A Duck becomes Chicken

Je conclusie is niet juist, maar bevat wel deels een waarheid.
Ik zal het even uitleggen.

Het eendenteam mengt zich zeker in sommige discussies, maar zal er verder niet op reageren als ze het niet nodig vinden.

Aan de hand van jouw vraag kan ik je vertellen dat ik -niet- in het eendenteam zit.
Wel doe ik enige serverwerkzaamheden voor Duck, vandaar dat ik wel van diverse zaken betreffende Duck op de hoogte ben.
In feite heeft daar niemand iets mee te maken, omdat ik in feite niets met Duck te maken heb, en ook niet in het team zit, ook geen mede-beslissingsrecht heb of wat dan ook.
Ik doe server onderhoud en ja ik doe ook de inlog en accountprobleempjes oplossen, that's it.

Black tiger: een kleinigheidje, je schreef dat als een satprovider een onderzoek zou doen het IP adres van de mensen op het satboard zou kunnen worden achterhaald ??
Begrijp ik goed dat ze iedereen kunnen pakken als ze willen ??

Niet direct paniekeren, Flip...

In extreme gevallen waarin BT sprak over het afgeven van een database door een ISP (al dan met of zonder drang) bestaat er een kleine mogelijkheid dat men inderdaad IP nummers zouden kunnen achterhalen. Maar dit soort akties zijn meestal meer gericht om de identiteit van de mensen achter een site te weten te komen dan de gebruikers van de site te achterhalen.

Originally posted by flip
Black tiger: een kleinigheidje, je schreef dat als een satprovider een onderzoek zou doen het IP adres van de mensen op het satboard zou kunnen worden achterhaald ??
Begrijp ik goed dat ze iedereen kunnen pakken als ze willen ??

Dan zou de isp de ip nummers moeten doorspelen, maar in het kader van privacy overwegingen zullen ze dat niet snel doen.

En Blacktiger, bedankt voor je uitleg.

Ja dat is mogelijk, ook kan je verraden worden zoals ik. en dan voel je je echt niet happy meer. ik denk dat je een forum moet zien waarin je bepaalde dingen bespreekt url's key's ed. kan je ook op andere manieren doorgeven aan elkaar om mee te knoeien en te testen.

Ik denk ook dat we blij moeten zijn met een duck board, en moeten hopen dat het een bestaansrecht houd in deze niet democratice staat der nederlanden waar al zoveel regeltjes zijn ik hoop dat we snel weer kunnen klooien zoals we het vroeger deden in de anonimiteit dan hebben die key jagers en luibakken het nakijken zo moest het ff kwijt

EENDENTEAM JULLIE ZIJN KEI GOED...............

hoi
volgens de wet is het uitleggen hoe je een inbraak moet plegen
strafbaar ook het aansporen daarvan
iemand gelegenheid bieden daarvoor ook
als de betaalde tv zenders ons in dat rijtje gaan zetten
omdat wij, ik geen geld betalen dan weet je waarom duck zo
doet in duitsland zitten mensen hiervoor in hechtenis
in italie ook er zijn straffen van 3 jaar gevallen
ik en de meesten doen dit voor de hobby ik kijk nog geen uur tv
per dag het is gewoon de verslaving lol
ik baal ook ik was net aan de gang om zelf een eepron te maken
ik heb echt een kater maar duck spreekt de waarheid
en die is bitter
wij moeten afwachten
rust is nu belangrijk
gr dalton

Ik ben het ook eens met de meesten hier dat het geen pas geeft om degenen die hier de laatste jaren vol inzet en uit interesse voor de hobby veel tijd aan dit bord hebben besteed nu af te gaan kraken.

Wel is het jammer dat door het feit dat er hier files en keys gehost zijn, deze Canal+ acties (die ik van het eendenteam dan geen acties mag noemen maar hoe moet ik het dan noemen?) uitgelokt zijn.

Maar goed, sterkte, en mocht er geld nodig zijn om de advocatentarieven ter verdediging te betalen denk ik dat ik niet de enige vrijwilliger zal zijn om daarin bij te dragen. Al is het alleen uit (anarchistisch) principe.....

Als je de disclaimer leest dan is dat wat wij hier doen overleg plegen in beslotenheid van vergadering als lid van de Duck club.
Hoeveel leden Duck heeft doet er niet toe.

Als ik in beslotenheid in mijn club wens uit te leggen hoe je moet inbreken en hoe je het best iemand kunt vermoorden dan is dat legaal.
Gaat er vervolgens iemand gebruik van die kennis maken dan is dat illegaal. Net die disclaimer vormt dus ook het probleem om Duck aan te pakken.
Hoe kunnen ze dat wel? Door Duck te koppelen aan de upload/download en daar bewijs voor te verkrijgen.
Vandaar dat ook de beheerder gevraagd is de naam Duck te wijzigen omdat Duck niets met de upload/download te doen heeft dat word weer door iemand anders bijgehouden.
Die heeft zich echter ook een hoedje geschrokken en heeft niet de url en naam verandert maar is er ook compleet mee gestopt.

Dan wat betreft de ISP's. Er zijn ook US servers en Free providers, niet iedereen hoeft zich aan die privacywetgeving te houden. Daarnaast zijn er ook die als een jurist van zo'n bedrijf dit vordert met de bedreiging anders zelf juridisch aangepakt te worden, het gewoon zonder meer uit handen geven.

Nee, het is ze niet om de users te doen, dan kunnen ze half Nederland gaan oppakken, het is ze om de mensen die er achter zitten te doen dus voor users valt het best mee, niets om zich bang over te maken.

Hoe dan ook, ik blijf lekker hangen hier, er valt genoeg te vertellen over andere dingen, daarnaast heb ik met de collegae satfun er nog bij, wij kunnen onze lol wel op.
Dat er nu nadrukkelijker gekeken wordt dat er geen keys en links naar keysites en in C+ haar ogen illegale vragen meer gesteld worden en dingen verdwenen zijn is in mijn ogen niet belangrijk, een beetje fatsoenlijk hobbyist weet toch wel waar ie zijn moet of wat ie zelf kan indien nodig.

Originally posted by Black Tiger
Dat er nu nadrukkelijker gekeken wordt dat er geen keys en links naar keysites en in C+ haar ogen illegale vragen meer gesteld worden en dingen verdwenen zijn is in mijn ogen niet belangrijk, een beetje fatsoenlijk hobbyist weet toch wel waar ie zijn moet of wat ie zelf kan indien nodig. [/B]

Het kan toch niet anders dan dat Canal+ "ruikt" dat er een publieke SECA-2 hack aan zit te komen.

Waarom zouden ze opeens weer al deze moeite doen?

Niet opeens. Ze willen zoveel mogelijk mensen aan de abo hebben.
Abo-TV is niet zo'n goed lopende business in Europa.
En reken erop dat overgaan naar seca2 ze flink geld heeft gekost en daarom zullen ze alles aangrijpen om te 'consolideren' zoals dat heet.

Rolo

Zo is dat, en verder is het ook zo dat Canal+ niet ruikt maar weet.

Originally posted by Black Tiger
en verder is het ook zo dat Canal+ niet ruikt maar weet. [/B]

Daarom had ik "ruikt" ook tussen aanhalingstekens....

Er zal ergens inde pakhuizen van de verschillende providers in Europa vast al een behoorlijke voorraad in beslag genomen seca-2 kloonkaarten liggen.

Hmmm, eerst zien, dan geloven.(Over die clonen dus)

Toch vind ik het nog steeds raar dat ik hier nu niemand meer uit kan leggen hoe je een AU-viaccess kaartje maakt, of een originele bewerkt met Letitbe.
Of, dat hier nu niet meer kan vragen waar de laatste nagra-autoroll te vinden is. Ik verwacht toch echt nauwelijks dat TV Cabo de Duck aan zal pakken, en met Viasat zal 't ook wel loslopen.....

Als er nou alleen een verbod op irdeto en Seca 2 was gekomen, daar had ik dan de logica nog wel van in gezien.
Maar ja, ik zie wel vaker geen logica waar anderen 'm wel zien, zo zijn er hier leden die verheugd uitroepen dat nu het technisch peil van het Duckforum wel omhoog zal gaan, omdat de file-jagers nu niet meer komen.........

Moet je 's in de ballenbak kijken, toen de regels daar wat scherper werden was binnen korte tijd de off-topic het grootste forum binnen sat4all, met daarin voornamelijk waardevolle bijdragen zoals "raad andermans nick uit een cryptische omschrijving, "wie heeft de grootste?" en nog veel meer van dat fraais.
Als dat ook de toekomst hier is......
Toch ergelijk, dat er op dat ballenforum momenteel 10X meer interessante techniek behandeld wordt dan hier...... :-((

als de (seca2) boel echt goed dicht zou zitten zouden de heren geen moeite doen om duck en andere te dwarsbomen lijkt mij.
blijkbaar vinden de heren dat we te dicht bij een opening zijn aangekomen, of is er al een opening gevonden waarvan men bang is dat deze openbaar komt op boards als duck.
persoonlijk vind ik het jammer dat we hier blijkbaar niet langer openlijk kunnen discuseren over de (on) mogelijkheden omtrend seca2 etc en dat linken naar pagina's welke wel hierop ingaan blijkbaar niet meer mag, vooral dit laatste snap ik niet zo goed, omdat ook b.v. een startpagina.nl gewoon links naar mp3 etc doorgeeft, en dit is toch niet illegaal ??

Persoonlijk kom ik graag op duck, om de info over ontvangers, hacks, opdoen technische kennis, maar ook om b.v. de link naar een autoroll filetje voor hispasat, en als dit niet werkt hierover te kunnen discuseren met andere hobbyisten.

Ik draag duck zeker een warm hart toe, en begrijp dat er zeer ernstige reden moeten zijn om deze in hart en nieren echte hobbyist deze besluiten te doen nemen.

Fenzo

Originally posted by Nova
Hmmm, eerst zien, dan geloven.(Over die clonen dus)

Toch vind ik het nog steeds raar dat ik hier nu niemand meer uit kan leggen hoe je een AU-viaccess kaartje maakt, of een originele bewerkt met Letitbe.
Of, dat hier nu niet meer kan vragen waar de laatste nagra-autoroll te vinden is. Ik verwacht toch echt nauwelijks dat TV Cabo de Duck aan zal pakken, en met Viasat zal 't ook wel loslopen.....

Deze reactie zeg mij dat Nova niet echt weet wat zich in providerland afspeelt. De coderingen stoppen niet bij landsgrenzen en betaaltv providers hebben zich verzameld in overkoepelende organisaties.

TV Cabo zal er misschien wel geen financiele last van ondervinden dat hier voor Nederlanders een auto roll wordt bekend gemaakt maar er bestaat wel kan dat het via die vele overzeese Nederlanders in Spanje weer in Spanje bekend wordt. En daarnaast is Kudelski, de eigenaar van Nagravision, weer niet blij als zijn systeem, welke in meerdere landen gebruikt wordt, weer open ligt. Dan is Kudelski ook weer eigenaar van seca en dus zal hij zeker optreden tegen alles wat zijn producten schaadt. En dan zeker weer als het in Nederland populaire Duitse Premiere binnenkort Nagra gaat aanzetten.

Met internet zijn er geen landsgrenzen meer die zijn weggevallen dus kan je niet zeggen in Nederland wordt Irdeto en seca 2 gebruikt dus praten we daar niet over maar al het andere kan wel openlijk. In die visie zal je dus zien dat Nederlanders voor seca 2 verhuizen naar Zweedse sites. De Zweden voor Viacess weer naar Nederland zouden komen en ga zo maar verder.

De aanpak van de betaaltv providers is grensoverschrijdend en misschien dat je dan nu een beetje beter voor jezelf inzicht heb hoe ver de arm van de STOP kan gaan.

Ik begrijp niet waar iedereen zich zo druk over maakt ! En dan heb ik het niet over Duck, maar over de mensen die zo negatief reageren op de genomen maatregels !

Ik vind pesoonlijk dat je gewoon alles moet kunnen vragen op een Forum zonder dat je gelijk een Ban krijgt(Is hier niet aan de orde,dus begrijp me niet verkeerd)Wat ik ook vind dat de Moderators bijv. het antwoord niet hoeven te tolereren en moeten kunnen bewerken om zich zelf te beschermen!Verder vind ik ook dat ik best een discussie over het Product Seca2 zou mogen aanzwengelen omdat ik er voor betaal ! Wat ik ook vind is dat iedereen die zo zit te ouwehoeren toch minimaal een abo moet hebben van Canal+ al is het maar het set top box pakket van 15 Euro ,dan heb je recht van spreken en dan mag je ook discussie's voeren over de techniek bijv.(lees codering)van je gecodeerde tv zenders zonder dat er ergens files(Als die er al zouden zijn) en aanverwante zaken over de site vliegen !
Zo denk ik erover en dat was mijn bijdrage aan het geheel ,nou hoop ik dat ik niet gelijk afgezaagd wordt om m'n mening ! verder wens ik iedereen nog veel plezier met z'n hobby .

Groeten van Koos

Je vertelt me echt helemaal niets nieuws, maar als je ziet hoe moeilijk het overal ter wereld blijkt om hackers van ter plaatse gebruikte systemen aan te pakken, en veroordeeld te krijgen......
Nee, dan geloof ik echt niet dat het "gelegenheid geven tot babbelen over niet-landeigene codeersystemen", oftewel in ons geval babbelen over bv Viaccess of Nagra in de PRAKTIJK, let wel, in de praktijk, grote problemen op zou leveren.....

Nogmaals, geen Seca2 of irdeto kan ik me iets bij voorstellen, niet praten over Mr.Zap ook nog wel, maar dat er geen mexicaans sleuteltje van het 43 graden west pakketje meer over het board kan............

Maar, al voor de derde keer, het is natuurlijk het goed recht van de Duck om zo te doen als hem goed dunkt, alleen begrijp ik eea niet helemaal.
Ik verbaas me over de relatief plotselinge omslag in de boardpolicy, en het plots roomser dan de paus willen zijn, waar ik dus oa het mexicaanse sleutelje mee bedoel.

Nova, je hebt dus echt niet goed gelezen wat er geschreven is door Duck. Roomser dan de paus willen zijn is een uitspraak die hier totaal kant nog wal slaat.
Duck wenst niet voor de rechter te verschijnen en plots is heel erg duidelijk geworden dat die kans inmiddels meer dan 75% is geworden, is het nu misschien duidelijker?
Je moet dus wel een omslag maken dat is bij elk board gebeurd in het verleden.
Ook bij de door jou genoemde "ballenbak" alwaar heel lang een off-topic forum onwenselijk was, terwijl op Satfun bijv. de Kletspraat zorgde dat het wildposten van onzin stopt door het in 1 forum te zetten.
Nadien is dat bij sat4all dus ook gebeurd en je ziet dat dit helpt. Natuurlijk gaat dan opeens even dat het drukst bezochte topic zijn omdat de mensen dat leuk vinden, effe hun verhaal onder elkaar kwijt raken en wat grappen maken.
Maar dat slijt minder.

10x meer interessants? Dream on, Duck is pas een paar dagen gestopt en dan zou een ander 10x meer kunnen bieden sinds die 2 dagen? Je bent niet echt realistisch aan het denken.
Dat komt misschien wel, maar is er in elk geval nog niet.
Weet je ook waar het precies druk is op sat4all? Juist... hoofdzakelijk toch in de ontvanger forums, en dat wilde men hier niet, daar is een poll over geweest.
Dan zijn er nog de kaartenforums, maar daar staat ook niets in wat elders ook niet besproken kan worden.

Dan terugkomende op de coderingen, ja je mag discussieren over Canal+ met hun niet-service en over je abo, maar nee niet over de codering.

Verder ben ik nog altijd van mening dat je na een paar dagen niet moet gaan mauwen.
Duck is hier net mee begonnen, gun ze even de tijd om even ook voor zichzelf de boel op orde te maken en dan ook voor zichzelf te gaan bekijken wat nu wel en wat niet kan.
Het is al van voor de Satdag (gezien de organisatie daarvan) enorm hectisch geweest en al helemaal daarna met al deze veranderingen.
Als je er dan over nadenkt dat er momenteel 2!!! man de hele zaak aan het omzetten zijn, waar er meer dan 10 zijn op boards met meer dan 10.000 gebruikers zoals hier, dan kun je je misschien voorstellen wat er allemaal in de hoofden omgaat, buiten nog eens de normale post, het normale dagelijkse onderhoud etc.

Wacht nu eens rustig af, volgens mij kan er straks best weer over diverse coderingen gesproken worden als dat op een legale manier gebeurd, misschien zelfs ook nog we over irdeto en seca en secaV1+, maar ze moeten wel eerst even de rust krijgen om rustig te kunnen bekijken wat er weer toegelaten gaat worden en in welke vorm.
Op dit moment is er gewoon veel te veel hectiek om daar nu al mee te beginnen, dat mag je van me aannemen.

BT,

Daarom snap ik ook niet waarom duck zo nodig een satdag moet gaan houden met c-. Dat bevalt me voor geen cent. Dat doet erg veel vraagtekens bij mij opdoen, mede omdat duck van oudsher er is om de codering te kraken en het ruilen van bep key's. Dat was helaas een hele tijd geleden.Duck is destijds ook overgenomen door andere mensen en sindsdien word het er niet leuker op.

Mensen willen best 2,5 jaar lang op een board rondneuzen en dan pas erachter komen hoe het nou precies in elkaar steekt, maar dan moet daar wel over gepraat MOGEN worden.

Denk dat dit ook het einde is van de banner(want daar draait het toch weer op uit).geldgeldgeldgeldgeldmeerbezoekersnogmeerennogmeer

@Tpower
Op de laatste regel die je schrijft ga ik nog eens helemaal niet in want grotere onzin dan dat kun je je niet bedenken. Onderaan het board staat ook nog een banner hoor.
Heb jij ergens een board zonder banner gezien? Verder heeft het totaal niets daarmee te maken, en of die nu nog jaren blijft staan of morgen weg is, doet verder nergens iets aan af.
Je lijkt wel een bekende, die schijnt ook een probleem te hebben met die banner, maarja, ga ik effe verder niet op in.

Het is ook niet Duck die zonodig met C- op een dag wilde gaan staan, schijnbaar heb je het hele verhaal niet begrepen of onvoldoende aandachtig gelezen (wat me eerder lijkt).

1.) Het is gebruikelijk dat op de satdagen een stand van C- komt.
2.) De satdag is georganiseerd door de UDSB en Duck, waarbij je dus eraan moet denken dat er in de UDSB veel boards zitten en Duck er maar eentje is, bij de UDSB open dagen wordt C+ altijd uitgenodigd, zij zijn officieel provider en daar is niets mis mee.
3.) Net door de goede samenwerking i.v.m. deze dag zijn er door een aantal belangrijke mensen vragen gesteld aan belangrijke mensen binnen C+ waarom er onder druk van de juridische afdeling op de laatste dag werd afgezegt en hierdoor kwam de nodige, en voor Duck bijzonder vervelende, informatie naar buiten.
4.) Duck kiest eieren voor zijn geld en besluit een ander beleid te gaan voeren waardoor er toch nog heel veel gaat kunnen, maar waardoor ze niet meer in 1 naam genoemd worden met illegaliteit.
5.) Ruilen van keys kan ook per pm, dat hoeft niet publiekelijk.

Vooral punt 1 t/m 3 staat overduidelijk in de verklaring van Duck.

Vroeger is nu niet, wetgevingen worden strenger, de aanpak ook, je vind op vrijwel geen enkel door NL mensen onderhouden forum nog keys. Is ook onzin, keys zijn voor vrijschakelaars en komen pas op de laatste plaats bij het leren van de techniek.

Techniek gaat weer besproken mogen worden maar jullie hebben gewoon absoluut geen geduld en denken dat alles in 3 dagen geregeld kan zijn, nou zo werkt het dus niet!
Heeft ook niets met het overdragen van Duck te maken.
En de originele Duck houdt Duck ook nog altijd in de gaten hoor. Lig daar nu maar niet wakker over.
Maar gun Duck ook even de tijd om uit de hektiek te komen en tot rust te komen en dan even te bezien hoe verder en wat er toegestaan kan worden.

@Algemeen
Er zijn ook veel te veel topics hierover gestart, ik snap niet dat mensen dit niet gewoon in 1 topic kunnen bespreken, nee ieder moet zijn eigen draadje hebben.

Er zal best wel weer over techniek en etc. gesproken kunnen worden maar de users moeten eens eerst leren geduld te hebben, Rome is ook niet op 1 dag gebouwt en diegenen die het hardst mauwen zijn over het algemeen ook de grootste downloaders.
Daarmee spreek ik niet over jou maar over het algemeen dus.

Maar er is ook heel veel gemauwt bij de omslag van Satellite Fun, er is nog meer gemauwt toen sat4all dezelfde omslag maakte, alleen hebben ze het daar wat dat betreft wat strenger aangepakt en dat heeft zijn voordelen gehad (minder geneuzel over de verandering) en bij Duck staat de discussie open omdat Duck altijd vrijheid gepreekt heeft.

Maar je kunt in de huidige samenleving gewoon niet bijven doen wat je graag wilt doen. Dat gaat gewoonweg niet, eens moet iedereen wel dingen doen die voor anderen minder leuk zijn en deze keer is Duck aan de beurt.

Daarom ben ik van mening dat degene(n) die het hier niet mee eens zijn dan zelf maar eens lekker een vrije site op moeten zetten, maar nee, dan krijg je argumenten als "geen tijd", "ik heb ook maar een normaal beroep", "ik weet er niet genoeg van" en nog een doos van soortgelijke onzin.
Toen ik begon met de Atilla site wist ik er ook geen neut van, maar las je begint komen er altijd wel mensen helpen om het samen groot te maken.
Zo is elk board begonnen, ja ELK board. Dus die onzinargumenten willen we niet horen.

Iemand die denkt het beter te kunnen moet dat hier niet uiten, maar moet het DOEN. En dan spreken we ons wel weer over 2,5 jaar als je dan nog bestaat.:biggrin:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan