(s)-VCD to DVD

S

SPJ

Ik heb hier de " Matrix Reloaded " op 3 vcd cd's en de vraag is dus, of er een progje bestaat waarmee ik de 3 mpeg bestanden aan elkaar kan plakken zonder dat ik veel ( zichtbaar ) !!!!!!kwaliteitverlies krijg.

ik ben al met FX-Movie en Ordix Mpack pro in de weer geweest , maar die geven te veel verlies.

WIE WEET WAT ????????????

m.vr.grt. SPJ...........

 
Ha die SPJ!

Het is super simpel met TMPGEnc DVD Author ! Je opent een project, haalt het MPEG bestand uit de SVCD Directory en dit doe je dus 3x (3x SVCD). Dan wordt alles gemuxt en gedemuxt tot een DVD conform geheel en branden maar en 13 minuutjes later hebben we een DVD. Evt. met menu.

We mailen!

Grtz Mike

 
kijk hier kan ik wat mee.

ik ga gelijk aan de slag, ik laat je weten als 't gelukt is.....

m.vr.grt. SPJ.........

 
Let op! Het geluid op SVCD is 44.1 kHz

Doe het volgende:

Demux met TMPGENC de mpg files naar m2v en mp2

de mp2 met BeSweet re-encoden naar 48kHz.

Dan kun je ze samenvoegen (multiplex)

Maar dan heb je een mpg file met resolutie 480*576. Dat is geen DVD standaard, echter de meeste spelers pakken em wel.

Als je Authoring tool moeilijk doet moet je met DVBPatcher het eerste frame even naar 352*576 patchen. Dan kun je em wel authoren.

Een andere optie is volledig re-encoden van video naar bijv 704*576 of 352*576

Dit kan TMPGENC plus ook maar kost een zee van tijd als je het goed wilt doen.

 
TMPGENc DVD Author heb ik ook maar wist niet dat je daarmee 480 resolutie files kon bewerken.

544 werkt in elk geval niet.

Maar mischien heeft Mike een tip voor mij: ik heb een hoop videoclips van de franse M6MUSIC in 544*576. Die wil ook op DVD maar die player van mij pikt dat niet..

 
Daar word je toch niet goed van ......... ben je net lekker aan 't hobbieen , word ik opgebeld dat ik 'm op dvd met nl subs kan ophalen.

Nahhhhhhh , iedereen bedankt voor de moeite... !!

m.vr.grt. SPJ.........

 
Waar blijft dat telefoontje ri. mij dan????? Dan kunnen we wat kombineren. Ik krijg iets en jij ook wat leuks! ;)

Grtz Mike

 
Hey Mike........

Meschien jou telefoon kapot??????;)

Je zou me vrijdagavond bellen!:confused:

 
Klopt inderdaad, telefoon is kapot :sad: Heb nu die van t vrouwtje met slechte akku

En bij Frans Bauer had ik toch geen bereik, oh ja het waren vrijkaarten! Wel stoer, 16000 Euro voor een 45 minuten optreden.

Grtz Mike

 
Dat is een niet zo spannende methode, die wordt al een jaar of 4 gebruikt.

DVD rulez!!!, Het is natuurlijk ook wel geinig wat je in je openingstopic schreef een SVCD terugzetten naar DVD, de omgekeerde weg dus.

DVD naar SVCD is out!

Grtz Mike

 
probleem is dat ik een hele hoop disney xdiv avi's hier heb, ennuh dat zet je niet zo ff op dvd. vandaar de omweg

m.vr.grt. SPJ.........

 
Met TMPGEnc is het een makkie!

Gewoon van een Divx (Avi) een Mpegje maken en authoren en de DVD branden.

Die Disney cds die komen toch nog nog in goede handen binnenkort ;) Die DVDs komen dan vanzelluf!

Grtz Mike

 
Dat heb je mij ook niet horen zeggen dat dat niet zou gebeuren, 't moet alleen ff gedaan worden. 4 stuks per dag zou ik zo zeggen dus aan 't einde van de volgende week klaar.

Trouwens ......... Xdiv is toch weer wat anders hoor !!! schijnt dicht bij dvd-kwaliteit te zitten , en na 't zien van de 1e omgezette film kan ik dat beamen, film ziet er perfect uit.

maarv met de juiste codecs kom je 'n heel end.

we bellen nog............

m.vr.grt. SPJ........

 
Je bedoelt DiVx, en dat is near DVD quality, kan alleen (op een enkele uitzondering na) op een computer afgespeeld worden.

En dat vind ik een gigantisch nadeel!

Ik werk al zeker 5 jaar met VCD en SVCD en af en toe DiVx, en ik weet hoe ik een perfecte SVCD moet maken met AC3. Maar wie heeft dat nu nog nodig nu alle dvd-branders binnen handbereik liggen.

Enne wat omzetten betreft, je moet goed bedenken dat het eindformaat (resolutie) anders is dan DVD of SVCD (720 (480)x576).

Ik heb net een tweetal Divx films omgezet naar DVD. Heb zelfs 2 films op 1 DVD gekregen, wel de resolutie wat minder, maar altijd nog helder!

Grtz Mike

 
Wat is de data rate van Divx?

Een normale tv uitzending zit net als DVD tot 10mbit/s

Svcd is max 2.6 mbit/s. Bij bewegende beelden wordt het daardoor minder scherp.

Als je beweert dat divx "near-DVD"is, slaat dat "near" dan op de data transmissie of op de resolutie?

Mijn ervaring is dat je SVCD's het beste met een resolutie van 352 ipv 480 kunt maken, dan heb je een hogere pixelfrequentie.

Geluid kun je inderdaad in AC3 rippen en dan weer muxen met de omgerekende SVCD videi data. Heb ik pas nog gedaan, alleen heb ik geen AC3 decoder, de DVD speler staat op stereo ;)

Dus kan het eigenlijk niet testen. Het geluid is wel aanwezig dus ik neem aan dat AC3 ook werkt.

Svcd is goedkoop, leuk voor videoclips. Maar een goede uitzending digitaal op HD krassen via de SCSI poort van de Nokia9500, dan de headers repareren met tmpgenc en dan op dvd, zonder er aan te hoeven rekenen en zelf een leuk menutje erbij dat is wel ultiem leuk ;)

Zo heb ik als groot fan van eurovisie daar nu een eigen DVD van. En bijzonder goede beeldkwaliteit! (geluid hadden ze redelijk gecomprimeerd bij het NOB.. foei!)

 
ps... en straks gaat Jiskefet natuurlijk op de HD.. zonde dat dat nu pas kan..

 
Near DVD wil zeggen qua resolutie en niet qua datarate Slopie! Ik ben zeker GEEN promoter van Divx, in tegen deel, ik vind het maar niks. Alleen kijken op je PC bah!

En AC3 werkt dus wel via SVCD, zelfs mijn Daewoo setje herkent de stream en geeft m ook correct weer.

Enne geef nu toe, SVCD is verouderd sinds de komst van de DVD.

Het enige positieve nu nog van SVCD is de herkenbaarheid op elke DVD speler (stand alone).

Ik gebruik zelluf mijn Dreambox om op te nemen en DVDs te branden. Op mijn tv zie ik geen verschil met een datarate van 5000 of 8000 kbs. Dus ik ben goed tevreden met mijn set, Dreambox, 2,54 Ghz laptop en Pioneer DVD brander.

Grtz Mike

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan