Zo te zien🍺

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.544
Waarderingsscore
652
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Zijn de oktober festen op dit forum al begonnen .
Proost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Ha, ik was al aan het wachten tot iemand het opmerkte. heeft lang geduurd. :biggrin:
Ze zijn niet alleen op dit forum begonnen maar overal.
Oktoberfeesten 2023 zijn van 16-9 tot 3 oktober, dus ja hier op het forum zijn ze ook al 9 dagen bezig. ;)
 
Er bestaat ook alcoholvrij bier. :) Proost! :potbier:
 
  • Wow
Waarderingen: Dr.Z
Limonade frisdrank met pilssmaak..... Nee,........ gewoon nee!. Het is net zoiets als vegetariërs die geen vlees eten maar wel producten wat er zoveel mogelijk op lijkt...
Wees dan consequent en drink dan een normaal frisje of eet een wortel..of zo.
Zoals Harrie Jekkers het zei: "bier is geel van onderen en wit van boven met alcohol er in". :biggrin:
 
Ik zie dat jij geen alcohol vrij bier drinkt. Ik ken professionele drinkers die dat nog niet eens zo betitelen.
Ook niet te vergelijken met vegetariërs. Hooguit met vleeseters die bijv. zoutloos of zonder peper eten. Daar hoeft het vlees niet minder lekker van te worden. Ook dat is nog een groter verschil want peper en zout proef je.
Alcohol is smaakloos, het is de rest van het bier die de smaak brengt. :biggrin:
 
Dit kan een lange discussie worden, maar feit is dat ik er eigenlijk helemaal niets op tegen heb.
Zelf drink ik amper, behalve zo nu en dan een wijntje als ik in gezelschap ben, maar in de regel iets wat lijkt op spa-rood.
...en ik zal de grappenmakers voor zijn en zelf zeggen dat ik er voor zorg altijd in gezelschap te zijn. :)
 
Nja, lange discussie hoeft niet, dat alcohol geen smaak heeft is gewoon een vaststaand bewezen feit.
Zoals je weet drink ik zelf ook geen kamelenpis, alleen donker bier. Laatst heel toevallig een 0% pils gehad, weet niet meer welk merk, maar raar genoeg smaakte dat wel. Kan ook zijn omdat ik toen behoorlijk dorst had.
Naast een likeurtje bij gelegenheid (vrij zelden) gaan hier ook alleen maar de liters fris door de keel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Bier. Vroeger tijdens mijn wilde jaren consumeerde ik zowat een tankwagen vol per weekend, maar nu is het jaren geleden dat ik een druppel op heb. Maar voor de liefhebbers: Proost :bier:
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Bier, tja ik ben een liefhebber, maar kan al die soorten die er momenteel zijn niet allemaal meer proeven.

Er zijn er die ik lekker vindt, Trippel Karmeliet, de Gouden Carolus, Westmalle, en diverse soorten lente of herfst bieren, vooral H-J.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Dankzij onze Boets drink ik af en toen nog wel een Westmalle Dubbel met Grenadine. Dat is dan een paar keer per jaar. Maar wel heel lekker! :bier:
 
Ik hou het na dagelijks 1 a 2 flinke borrels beerenburg of jonge jenever nu al masnden alleen op Zaterdag 1 glaasje Schrobbelèr een soort likeurtje.

Draaide de knop om toen ik er schter kwam dat die 1 a 2 flinke borrels eigenlijk ruim 5 a 6 standaard glazen waren. Glasformaat was een ruime vat.
Dus toen rigoreus opgehouden en nu alleen 1 standaard glaasje op zaterdag.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan