zyxel 2602 clonen mac ???

J

jaco1

ik probeer om mijn defecte (routergedeelte) zyxel 2602.
te vervangen met een goed werkende,
dit lukt perfect,kan op internet telefoon werkt,routerd weer.
maar nu komt het.
omsat dit modum een ander mac address heeft,krijg ik een ander ip.
lastig voor mijn dreambox.
ik zoek nu een mogelijkhijd om het mac van de oude te clonen in de nieuwe.
maar vind niets op internet enz.
wie heeft een oplossing voor mijn probleem (clone mac) op dit modem?
 
Bedankt maar nee helaas.
heb deze en veel andere gelezen,maar vind niets over "spoofen cq clonen".
zal wel dyns.org gaan worden ben ik bang voor.
ga ik me daar maar eens in verdiepen,geen ied?? hoe dat werkt.
 
Je zult inderdaad naar dyndns.org moeten of iets in die geest.
Met de Zyxel 2602 (en een aantal anderen) is het niet mogelijk om het macadres te clonen, ook niet via telnet.

Dyndns is best erg eenvoudig te doen. Een keer account maken en instellen en de Zyxel kan het verder voor je bijhouden. Vermoedelijk heb je Telfort internet want die gebruiken die Zyxel modems. Verder prima apparatuur.
Je ip wijzigt vrijwel nooit dus ik zou bij dyndns dan een static ip aanmaken anders kan het zijn dat je gezeur krijgt omdat je ip niet vaak genoeg wijzigt.:)

Een andere mogelijkheid is om een router te nemen en de Zyxel in Bridgemode te zetten en dan in de router het mac te clonen. Nadeel daarvan is dat de telefonie dan niet meer werkt van Telfort als je die hebt.

Mogelijkheid nummer 3 is een ander modem te kopen die wel die funktie heeft, bijv. een Fritzbox. Deze kunnen ook telefonie aan en zijn zeer populair. Maar kost geld.
Dan is dyndns toch wel een stuk goedkoper (want gratis).:)
 
jep ik ben er ook achter mac gaat niet lukken.
dus dyndns dan maar.
zal ff opletten met aanmaken (bt).
als ik nu een dyndns aanmaak,blijft mijn server dan wel nog berijkbaar via mijn ip?
ik gebruik mijn oude zyxel nu nog ff,tot dat alles is omgezet.
via mijn oude zyxel heb ik nog het oude ip.
heb gister ff hrt nieuwe modem aangehad,maar natuurlijk een ander ip.
nu met mijn oude werkt het nog wel,maar moet niet met pc op internet.
dan loopt alles vast helaas.
 
Wanneer je nieuwe modem geen garantie meer heeft, kun je overwegen op zoek te gaan naar het onderdeel waar het MAC adres inzit.
Heel vaak zit dat namelijk in een apart geheugen chipje, ? la 24c02.
Wanneer de beide apparaten gelijk zijn, je dit onderdeel vind ?n het over kunt zetten, zou je wel eens mazzel kunnen hebben.
Niet geschoten is altijd mis.
 
ja heb ik ook nog aan zitten denken,ga morgen is ff kijke in het modem.
mischien is het mogelijk om een ic te wisselen.
gaat weer lijken op de oude tyd van zelf pcb maken met ic's er op (coldcard) haha.
 
Vermoedelijk gaat het wel met een service terminal (3,3V) die je in het modem aansluit.
Let op dit is NIET een simpel serieel kabeltje maar de spanning moet naar 3.3V sommige mobiele telefoon kabels of zelf maken met B.V.B een Max 323.

Zoek eens op "How to flash a TPG P2602HWL-61C"
Ik heb zo een isdn modem van Pots firmware voorzien, kan normaal gesproken ook niet.
 
als ik nu een dyndns aanmaak,blijft mijn server dan wel nog berijkbaar via mijn ip?
Ja natuurlijk dat is geen probleem hoor. Dyndns verwijst alleen maar naar jouw externe ip, het is dus altijd het externe ip wat bereikbaar blijft.

Ik zou overigens niet aan het modem gaan prutsen met een service terminal of zoiets. Het is heus niet zo vreselijk om eenmalig van ip te moeten wisselen en bekenden gewoon je dyndnsnaam te geven. Laatstgenoemde blijft namelijk altijd naar je externe ip verwijzen, OOK als dat veranderen gaat door storing of door een provider wissel!

En da's dus erg handig. Ook al is de garantie er af, het zijn best goede modems en altijd nog zeer handig te gebruiken als bijv. extra telefoniepoort voor je analoge toestellen.
Heb ik hier ook. Eentje staat als modem te draaien en het andere staat in bridgemode, hangen 2 analoge telefoontoestellen op en de 4 ethernetpoorten worden als switch gebruikt.

Zo is het toch nog een multifunctioneel toestel. En mocht ik een andere provider nemen kan ik het ook nog eens als modem gebruiken want die wat nu als modem draat is in bruikleen van Telfort. De eerste is mijn eigendom.
 
jaco1;207192 zei:
ik probeer om mijn defecte (routergedeelte) zyxel 2602.
te vervangen met een goed werkende,
dit lukt perfect,kan op internet telefoon werkt,routerd weer.
maar nu komt het.
omsat dit modum een ander mac address heeft,krijg ik een ander ip.
lastig voor mijn dreambox.
ik zoek nu een mogelijkhijd om het mac van de oude te clonen in de nieuwe.
maar vind niets op internet enz.
wie heeft een oplossing voor mijn probleem (clone mac) op dit modem?

Het makkelijkst is mijns inziens de support van je provider mailen en vragen of het mogelijk is je ipadres aan het nieuwe macadres te koppelen en dit gelijk statisch te laten maken.De meeste providers geven een dynamisch adres. Als het oude modem minder dan 8 dagen uit de lucht is geweest heb je kans dat je oude ipadres nog niet is uitgegeven. Anders kun je ook nog een doeminnaam aanvragen voor 30 euro per jaar en dan kun je een subdomein naar je eigen ipadres maken en als dat wijzigd kun je het zelf weer herstellen.
Groet
 
Goed idee, maar dat gaat niet lukken helaas.
Ik heb dezelfde provider en aan je ip adres kun je geen rechten ontlenen, ze doen er ook niets voor om dat een echt vast ip te maken of om dat te wijzigen. Dat heb ik namelijk al eens gevraagd verleden jaar.

Heb hier namelijk hetzelfde gehad bij gebruik van een ander modem en ik had veel en veel meer te veranderen dan Jaco1 en ook nog op zakelijk gebied maar ze deden het gewoon niet.

Feitelijk is het ook niet nodig, voor de normale thuisgebruiker is het een kleinigheid een ip adres om te zetten of even een dyndns account aan te maken, dan heb je er geen last van.
 
heb alles voorlopig voor elkaar.
heb een dyndns aangemaakt,en dit werkt goed.
heb nu een nieuw modem/router zyxel 2602 draaien.
mijn eerdere problemen met steamen,van db naar pc zijn nu ook voorbij:)
nu nog het isdn er uit gooien.
moet maar eens gaan kijken wat voor mij de beste oplossing is.
maar nu met dyndns,kan ik wisselen naar wat ik wil.
upc heeft geen graties bellen helaas (10?c p/g).
mischien kan ik bij telfort blijven,en dan via een pots lijn.
heb natuurlijk wel weer een nieuw modum nodig,maar das niet zoeen probleem.
kon nu gelukkig voor 15? een nieuw isdn modum krijgen,via marktpl.
nu nog ff het andere probleem (db7020) zien optelossen.
dus tot nu bedankt allemaal.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan