Zohee...

B

BiG_G

Ff wat kwijt:

Ik kom net van m'n werk. Rij op de A4 ri Den H. Vlak voor de Schiphol tunnel... 1 Auto op zijn kop(!) 1 er tegen aan, hele rij langs de kant.... Politie was in aantocht.

Even daarvoor moest ik tanken... Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik moest tanken, anders had ik het geheel van heel dichtbij meegemaakt......

Autorijden wordt in NL ook steeds moeilijker. Het motorrij examen wordt voor de derde keer in korte tijd aangescerpt... Maar waarom het auto examen niet?

Zo vraag ik U af?

Ik kan alleen maar voorstellen wat er gebeurt is.

Ik weet niet BiG-G of het auto rijden in Nederland moeilijker wordt. Het lijkt er meer op dat de automobilisten de grond regels voor het autorijden vergeten of niet meer toe passen.

Ik rijd ook wat kilometers voor mijn werk, dus zie ik ook wel eens van dit soort zaken. Zelf ben ik een rijder van de pude garde die ook nog een motor heeft en dan merk je dat je anders omgaat met het verkeer, jij ziet meer je reageerd anders.

Maar ja wat was het ook alweer, iets met de weg moet vrij zijn en iets met remmen en stilstaan geloof ik en als ik het nummerbord kan lezen dan moet ik wat meer afstand houden. Dit heeft natuurlijk niks te maken met de snelheid, want ik rij ook graag harder dan de toegestane snelheid, maar het moet wel kunnen.

Ships nu weet ik wat het is, mentaliteit, ja daar schort het aan.

Sorrie Big_G dat ik misbruik maak van jou opmerking, het ik niet erg als je 10 minuten later komt, als je maar komt.

Groetjes Bert.

Originally posted by bert50
het ik niet erg als je 10 minuten later komt, als je maar komt.

Groetjes Bert.

Bert, Mijn vriendin is het helemaal met je eens....lol

Ik heb dit ook al eens meegemaakt, in de tijd dat ik bakker was, vrijdagsavonds naar een trouwpartij, 'snachts om een uur of 3 thuis, en eerst nog maar eventjes naar bed gegaan zoals afgesproken, gaat om kwart over vijf de telefoon, met de vraag kom jij nog?

Ik als een gek weer uit bed, op mijn fiets, en ik dacht neem een keer een andere route, nou dat doe ik dus nooit meer!!!

Want op een kruispunt, de wegen lagen net niet tegenover elkaar, vliegt er ineens net voor mijn fiets een auto die kruising over, van rechts, aan de andere kant, van links kwam er ook ??ntje aan, dus die doet alles om mij en die andere auto te onwijken en duikt zo voor mijn neus de stoep op bijna in een bloembak.

Tijdens dit alles hoor ik aan de andere kant van de eerste auto, een knal, en ik ga kijken wat er gebeurd is, deze auto was in een voorgelvel gereden, heel de voorgevel eruit, en een 100 meter verderop lag de auto op zijn kant op de weg.

Ik nog trillend op mijn benen, spurt met een noodgang naar die auto, zie ik een deur opengaan en iedereen staptte toen ongedeerd uit de auto, ik ben toen, zo wijs als dat ik was weer maar op mijn fiets gestapt, en naar de bakkerij gereden om daar het eerste halfuur op een stoel in de keuken met een bakkie koffie, eens eventjes terug te denken aan mijn bijna doodervaring!!!

Ik denk als je allemaal eens goed nadenkt, dan hebben we dit bijna allemaal al wel eens meegemaakt, ik wijk in ieder geval als ik wat meer gehaast ben niet meer van mijn oude route af, dan maar, net als Bert50 zegt, een paar minuten later op je werk!

Tja, gehaast zijn is een verkeerde instelling. Ik ben nooit gehaas. Kom ik te laat, dan pech.
Ik kom altijd een half uur te vroeg op werk. Kom in de file oid.. jammer dan.

Echter... Ik rijd altijd te hard!

Maar dat is omdat ik vind dat je dan scherper bent! ;)

Tenminste als ik alleen in de auto zit dan wil nog wel eens richting de 180+ gaan (ja ik weet dat het niet mag!!), met vrouwtje en kind dan hou ik me iets kalmer.

Ik zit nou niet zoveel meer op de weg maar als ik alles ga vertellen wat ik ooit al heb gezien, noem maar een voorbeeldje die kettingbotsing, bij alslag Gilze-Rijen in het jaar 1985, januari plotselinge sneeuwval, wat was ik blij dat ik langer op de kazerne moest blijven, normaal mocht ik om 1 uur weg want dan waren de koks vrij, maar ik had een "kastcontrole' anders had ik er middenin gezeten.

Tja daar moet je geluk mee hebben, ik doe het niet vaak meer dat hard rijden, maar er zijn nog stukjes snelweg waar het kan, en nog geen flitskasten staan:biggrin::biggrin::biggrin:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan