Zou dit kloppen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Hier een meter die van alles en nog wat bijhoudt, met wat er in de wereld gebeurd: Worldometer .

Hoi freggel1!

Wel lachen deze site!:biggrin:

Er staat ook een teller bij: "Overweight people in the world right now"

Stel je nou eens voor dat ik verschrikkelijk veel ga zuipen en vreten zodat ik ook te zwaar word, dan is die site echt van een grote Big Brother als er weer een cijfertje bij wordt geteld.:)

Groetjes,

Bones

Haha, ja hij is wel leuk, maarja, echt realtime kan het natuurlijk niet zijn, de teller gaat uit van gemiddeldes, maar het is wel enorm leuk gemaakt.

Overigens was ik zelf nog steeds in de veronderstelling dat we met zo'n 4,5 miljard mensen op deze aardbol zaten en dat blijken er toch eigenlijk 6,8 miljard te zijn, dat zijn er net een paar meer.:biggrin:

Black Tiger, 1 zoekaktie met Google laat meteen zien dat we toch met een 6,8 miljard mensen op deze aardkloot leven.

wereldbevolking

Maar als je onder de teller leest, dan zie dat het de laatste paar eeuwen toch wel erg snel gaat! In 1804 nog maar 1 miljard mensen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik twijfelde ook niet aan het getal van 6,8 miljard, maar aan de cijfertjes op het einde die continue effe omhoog en omlaag gaan.

Het is namelijk niet mogelijk dat in realtime weer te geven, aangezien er dan overal ter wereld mensen realtime geboortes en overlijdensgevallen zouden moeten inkloppen op een computersysteem wat gekoppeld zou zijn aan die website.

Dus gaan ze gewoon uit van gemiddeldes van geboortes en overlijdensgetallen ter wereld en op basis daarvan werkt die teller middels een formule.

De groei van de wereldbevolking gaat inderdaad hard, vooral de laatste jaren dus.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan