zou mijn schotel voldoende zijn?

P

petersat

Hallo,

Ik heb een triax schotel 88 cm met 4 ontvangst koppen ..alle astra,s incl hotbird. prima ontvangst bij me thuis in Rotterdam en zo rond de 80 % ontvangst allemaal.

Wat ik heb gelezen heb, dat er nieuwe generatie satellieten 28.2 graden oost in de lucht worden geschoten en de ontvangst minder kan worden van de deze satelliet.

Zou mijn schotel ook te klein mischien gaan worden in de toekomst voor de ontvangst van 28.2 graden oost?

alvast bedankt
 
petersat;221993 zei:
Hallo,

Ik heb een triax schotel 88 cm met 4 ontvangst koppen ..alle astra,s incl hotbird. prima ontvangst bij me thuis in Rotterdam en zo rond de 80 % ontvangst allemaal.

Welke deelgemeente woon je?
 
Ik woon in deel gemeente Charlois..prima vrij zicht want mijn schotel staat op mijn balkon. Inmiddels heb ik nog wat dingen uitgezocht en het moet zeker lukken met die die speciale UK- beam met een 88 cm schotel om het singaal mee te plukken voldoende. Ik heb gelukkig nog een oude Triax schotel staan van een meter in de schuur. wilde hem verkopen eerst, maar wil hem toch even houden als back up en ben heel nieuwsgierig naar signaal sterke tegen die tijd.
 
Ik kan wel een keertje langskomen dan kunnen we hem helemaal uitmeten. Charlois is vlakbij. Kan je op het balkon, wel makkelijk bij de lnb's?
 
Dank je wel voor hulp Nummer 10. maar het is niet nodig. Mcht ik wel je hulp nodig hebben ,dan geef ik wel een seintje :). ik ben nog even naar een bekende sat winkel geweest in Rotterdam en nog even wat nagevraagd. voldoende signaal zou ik blijven houden als die nieuwe astra(s) satelliet de lucht in worden geschoten. wat ik begrepen heb dat je alleen met een meter schotel vanaf midden Nederland en Oosten en Noorden moet hebben voor goed signaal, vanaf die tijd om die Engelse zenders te Ontvangen. die UK Beam kunnen we wel vergeten om te ontvangen, maar die UK/Europeese Beam gewoon goed kijken vanaf 88 cm.1 Ding is zeker, het wordt het een listige nieuwe satelliet ..we wachten met spanning af!
 
petersat;222068 zei:
ik ben nog even naar een bekende sat winkel geweest in Rotterdam en nog even wat nagevraagd.

Welke winkel is dat ik ken er 1 maar die zit in Hoogvliet?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan