zoek een laptop kraak site.

A

apkay

wie weet er een site.

zit een password in me laptop

krijg hem er niet meer uit.

zit in bios,bu batt los werkt niet.

help apkay.

 
Om welk merk laptop gaat het?

En welk merk BIOS? Ik hoop voor je dat het geen Phoenix BIOS is, want die zijn hardnekkig.

Er zijn altijd achterdeurtjes, alleen moet je die wel kennen!

 
Je kan deze bij de leverancier er uit laten halen als ik me niet vergis. Bon mee en ze fixen het.

WebSel

 
ja dat heb ik ook gelezen op de

website van de fabrikant

maar ik wil het zelf doen (goedkoper)

ben er reeds achter dat het in een cmos

opgeslagen is

bij tweakfiles staat wel een progie

maar ik kan helaas mijn flop niet gebruiken

dus maybe via jdm de cmos bewerken.

 
Het is vervelend voor je maar je moet de bios opnieuw flashen!.

En als er een wachtwoord in zit is het nog vervelender omdat de bios dan in een aparte programmer bewerkt moet worden.

Dit hele verhaal vanwege diefstal en meer van dat soort zaken.

Dus naar de importeur of dealer die het klusje voor je kan klaren.

In heel veel gevallen word dan het serienummer genoteerd en als deze dan niet op de "zwarte lijst" staat heb je kans dat het gratis word gedaan of tegen geringe kosten.

Zo ging het bij mijn vorige werkgever in zijn werk.

 
Toshiba`s kraken valt wel mee, je hebt een dongle nodig die je aansluit volgens mij op de compoort en zo rechtstreeks de BIOS uit kan lezen.

Via de gewone kanalen?

Je kan het proberen, maar uit betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat fabrikanten/dealers dat alleen doen voor bezitters met een aankoopnota en dan ook wel wat berekenen.

In het grijs gebied heb je ook wat mannetjes die het voor een klein prijsje doen.

Apkay, je hebt meel.

 
Het BIOS hoeft helemaal niet opnieuw geflashed te worden.

Je kunt het password clearen met de soort dongle die je op de printerpoort aansluit en dan de laptop opstart.

Ik weet helaas niet welke pins er verbonden moeten worden, maar een collega van mij heeft zo'n ding onlangs zelf gemaakt en daar zal best wel een schetsje van op het internet te vinden zijn.

Dat ding werkt overigens op 99 van de 100 PC's en laptops.

Suc6

TeeBee

 
op een of andere mannier zag ik de posting van Gup over het hoofd. Hij vertelde eigenlijk al bijna hetzelfde.

Sorry.

 
Ik weet niet of het hetzelfde is bij een laptop of een gewone PC maar bij de laatste kon het paswoord gewist worden door de back up batterij die de datum en uur ed.van je bios vasthoud eruit te halen en de contacten kort te sluiten ,dan werd alles in je bios gereset

over een laptop durf ik dit niet 100% zeggen

 
TeeBee ben wel geintereseerd in dat schema.

is altijd leuker dan het laten doen voor geld.

apkay.

 
De batterij eruit halen is een manier dat wel eens helpt bij de oudere laptops, maar zelden bij pentium laptops.

Tegenwoordig dus niet meer (niet bij de bekendere merken in ieder geval)

Er is iets anders wat je kan proberen, en dat vertel ik niet uit eigen ervaring, maar ik ken een kennis die dat heeft gedaan en waarbij het gelukt is:

Soldeer de BIOS chip eruit en leg hem minimaal 24 uur in de vriezer. Het resultaat is dan een geresette BIOS.

Nogmaals: weet dit niet uit eigen ervaring!

 
hoera hij doet het

heb een domel gemaakt,en walla beeld op mijn topie.

bedankt allemaal.

apkay.

 
Ik had dit weekend toevallig het zelfde probleem maar dan met een HP Vectra. Blijkt er een dipswitch in te zitten. Even overhalen, computer aanzetten en dan wordt automatisch het password gewist. Staat nb ook nog aangegeven op een sticker die in de computer geplakt is.

 
klopt wat luca zegt hioor want ik heb het ook gehad met een pc zat ww in de bios en je kan wel een nieuwe bios flashen maar dan moet je der wel eerst ff in en het ww. verdween toen ik de battery er uithaalde en hem er 24 uur later weer inzette. na 2 uur pakte die toch zijn oude gegevens op maar toen ik de tijd van 24 uur had was het over dit was overigen een compaq armada

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan