A Duck becomes Chicken

M

maisonprettyboy

Lachen zeg, de verwachting uitspreken dat de providers aktie gaan ondernemen op eventueele minder legale activiteiten. MI doen ze dit al jaren [of de 2 variant van de diverse coderingen is voor de lol bedacht] .
Zo nu en dan vindt er, op aanwijzing van de providers, een verwijdering bij een Ip provider plaats en that's it.

Daarom lijkt het dat de Duck zich laten intimideren door C+ en consorten. Om als reaktie daarop bijna alle satdag foto's met naam en toenaam te plaatsen [op die met de eend na zelf], de Homepages te verwijderen en de IP provider de schuld te geven lijkt en dan alles kapot te modereren [of moet ik zeggen redigeren]. Denk je dat als het er echt op aankomt dat ze alle activiteiten van voor 18-09 spontaan vergeten??

Dit Lijkt meer Chicken dan Duck

De groeten van Maison
met het risico om van dit board af "geredigeerd" te worden

Hallo maisonprettyboy .

Je mag natuurlijk altijd zelf een board, up en down oprichten.

Laat het even weten als het zover is??

Dan sturen wij de files en de key,s naar je toe.

Als je zelf niet zo,n Chicken bent zoals je zegt!!

Ik ben blij dat we straks een nieuw forum hebben en een nieuwe,

up en download.

we wachten af.

Greez sat4ever.

Natrappen is makkelijk, ga er zelf eens aan beginnen joh als je een vent bent, dan zullen we al de files naar je uploaden kijken hoe lang je het volhoud.

Je kan ook een beetje respect tonen voor de mensen die dit board draaiend houden lijkt me veel stoerder.... i.p.v zo na te trappen

Deze reactie zegt meer over het aard van het beestje welke dit geschreven heeft.

Jaren was Duck alles voor je en als Duck dus nu, en geloof me om zeer begrijpelijke redenen, gewoon enkele regels aan het doorvoeren is, is het derhalve gelijk een chicken geworden. Dan vraag ik gewoon aan je waarom????

Omdat er nu niet meer linkjes naar filetjes zijn (die filetjes zijn er overal op internet alleen moet men nu even zoeken)?

Vind het allemaal maar vreemd. En zoals ik Duck en het forum kent zal je door deze posting echt weg geredigeerd worden. Je laat dus alleen aan alle gebruikers door je eigen uitspraken zelf zien waarom je dit board al die tijd bezoekt hebt.

Op zich is dat "Duck goes chicken" natuurlijk zondermeer leuk gevonden, en helaas enigszins waar ook.....
Want als ik alles juist interpreteer mag er hier nu nog veel minder dan op sat4allemeelopers, en dat is natuurlijk een trieste ontwikkeling.
Maar zoals al eerder gezegd, de "eigenaren" van het board bepalen wat er gebeurd, al kunnen we er natuurlijk wel over discusieren! :))
Hier kan dat tenminste nog, in de ballenbak loop je dan al gauw de kans op (alweer) een ban....

Maar ik ben het wel met maison eens dat de relatief plotse bijstelling van de boardregels, zeker terugkijkend naar het verleden, wat verbazend is........

Dus als er nog avonturiers zich geroepen voelen, eerst met een alternatief komen en dan schelden! :))

H?, verplaatst?
Persoonlijk vind ik de discussie over de toekomst van dit board toch echt wel een topic hoor beste Duck!
Dit riekt naar ballenbak! :))

Het grote moment is aangebroken, zoals op Sat4ALL waar ze de regels hebben aangescherpt wordt er alleen nog geklaagt, gezeikt, en via PM gemailt.
Nu zie je waar de werkelijke satfreaks blijven, waar je waardevolle discussies mee kan voeren, zonder illegaal bezig te zijn.
Voor mij zijn zulke zeikboards niet intersant, met alle lof voor de mensen die de satelittehobby hoog houden en de satboards met hun inspanning nog draaient te houden.
Duck is geen Chicken maar als de schrijver van dit stukje op de vingers wordt getikt door een Satprovider met de nodigge sankties als gevolg piepte hij ook wel iets anders en was de nachtrust ook klein.

dit is dus een beetje wat ik bedoel. verplaats de dingen die echt van belang zijn naar off-topic en het aantal hits wordt minder en daarmee het commentaar [is dit nu van dat kiemen en smoren].

Ik ben niet aan het natrappen alleen aan het constateren. Ik vind nog steeds dat dit board iets toevoegt aan de sathobby in nederland.
Wat ik wel raar vind is het feit dat er plotsklaps en zo kort na de satdag een heleboel veranderingen plaats vinden en er gesproken wordt over mogelijke akties van providers terwijl dat risico altijd aanwezig was en is.

Voor de heren die vinden dat ik dan zelf een board moet oprichten kan ik een paar hints geven: Zoek eens in het engels naar 21e eeuw muziek.
Meteen een leuke site om aan je favorieten toe te voegen.

Groeten van Maison

en geloof me door de muziek industrie op de vingers getikt worden is minder prettig.
Die hebben teminste nog geld voor het voeren van processen. Kan ik van de Sat-providers niet zeggen.

maison en nova:

Jullie zijn zover ik zien kan niet geband vanwege jullie kritiek.
Dat is elders wel anders, en jullie weten wat ik daarmee bedoel.

Je posting is verplaatst.
Dat is elders wel anders, dan verdwijnt ie uit threads, worden afzenders gedeleted, geedit enz.
Of de tekst wordt zodanig gewijzigd dat het lijkt alsof de poster heel iets anders heeft gezegd, dit ten voordele van degene(n) die geen kritiek kunnen hebben.

Jullie getuigen niet in de rechtszaak als de 'eigenaren' voor het bankje staan.
Jullie betalen niet mee met de torenhoge boete die een veroordeling voor zaken als 'files' tbv 'hobby' met zich mee kan brengen.

Daarom getuigen jullie niet van respect voor het lef wat diverse medewerkers aan Duck en mensen als Boris, Jack etc hebben of hebben gehad om hun nek zo ver voor mensen als jullie uit te steken.

Het is leuk dat het al die tijd nog kon, maar beschouw het als een voorrecht, en niet als recht a.u.b.

Rolo

Oh nou maak dan gelijk even een satboardje dan weet je tenminste waarover je praat. De muziekindustrie lijkt de naam te hebben voor dit soort akties maar kijk even bij de satellietproviders welke grootaandeelhouders achter deze providers zijn en vergelijk die ook even met de grootaandeelhouders in de muziekindustrie.

Laten we het zo zeggen dat dit geen paniekvoetbal is wat plotsklaps wordt gespeeld.

Overigens goede site van je.... kom er al jaren :)

Satboard heb ik gehad, maar helaas moet ik ook een beetje werken voor de kost. Gezien het karakter van deze arbeid [met name het van huis en hobby weg zijn] was ik genoodzaakt om deze te sluiten.

Gezien mijn IP kennis kan ik nog wel wat medewerking verlenen aan het hosten en redirecten van sites. Wat ik overigens al eerder bij Duck en Huts heb aangeboden [vorig jaar in mei en september onder de nick MaisonP] dus wie vraagt die vindt.

Groeten van Maison

Enne van het mailtje van Rolo snap ik weinig, maar of ik dit wil .......

Denk niet dat het om hosten en redirecten gaat in deze zaak. Gaat nog een stukje verder.

Maar als je van mening bent dat je er de oplossing voor hebt dan zou ik als jou was je voordelen ermee doen. Je ziet hier dat je genoeg kijkers op je dan op te richten site hebt om er een hit van te maken. Maar ik denk zelf dat je na een paar maanden precies weet wat er hier gaande is achter de schermen.

Ik begrijp dat het niet om hosten en redirecten gaat maar als ze je niet vinden kunnen ze je ook niet claimen toch... Wat er achter de schermen speelt is mij niet bekend maar ik begrijp dat de vele onderlinge vetes er geen goed aan doen.
Nog eens een board op richten lukt me helaas niet van wege m'n werk [zie ook vorige posting] hulp verstrekken aan boards lukt wel,dus....

Groeten van Maison

Zucht.....

Oud Hollands spreekwoord: de beste stuurlui staan aan de wal

Iedereen die het niet eens is met deze actie kan zelf een forum opstarten toch...?
Ik begrijp het commentaar niet allemaal.. Het is het goed recht van de mensen achter Duck om zichzelf te beschermen.
En misschien dat de aanklager het niet wint in een proces maar ze hebben wel de middelen om het "veel" langer vol te houden.
Een beetje advocaat kost snel al tussen de 150 en 200 euro per uur, misschien dat het nu bij enige personen doordringt.

Ik vind het allemaal heel begrijpelijk wat hier gebeurt en als je daar moeite mee hebt start dan zelf een board maar ge niet de mensen die jaren lang zich ingezet hebben af lopen zeiken.

Zo ik heb gezegt.

Originally posted by maisonprettyboy
Ik begrijp dat het niet om hosten en redirecten gaat maar als ze je niet vinden kunnen ze je ook niet claimen toch... Wat er achter de schermen speelt is mij niet bekend maar ik begrijp dat de vele onderlinge vetes er geen goed aan doen.
Nog eens een board op richten lukt me helaas niet van wege m'n werk [zie ook vorige posting] hulp verstrekken aan boards lukt wel,dus....

Groeten van Maison

Dit heeft juist NIETS met onderlinge vete's te maken......

Een eerdere posting van Duck op diverse boarden heeft juist duidelijk moeten maken dat wat dat betreft de lucht aan het klaren is.

@Maison: In je eerste posting kwam je toch wel enigszins natrappend over.
Je doet alsof je alles weet, maar klaarblijkelijk is dat niet zo want het is niet alleen de isp die ze aanpakken en de site laten verwijderen, en hups je zet hem elders op.
Dan blijf je verplaatsen, ze sluiten nu ook al V3 links en da.ru links en van linken en redirecten heb ik ook genoeg verstand bijvoorbeeld.

Maar als admin van Satelilte Fun, die in de goede tijd 8x van server verjaagt is, waarvan verschillende keren ondanks redirects/links, wordt het op een gegeven moment een beetje lastig om nog vrije providers te vinden of goedkope, waar je ook nog php en mysql krijgt, ga maar eens op zoek.
Daarnaast weet ik uit ervaring dat C+ bij -alle- providers waar ze om afsluiting verzoeken, ook verzoeken de database en de naw gegevens van de huurder te verstrekken.
NAW kun je dan fake invullen, maar sommige providers geven zonder meer dan die database uit handen en hups.... je ip is bekend.

Als laatste is het zo dat ze zeker niet alleen de isp's onder druk zetten, want sommige isp's laten zich niet onder druk zetten als de klant een dedicated server huurt want dat zijn leuke inkomsten voor hun.
Ze proberen dus ook telkens om degenen die achter zoiets steken persoonlijk aan te pakken. En je kunt er van uit gaan dat ook zonder satfoto's ze genoeg gegevens hebben en uiteraard waren er ook mensen van C+ gewoon als "bezoeker" aanwezig dus ook zo krijgen ze wel te zien hoor.
Maar aan een kop kleeft nog geen adres.:)

Hoe dan ook, ze pakken je dus ook persoonlijk aan en ze hebben tijd genoeg gehad (het is niet voor niets zo rustig geweest met C+ het afgelopen anderhalf jaar) om voldoende bewijzen en informatie te verzamelen.

Dat het nu plotseling na de satdag zo gewijzigd wordt, is omdat er informatie door naar buiten gekomen is.
C+ zei op het laatste moment af (ja die zouden ook komen met een stand) op last van hun juridische afdeling.
Daar is toen door bepaalde mensen een gesprek mee aangegaan om te vragen waarom dat plots gebeurde (terwijl ze nog nooit eerder afgezegd hadden) en daar kwamen dus een aantal redenen en nog wat meer belangrijke info door naar buiten.

Dit staat ook heel duidelijk te lezen in de sticky van Duck dus ik vraag me eigenlijk af of je die uberhaupt wel gelezen hebt, omdat je aangeeft niet te begrijpen waarom dit net na de Satdag opeens gebeurd.

Duck zit dedicated, en Duck is ook al x keer verhuist van server, je wordt het op een gegeven moment ook moe en de mensen achter Duck hebben ook een beroep en hebben ook geen zin om voor de rechter te getuigen.

Daarom vind ik ook dat men dit soort opmerkingen niet moet maken. Als iemand het niet leuk vind, dan zijn er nog boards genoeg, ja ook in het buitenland maar daar zijn weer andere organisaties en ik weet niet of je de hoogte van de boetes al eens gehoord hebt van bepaalde opgepakte mensen.

Hoe dan ook, het staat iedereen vrij om het zelf te gaan doen en dan ook zelf alle gevolgen, serververhuizingen en wat dies meer zij te mogen ervaren en alles weer op te zetten etc.
Kan men dat niet of wil men dat niet, voor welke reden dan ook, moet je ook niet gaan mauwen vind ik.

Een ding vindt ik erg prettig, al zal deze discussie nog wel een poosje duren tot dat de balletjes op zijn plaats gerolt zijn. De mensen die alleen hier komen om software en div. andere files te kunnen ophalen die door de doorgewinterde hobbyist in elkaar gesleutelt zijn om gratis gecodeerde zenders te ontvangen zullen na verloop van tijd verdwenen zijn zodat de echte kern freaks overblijven.
Naar mijn inziens is dat ook de bedoeling, wat vinden jullie ervan ?

Het hoeft niet, iedereen is en blijft welkom, wel zul je na verloopt van tijd inderdaad een verschuiving van users gaan zien, dus inderdaad dat de mensen die je alleen voor files ziet komen, zullen ergens anders naar toe gaan veelal.
Dat was zo bij sat4all en bij satellite fun is dat ook zo geweest.
Normale gang van zaken.

Blacktijger, zit jij soms ook in het eendenteam? Als ik je reacties zo hier en daar lees kom ik tot die conclusie, en vooral ook omdat eendenteam zich zelf niet in sommige discussies mengt.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan