen !, Sofort Lieferbar !

Bestückt mit:

Atmel 90S2323/AT90S2343 und EEProm 24 (L)C 16 bzw. baugleiche Typen

Dank des Atmel Prozessors arbeiten diese Karten vier mal so schnell wie die Pic-Cards. Sie bieten serienmäßig 10 Mhz. Zusätzlich zu dem Atmel Prozessor ist noch ein EEprom aufgesetzt, dadurch ist es möglich eine größere Anzahl von Daten ... zu speichern.

groet,

Jan Ty

 
Er bestaan wel degelijk funcards die je niet moet afplakken. Het gaat hier namelijk over enkelzijdige pcb-boardjes. Ik heb er zo met en zonder leds, en allebei werken ze zonder afplakken in een 1.03. (en 1.05)

Grtz,

Wimpie

 
Dat is mooi wimpie, heel mooi. Detip ids dan ook bedoeld voor die kaarten die je wel moet afplakken. Die zijn er ook.

 
in mijn irdeto plak ik niets af. in de seca wel maar daar plak ik de 6 af en stop de kaart gewoon met prog.zijde in de cim. lef? mischien wel maar het vonkt nog niet

 
Ook ik heb mijn funcard gewoon zonder af te plakken in een ASTON CI zitten hoor geen enkel probleem gehad tot nu toe, alleen zet altijd wel ff de ontvanger uit als ik de kaart er in/uit haal.

Zal um eens gaan afplakken, hij werkt prima als die op de prog kant in de CI zit heb die andere kant dus niet nodig.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan