Zout en peper vergeten?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.146
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Mannen ik klaag niet snel over een restaurant waar ik gegeten heb, en wil dan ook wel eens een ander restaurant proberen, maar vanavond??? 

Ik noem als eerste geen namen van het restaurant en ook niet de locatie.

Het is een plek wat net van de ene naar de andere eigenaar gegaan is, en voorheen kon je er erg goed eten, vooral het afstemmen van wijn en vlees, pérfect! 

Dus vandaag voor Vaderdag daar maar eens uit gaan eten, een lekker tomatensoepje besteld, maar de gehaktballen waren compleet tot pulp gedraaid.

De vrouw kreeg een een halfgare Hamburger, dochter een varkenshaasje en ik een biefstuk, bij beiden gewoon smaakloos, geen zout of peper te bespeuren in de smaak!

Ik heb de biefstuk wel op, maar in het midden was deze gewoon koud en rauw.

Natuurlijk komt de vraag of het gesmaakt heeft, ik heb op een normale manier gezegd dat het niet lekker was, en de vraag gesteld of er kruiden gebruikt worden op het vlees??? 

Tegen beter weten in een dessert besteld, want er zou Barry Callebaut chocolade gebruikt zijn in het dessert, ja dag, 1 chocolaatje op een toefje slagroom. :stupid:  

Ik heb dus de beste man die pas begonnen was toch wat tips gegeven, want tja, de jongste zei alweer:

Papa jij moet een restaurant beginnen, bij jou smaakt het véél beter. :biggrin:   [Misschien dat dit het verschil is, ik hoef er niks op te verdienen, gewoon een stel tevreden eters aan tafel, maar de kok die eten verkoopt kan dit ook als argument gebruiken, toch?].

Voor mij een mooi compliment natuurlijk, maar het valt mij op dat er bijna niemand durft te zeggen dat het eten wat je voor geschoteld krijgt niet smaakt naar verwachting.

Je betaald er toch voor???

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de biefstuk wel op, maar in het midden was deze gewoon koud en rauw.

Nou dat had ik dus nooit geaccepteerd en die halfgare hamburger ook niet. Ik had die zaken dus regelrecht terug de keuken in gestuurd.

Doe ik vrij zelden, maar als het niet klopt, maar in elk geval zeker als het niet gaar en/of koud is dan gaat het meteen terug.

V.w.b. het dessert... tja... dat ligt aan de interpretatie. Er -is- immers chocolade gebruikt, alleen niet zoals jij dacht. :)

Je betaald er voor inderdaad. Vaak zeggen mensen niets en komen dan niet terug. Ik zeg er wel iets over. Heb ook al eens ongare boontjes gehad bij een restaurant (ik noem geen namen maar was met zo'n Vogel in 't logo) en het vlees was lauw.

Dus ober geroepen en gevraagd of ie ook gare boontjes kon leveren. "Ja maar meneer" was het antwoord "die zijn prima, dat is al dente". Waarop mijn antwoord dus "dat staat niet in de menukaart erbij en ik ga dan uit van gare boontjes en wens die ook te hebben, geen knauwel groente voor mij en het vlees van vrouw en dochter is lauw".

Daarop durfde hij te antwoorden met "het kan zijn dat het iets minder warm is, omdat we de hoofdgerechten gezamenlijk wilden bezorgen en dan moet er even gewacht worden tot alles klaar is. Maar hoe wilt u dat wij dit nu oplossen?". Wij waren slechts met 4 en ik heb 1 jaar horecaschool gedaan, dus daar vangt hij me niet mee.

"Welnu meneer, allereerst moet de kok dan beter uitkijken en het vlees ofwel heter maken, ofwel beter timen zodat alles heet en tegelijk klaar is, zijn slechts 4 stukken vlees, toch? Ik zou niet hoeven zeggen hoe u het oplost, maar ik zou dus fijn de boontjes even terug in de ketel gooien of nieuwe regelen, die echt gaar zijn, dan zal het vlees nog wel kouder worden. Gooi dat nog maar even terug in de pan of zo. Magnetron mag ook maar ik wil het hier heet terug zien en als het slap wordt van de magnetron krijgt u het ook weer terug. Dus ik zou zeggen saus eraf schrapen, terug in de pan, nieuwe saus er op".

"Ik ga kijken wat ik voor u kan doen" was het doen en hij nam de borden mee terug. Een kwartiertje later kwam hij terug met gare boontjes en ook heet vlees, de kok had het inderdaad zo gedaan als ik gezegd had en was het met me eens dat het vlees te lauw was opgediend. Met excuses en een gratis glaasje drank!

Kijk en zo hoort het.

Maar je moet natuurlijk ook wel bij ontevredenheid niet alles opeten maar gelijk de klacht indienen.

Is trouwens maar 1x geweest, we zijn daar vaker geweest in datzelfde restaurant en altijd zeer goed geholpen en lekker gegeten zonder klagen!

 
Ja het bord met eten terug mee laten nemen is de beste aktie, ik weet het, maar we moesten al lang wachten tot dat we het eten kregen, er zat ruim 3 kwartier tussen de soep en het hoofdgerecht.

Het is nu voor mij de tweede keer dat mijn eten niet goed is, vorig jaar in Volendam, de biefstuk was aan de buitenkant gewoon zwart, en die hebben we dus mee terug gegeven, maar verder werd er niks mee gedaan.

 
Nope, maar ik heb vanavond het maaltje wat we gisteren besteld hadden zelf maar even klaargemaakt, en ik ben de peper en het zout niet vergeten, sterker nog er zijn nog wat tuinkruiden over de varkenshaas gegaan, en een uitje en tomaat over de hamburger, en net voordat het op het bord ging, nog ff een champignon in de pan. :biggrin:  

Verse friet erbij, dus wie doet ons wat!?

IPV €100,- + , zelf voor een eurootje of 15. :stupid:  

 
Kijk voila. Nog even de winkel erbij tellen en de B.T.W. en personeelskosten etc. en dan kun jij het misschien bieden voor € 80,- aan de mensen en nog veel lekkerder ook. Nu alleen nog even een pandje en dan is die ander binnen no time weggeconcurreerd. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan