(s)-VCD to DVD

Nee als dat draait doe ik niets anders meer, gewoon uit voorzorg, omdat ik eerst altijd test of het uberhaupt lukt voordat ik daadwerkelijk aan de gang ga dingen op cd te zetten enzo.

Tijdens testen doe ik niets anders met de pc om zodoende de pc ook niet te kunnen beinvloeden.

Het probleem doet zich dan ook alleen voor van divx naar SVCD.

Wel is het me gelukt om 2 SVCD's op 1 dvd te zetten en dat gaat heel leuk.

Grappiger nog is als ik de 2 mij bekende handleidingen combineer, dan heb ik geen probleem meer met verschuiven van geluid wat ie op een gegeven moment deed en krijg ik zelfs 3 svcd's op 1 dvd gezet als het films van zo ongeveer anderhalf uur zijn of iets langer.

Als er een svcd bestaande uit 3 cd's bij zit dan lukt me dat niet maar da's ook niet erg.:)

 
Ik denk dat de enige die je misschien een onderbouwd antwoord kan geven is NerG... maar of die veel van Divx naar SVCD/DVD omzet weet ik niet... kent wel al die omvorm dingen... toveren doet ie ermee...

HAWKEYE

 
hoi

ik heb ook een vraagje

ik ben pas bezig met dat divx en xvid gedoe , maar ik heb hier een filmpje 690MB met als secificaties ... dvdrip.xvid-dmt

op de PC kan ik deze spelen met de juiste codec , maar nu de moeilijke vraag :kan ik dit omzetten naar een bruikbaar bestand voor de huis en tuindvdspeler om op tv te kunnen bekijken

PS ik heb mij nog niet erg verdiept in deze materie , maar het spreekt mij wel aan

 
het is en blijft een rare materie , en als je niet de juiste codecs hebt dan zie je weer nix. ik heb nu zelf zo'n 160 gb aan xvid films op hd en eigenlijk kan ik er nix mee .hoezo ?? wel omdat ik nog geen xbox heb en 't schijnt dat die dat dus wel aan kan. heb je dat niet dan moet je een hele boel gekke fratsen uithalen om 't wel allemaal te kunnen zien.

als ik 't ei gevonden heb laat ik 't weten..........

m.vr.grt.............. SPJ..

 
ondertussen heb ik een dvd-schrijver besteld om een en ander uit te proberen , want mijn PC moet toch open wegens koelingsproblemen en dan doe ik alles in een keer

voor de info :een LG GSA 4040B die heeft voor het ogenblik de meeste mogelijkheden , zelfs DVD-ram enz........

 
Mocht iemand nog interesse hebben..... Ik heb diverse handleidingen nagekeken en geprobeerd en daarmee ook een aantal DVD's naar de moer gedraait.

Ofwel ik kreeg maar 2 films op een cd en liep iets niet lekker en/of over de helft van de cd was opeens een kwartier het geluid weg en/of er kwam een lipsync probleem.... etc.

Uiteindelijk heb ik de twee best werkende handleidingen genomen, dat was er eentje in het NL en eentje in het Duits. Daarvan heb ik een soort combinatie gemaakt en weg waren alle problemen en alles liep perfekt.

Met deze combinatie krijg je 3 films op 1 DVD als je svcd's zo'n anderhalf uur of ietsie langer zijn. Met andere handleidingen kreeg ik er niet meer dan 2 op.

Ik heb dus een nieuwe handleiding gemaakt (met veel copy en paste) en daar nog wat verbeteringen in aangebracht en ook nog wat aanvullingen bij geschreven met hier en daar een kleine verandering.

Heb je interesse, hier is de link:

http://www.satellitefun.org/svcd2dvd/index.html

Dus 3 CD's op 1 DVD en ook nog eens met menu en achtergrondmuziek.:)

Have fun!

 
ik heb dit weekend van iemand dit progje gekregen. daarvan word gezegd dat je met deze dus van meerdere svcd's een kwalitatief goede dvd kunt maken.

Kent iemand dit progje of wil iemand dit bevestigen voordat ik 't wiel weer opnieuw ga uitvinden .:confused::confused:

:confused:

m.vr.grt. SPJ............

 
Ik heb er van gehoord ja, maar of het iets is en inderdaad goed werkt etc. kan ik niet bevestigen.

 
Werkt dit alleen voor Svcd of ook voor normale vcd? Ik heb hier nog gb's aan vcd mpgs op hdd staan. Eigenlijk makkelijker op DVD... kwaliteit is natuurlijk vcd... maar is makkelijker qua kijken... Elke aflevering = 1 CD.. is zonde... liever een aantal op 1 DVD... vcd kwaliteit maakt niets uit. Kan dit met deze util/oplossing?

 
Met de handleiding van mij lukt dat ook met VCD's dus het hoeven niet speciaal svcd's te zijn, waar je wel op moet letten is dat je geen ntsc en pal door elkaar kunt gebruiken.

Wat betreft bovengenoemd programma is me niet bekend.

Je kan het ook met DVD-Lab doen, gaat iets sneller, maar minder keuzes voor wat betreft template menu's, voor de rest doet die alles eigenlijk automatisch.

 
't werkt met alle (s)vcd bestanden avi etc etc .........

alleen toen ik een kwalitatief goed avi bestand overzette met dit progje had ik ineens geen geluid meer.

de beeld kwaliteit na het omzetten was gewoon goed .

ik moet er nog verder mee stoeien maar ik denk dat dit progje wel eens de oplossing zou kunnen zijn om gemakkelijk dit soort bestanden over te zetten ( vob sob etc etc ) op dvd.

m.vr.grt. SPJ..................

 
Ben ik eens benieuwd of je dat met het geluid ook nog opgelost krijgt, ik heb zelf met de conversie ook eens gehad dat ik midden in een film een kwartier lang geen geluid had en dat kwam echt doro het omzetten want zonder omzetting was de film wel goed.

Heel vreemd, heb het op een of andere manier toch weer klaargespeelt.

Maar het is natuurlijk wel fijner als je alles met 1 programma kan dan dat je alles los moet gaan doen.

Dus we blijven benieuwd naar je ervaringen.

 
Dank je... allebei.... ga ik ook eens proberen... is wel fijn....

mzzls

HAWKEYE

 
daar was ik weer :)

ik ben 't weekend weer aan 't stoeien geweest met die progje s en nu is 't dus uiteindelijk gelukt. dwz. 2 svcd bestanden aan elkaar geplakt ( volgens mij was 't fx-joiner ) en daarna dus met neo-dvd de vob en de sob etcetc gemaakt. beeld en geluid niks op aan te merken maar 1 ding.............. het duurt MEGA akelig lang voor dat 't klaar is. ik geloof niet dat 't de moeite waard is....... dan maar een keer meer naar de dvdspeler lopen om 'n cd te wisselen.

m.vr.grt. SPJ............

 
Duh... je kunt gewoon met TMPGEnc de boel mergen.

Annuleer de wizard en klik op file->mpegtools en dan helemaal rechts Merge&Split.

Add de twee delen die aan elkaar moeten en klik op run, that's all.

Duurt wel even maar niet zo heel mega lang hoor.

Kunt ook DVDlabs gebruiken, dan gaat de hele procedure sneller.

In totaal ben je misschien toch wel een half uurtje tot een uurtje bezig, maar als het je niet uit maakt om vaker te lopen... ik heb liever minder rommel (dus minder cd's) want rommel heb ik al genoeg, dus vandaar dat ik meer vcd's op 1 dvd aan het zetten ben, scheelt ruimte.;)

 
kleine aanvulling op het voorgaande.

ik wilde dus van een avi-file 'n mpeg-file maken , 't probleem waar ik nogal eens tegen aanliep, dat het progje van de avi ineens 'n dvd groot bestand ervan maakte.

ipv wat ik wilde , bijv , 4 mpeg's op 1 dvd.

ben nu aan 't stoeien met " Honestech MPEG Encoder v5.0 " en dat gaat dus prima.

Voor wie er wat aan heeft ........... en uiteraard duurt het encoden net zolang als bij Tempenq

m.vr.grt. SPJ..............

 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de tip, dan moet ik die ook eens gaan proberen alhoewel ik langzamerhand het besluit al heb genomen maar geen divx meer te downen.

 
wel divx is niet alles , dat ben ik met je eens, maar 't word op 't laatst zoveel dat 3 of 4 filmpies op 'n dvd wel handig is.

en tegenwoordig ook voor de speler in de auto, want 't houd de kids lekker rustig ...........

m.vr.grt. SPJ.............

 
Ja maar dan moet je ze ook wel kunnen afspelen, mijn dvd wenst geen divx af te spelen, dus dan ben ik aangewezen op (s)vcd.

Wat ik bedoel is dat ik ze dan liever in 1x download in svcd formaat en er dan 2 of 3 op een DVD zet, dan dat ik divx download en ze ook nog eens eerst moet gaan converteren naar (s)vcd wat de nodige uren tijd kost.

Dus daarom heb ik besloten geen divx meer te downen, wel nog (s)vcd alhoewel dat ook al weiniger word, er is gewoon veel te veel leuks te downloaden momenteel.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan