(s)-VCD to DVD

ja kijk, voor jou is dit misschien allemaal gesneden koek, maar op dit gebied zijn dit voor mij de eerste stapjes op deze aardbol, en om eerlijk te zijn, heb ik me in deze materie nooit verdiept.

en de laatste nieuwe is toch echt " Xvid " . ik heb 'm niet verzonnen dus als ik lieg, lieg ik in commisie. zoek maar eens naar de xvid codec. ik had er ook nog niet van gehoord tot van deze week.

m.vr.grt. SPJ..........

 
ps. die codec heb ik hier voor je........

m.vr.grt. SPJ..........

 
Klopt de codec heeft Xvid. En ikke wil ook niet doen voorkomen dat dit allemaal gesneden koek is, want dat is het ook voor mij niet.

Alleen gebruik toch gewoon je DVD brander en brand geen Divx meer. DVD rulez

Grtz Mike

PS Tatjana heeft echt dikke TIETEN !!!!

 
aloha , ik zet dat spul zelf niet op xvid , ik krijg 't slechts aangeboden.

ennuh dan nog wat, dat van die dikke dingen dat geloof ik pas als je ze ergus te kijk neer zet, want er zijn er vast meer die dat met eigen ogen willen zien. dus kom op met die www:biggrin::biggrin::biggrin:

m.vr.grt. SPJ..........

ps......... heb je wel wagens zien rijden dan ????

 
@Mike the Bike

Wil je niet op kosten jagen, maar er zijn inmiddels stand alone dvdspelers die Divx ondersteunen.

Heeft hierover laatst nog een artikel in de Satellite gids gestaan.

Zijn alleen nog wel wat prijzig.

 
Klopt van die Divx players! bv het merk Kiss heeft er een. Alleen vraag ik me af waarom je iemand nog zoiets koopt. De dvd branders zijn erg goedkoop en de kwaliteit is beter.

Ik zie het voordeel niet......

Grtz Mike

 
zijn er al genoeg kiss, Revoy..

ik koop geennieuwe meer, net als Iceke knal ik het plain in mijn ~Xbox, en kijken maar,. in een poep en een scheet,

das echt een wereld wondertje, zo'n Xbox. dat maakt veel apparaten overbodig als je em voor een paar cent gemod hebt,

net werk eraan, film van je PC pakken en er direct inschieten.

een Xbox kan je makkelijk pakken voor 150 euro.

dikke schijf erin ,modchipje filmpje . wel opletten dat je de goede DVD drive erin neemt,, dan leest ie alles , ook Xvid

op advies van Capt picard, het leukste speeltje sinds tijden voor mij.

 
dit speeld de xbox op het moment af

music

ac3|aac|nfo|pls|rm|sc|mpa|wav|wma|ogg|mp3|mp2|m3u

videos

nfo|rm|m3u|ifo|mov|qt|divx|xvid|bivx|vob|pva|wmv|asf|asx|ogm|m2v|avi|bin|dat|mpg|mpeg|mkv|avc|vp3|svq3|nuv|viv|dv|fli

pictures

png|jpg|jpeg|bmp|gif|ico|tif|tiff|tga|pcx

en dit is wel leuk :biggrin:

 
Laatst bewerkt:
Die video formaten toch met een beetje zout nemen...

rm en quicktime speelt hij bv. nog altijd af zonder muziek...

maar... alle divx,xvid,avi formaten speelt hij zonder problemen af ... Dus niet zoals bv. bij kiss waarje 3maand op divx3.11 ondersteuning moet wachten.....

Voor dvd.. moet je je xbox best niet gebruiken... het is een soft-dec dus af en toe kleine schokjes;..

 
Nog steeds zie ik het voordeel van Divx niet. Alles is toch op DVD te persen of te krijgen? Overtuig mij eens....

Grtz Mike

 
Nou overtuigen is natuurlijk niet nodig.

Ieder doet wat ie zelf het lekkerste vindt.

Divx stamt nog uit de tijd, toen er geen dvd-branders waren c.q. peperduur waren.

Om toch een dvd op een cd te krijgen ( lees een kopie maken) is toen Divx uitgevonden.

Je zou dus kunnen zeggen: Door de tijd inmiddels achterhaald.

 
Divx en Xvid zijn volgens mij de toekomst.

bijna DVD kwaliteit, maar veeeeeel kleiner.

Probeer maar eens een DVD te downloaden, minimum 4 gig kwijt.

dan heb ik liever een xvid te downen van 700Mb, niet?

overigens willen ze op sat ook gebruik maken van mpeg4 (divx 3.x was een hack van mpeg4 van ms dacht ik), omdat je dan veel meer kanalen op dezelfde bandbreedte kan persen...

mpeg4, in welke versie dan ook, zal de overhand nemen, daar ben ik van overtuigd...

overigens is de kostprijs van een dvd-r mij te duur voor een filmpie, dan zet ik hem liever op een cd-r van 40 cent... en als de nieuwe dvd-spelers eenmaal divx, xvid,... ondersteunen, dan mag mijne oude pioneer dvd-speler de deur uit...

Tot dan: afspelen op computer, en met tv-out op de tv bekijken... prima kwaliteit...

Enfin, das mijn menig he ;)

 
Ben het bijna helemaal met je eens.

Alleen het leven gaat verder en er zullen bijv. nog snellere internetverbindingen ( al dan niet via de satelliet) komen, waardoor het geen bezwaar meer is om een volledige dvd te downloaden.

Daarnaast de opvolger van de dvd is er ook al weer.

Kan alleen niet zo gauw meer terugvinden waar ik dat gelezen heb, heb dus geen technische details; was iets met blauw.

Tot die tijd is Divx inderdaad een prima alternatief.

 
Wette, ik heb helemaal geen dvd kwaliteit nodig om een filmpje te bekijken...

Ik vind het gewoon bandbreedte verspilling om 4gig data te downen aan een film die je even goed kan bekijken en beluisteren in een ander formaat aan 700 of 1400 meg

Ik brand ze daarna wel weg per 4 of 5 op een dvd-r

Het is ook veel handiger en sneller om er ondertittels onder te plakken... (gewoon zelfde filename geven als film zelf)

@nono , het is niet omdat er meer en sneller bandbreedte komt dat je ineens met data moet gaan spuien.... Je haalt je mp3's toch nu toch ook nog altijd af in mp3 formaat... je zou kunnen zeggen, nu met al die 3mbit verbindingen kunnen ze even goed in wav format aangeboden worden :)

 
Laatst bewerkt:
@ Nono: Mijn kiddos vinden dat jij een leuke naam hebt ;)

Iceke wat je zegt is zeker waar met 4 GB downloaden, alleen zijn alle films vrij snel op DVD (Matrix Reloaded, Xmen2 etc) verkrijgbaar en goed en goedkoop te vermenigvuldigen. Enne het downloaden van Divxjes is ook een tijdrovende klus (ook met Breedband).

Vandaar mijn voorkeur voor DVDs (met dank aan SPJ voor Matrix2).

Grtz Mike

 
@Iceke

't komt, 't komt.

Alles heeft wel zijn tijd nodig.

Nog lang niet iedereen heeft een snelle ADSL-verbinding en/of kabel.

En ik denk heel eigenwijs, dat als je nu 'n MP3 in 2 á 3 minuten binnenhaalt, je over een tijdje 'n .wav binnenhaalt in dezelfde tijd.

Dat verhaal gaat ook gelden voor DVD.

Kan je zelf kiezen welke kwaliteit je liever prefereert.

En dat er al in andere (betere en dus grotere) vorm dan MP3 wordt gepost is een feit.

Zoek de nieuwsgroep SHN ( Saving High Notes) maar eens op.

 
@mike jups gelijk heb je , maar ze worden de zelfde dag nog gereleased in divx formaat ook....

Enne die 2 filmpje die je aanhaalt hebben helemaal geen zin om die nu al in dvd-r formaat te downloaden

Van matrix reloaded is enkel een dvd met telecyne beeld en 5.1 geluid gereleased

Xmen 2 nog niet :-(

als je ze natuurlijk alleen maar te copieren hebt is het makkelijk :)

@nono SHN wordt voor 95% gebruikt in de bootleg scene, waarom ze het doen weet ik ook niet goed.. ze gaan met hun dat of met hun minidisk in de zaal staan... en dan gaan ze thuis ineens een betere codering gaan gebruiken.....

Ik heb helemaal niks tegen SHN of DVD hoor...

enkel als je veel gaat liggen dl'en wordt het allemaal wat te veel om bij te houden :)

Anyway .. het begint hier weer behoorlijk off-topic te gaan....

Piracy is such a harsh word.

I prefer to call it... ARRRRRRR-chiving!

 
Heeft iemand nu al de perfekte oplossing gevonden om 2 of meer (s)vcd's op een DVD te branden?

De beste wat ik tot nu toe gevonden heb staat op:

http://membres.lycos.fr/systeminfo/svcd2dvd/svcd2dvd.htm

Hiermee heb ik echter het probleem dat bij een enkele film het geluid wegvalt voor een kwartier bijv. en dat bij andere films opeens even een beeldstorinkje komt (heel effe blokken net als bij digitale schotel) en daarna loopt beeld en geluid niet meer synchroon en dat varieert van 1 seconde tot langer en kan ook nog een tweede keer voorkomen waarna er nog meer unsync ontstaat.

Het omzetten van divx naar dvd mislukt me grandioos. Telkens foutmeldingen.

Tot nu toe is het me met 2 films gelukt die op 1 dvd te zetten en dat gaat goed.

1 andere film geeft het geluidsprobleem al meteen na gebruik van dvdpatcher en 2 andere films gaven het probleem van geluid en beeld niet synchroon vanaf een bepaald moment.

Snif....

 
Doe je tijdens het re-encoden nog iets anders met je PC?

Anders mail/bel/pm me...

HAWKEYE

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan