Ach weet je wat....

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.177
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
We schieten even een passagiersvliegtuig uit de lucht.... :[:[:[:[:[:[:[:[:[
 
De vraag is hoe hoog vloog dat ding en was het hun in eerste instantie ook wel duidelijk dat het om een passagiersvliegtuig ging. Het waren rebellen heb ik begrepen.

Next to that... welke maatschappij gaat er nu ook over de Ukra?ne of eender welk land wat in staat van oorlog verkeerd vliegen?

Ik vind het vreselijk voor de slachtoffers, maar dit is ook niet bepaald het beste beleid qua vliegroute.
 
Black Tiger;231590 zei:
De vraag is hoe hoog vloog dat ding en was het hun in eerste instantie ook wel duidelijk dat het om een passagiersvliegtuig ging. Het waren rebellen heb ik begrepen.

Next to that... welke maatschappij gaat er nu ook over de Ukra?ne of eender welk land wat in staat van oorlog verkeerd vliegen?

Dat er gewoon over gevolgen werd door alle maatschappijen.
Ik zal dat nog eens navragen.

Maar wat geeft je het recht om dit te doen. Nu hoor ik dat ze het per ongeluk hadden gedaan. Ja zo zijn er helaas weleens meer toestellen uit de lucht geknald. Onschuldige burgers.

Geen woorden voor.
 
Als er over gevlogen wordt door alle maatschappijen dan vind ik dat nogal onverantwoordelijk van al die maatschappijen. Je kunt ook over Itali? en Joegoslavi? vliegen, zit geen tijdverlies in en de route is even lang. Je moet als vliegmaatschappij gewoon weten dat je nooit 100% safe zit boven een oorlogszone.

Maar goed, dat terzijde. Niemand heeft het recht om dit te doen, natuurlijk niet. Heb er ook geen woorden voor en het is diep triest.

Van de andere kant... laten we eens afwachten. Er wordt nu wel snel van diverse kanten geroepen dat het uit de lucht geschoten is in de media omdat het in de Ukraine terecht is gekomen, maar is dat wel zo?

Zoals we weten is een 4 maanden geleden een gelijk toestel van Malaysia verdwenen boven de Indische Ocean, en daar woedt geen oorlog.
Het zou zomaar eens iets heel anders kunnen zijn en we weten allemaal dat de media nogal snel met roepen is.
 
Oh ik lees net dat de Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigen dat er inderdaad een raket vanaf de bodem is afgeschoten, alleen weten ze niet door wie.

Verder lees ik dit nog (ronduit onverantwoordelijk te noemen):
* Ondanks de onrust in het oosten van Oekra?ne, mocht het vliegtuig gewoon daar vliegen. Er wordt vaker boven conflictgebieden gevlogen.

En ook...
* De separatisten zeggen de zwarte dozen van het vliegtuig te hebben overgedragen aan Rusland.
Dan waren die er wel erg snel bij... geeft toch een beetje te denken...

@Bron: Elsevier
 
Er was een vlucht verbod tot 7km boven Oekra?ne de betreffende vliegtuig en ook vele andere toestellen vlogen hoger dan 10km.

En daar komt nog bij dat er volgens een rechte lijn gevlogen werd dus via andere routes betekent dat meer brandstof.
Die mafkezen dachten dat het een vracht vliegtuig was van defensie.
Gebrek aan communicatie middelen, maar wel afweer geschut.
Ben benieuwd hoe dit escaleert, want escaleren zal zeker gaan gebeuren.
 
Er was een vlucht verbod tot 7km boven Oekra?ne de betreffende vliegtuig en ook vele andere toestellen vlogen hoger dan 10km.
Boeit niet, dat is niet buiten reikwijdte van de raketten. Er zijn eerder toestellen daar afgeschoten. In dat geval hadden luchtvaartmaatschappijen al hun conclusies moeten trekken.

Het is gewoon weer puur inderdaad meer brandstof dus duurder. Mensen tegen centen afzetten met dit trieste resultaat als uitkomst. Ik noem dat schandalig.

Ben ook benieuwd hoe dit gaat escaleren, maar ons watjesland kennende zal het zeker mee gaan vallen. Als klein land kunnen we ook niet veel dus hopelijk kan er gezamenlijk met Europa wat gedaan worden. Flinke economische strafmaatregelen bijvoorbeeld.
 
Maar dat betekent dat de planes bijna nergens meer kunnen overvliegen , Iedere mallotige groepering kan waar dan ook passagiers vliegtuigen neerknallen.

Terroristen kunnen aan alles komen wat wij niet kunnen bedenken. Er zijn al meer toestellen naar beneden gekomen door een bommetje aan boord of door overname piloot (denk aan de two towers ramp ook hier betrof het passagiersvliegtuigen . Nu is het een extern raket. Voor mij allemaal geen verschil het effect is identiek en dramatisch.

Dit fenomeen een halt toeroepen gaat niet meer lukken daarvoor is ons aards systeem te verziekt.

Je ziet nu al wat er gebeurd het ping pong spel is begonnen, mogelijk bewijslast wordt ter plekke verdoezeld en de schuld gaat heen en weer.
Dat NL alleen zwak staat in deze is waar, maar de hele wereld is nu gewaarschuwd en zal NL kracht bijzetten, NL staat in deze er niet alleen voor.

Petje af voor de toespraak van Rutte, hij zegt het niet maar tussen de regels door kun je wel horen wat hij denkt.
Hij kan en mag geen uitspraken doen die berust zijn op "geruchten" . Dat was scherp.
Pas als de bewijzen 100% zijn kan over gegaan worden tot acties, maar ik weet zeker dat die acties niet alleen door NL zullen worden uitgevoerd.
 
Maar dat betekent dat de planes bijna nergens meer kunnen overvliegen , Iedere mallotige groepering kan waar dan ook passagiers vliegtuigen neerknallen.
Ja dat klopt, alleen doen ze dat niet allemaal.
Maar hier dus wel en ze hebben al eerder op vrachtvliegtuigen geschoten dat was bekend.

Juist om die redenen vloog o.a. British Airways en notabene ook Air France waar KLM mee samenwerkt, niet meer over de Ukra?ne.

Tja en NL staat er niet alleen voor, maar het enige wat ze doen kunnen is samen met Brussel economische maatregelen. Ik denk niet dat de dader hiervan ooit bestraft zal worden.

En Rutte... nee sorry... als je niet waar kunt maken wat je zegt moet je ook niet zo'n stoere taal praten.
Dat ie geen uitspraken mag en kan doen die berust zijn op geruchten is normaal voor een politicus. Dat noemen ze politiek correct gedrag.

En acties.... prrrrrrrtttt..... zoals gezegd.... economische maatregelen via Brussel en dan houdt het ook op.
 
Tja BT, voor auto's heb je autowegen en maps of kaarten daarvan.
Voor de luchtvaart bestaan ook internationale luchtwegen of corridors en dat geldt voor doorgaand verkeer van zo'n 30.000 tot 40.000 voet en vliegtuigen mogen alleen binnen die corridors vliegen en worden geleid door ATC controllers.
In Nederland hebben we Eurocontrol in Beek dat een deel van Europa controleert en de vliegtuigen zijn ook op de radio te horen als ze zich bij Eurocontrol melden.
Die controllers geven de vliegtuigen aan als ze iets moeten veranderen qua hoogte of flightlevel, snelheid en koers.
Over een bepaalde route zijn een aantal controllers centra verspreid en dat hoeft niet perse per land te zijn.

Alle routes hebben namen en worden gecontroleerd door IATA die ook bepaalt of ze veilig zijn en of er zijn die verboden (restricted) zijn.
Je kunt dus niet zomaar van land tot land gaan vliegen maar er is een flightplan nodig zodat alle vliegtuigen ook bij de controllers gemeld en bekend zijn.
Zo kunnen de controllers de vliegtuigen ook scheiden van mekaar qua hoogte en afstand en desnoods laten veranderen.
De routes zijn er natuurlijk omdat de kortste afstand tussen twee plaatsen een rechte lijn is wat je goed ziet als je op een globe kijkt.
Een vliegtuig mag van een bepaalde koers afwijken als de controller daar toestemming voor geeft.

In het geval van de Oekraine had IATA bepaald dat vanaf 7,5 km de route veilig was en dus vlogen veel maatschappijen er ook op.
Iedereen was ervan uitgegaan dat commerciele vluchten voor niemand een doel zou zijn omdat dat tot nu toe niet was gebeurd.
Dat een aantal seperatistische indianen vergeten waren dat er internationale luchtwegen bestaan op grote hoogten en niet alleen maar Oekraiense vliegtuigen vliegen en vervolgens dat met sam raketten afschieten had niemand aan gedacht.
Die sam raketten waren door Rusland aan de seperatisten geleverd althans via Rusland zijn ze binnen gekomen, maar ik hoor dat de seperatisten ze snel weer naar Rusland hebben terug gebracht.
Voor zo'n systeem heb je een hoge opleiding nodig en de seperatisten zijn niet of zeer laag opgeleid.
Ik heb seperatisten horen zeggen dat ze het luchtruim boven hun eigen benoemde republiek hadden gesloten maar wie zoiets zegt is toch eigenlijk niet goed bij zijn hoofd!

Grtz.
 
n het geval van de Oekraine had IATA bepaald dat vanaf 7,5 km de route veilig was en dus vlogen veel maatschappijen er ook op.
Is me allemaal bekend, maar niets mee te maken. Eurocontrol c.s. regelen geen raketten en maken daar ook geen corridors voor vrij. De IATA is ook niet alwetend.

Er leiden meerdere wegen naar Rome en dus ook naar Maleisi?, ook via de lucht.
Er zijn meer corridors en er zijn gewoon een aantal maatschappijen die er bewust voor gekozen hebben om vanwege financi?le redenen een bepaald risico te lopen met passagiers, ondanks de bekendheid van eerdere beschietingen op vliegtuigen.
Dat moet je als gerenommeerde maatschappij niet willen.

Ik herhaal nog een keer:
Black Tiger zei:
Maar hier dus wel en ze hebben al eerder op vrachtvliegtuigen geschoten dat was bekend.

Juist om die redenen vloog o.a. British Airways en notabene ook Air France waar KLM mee samenwerkt, niet meer over de Ukra?ne.
En dat is een punt waar geen enkele vliegtuigmaatschappij omheen kan. De controllers bepalen de vluchtroute niet, de maatschappijen dienen die van tevoren in en kunnen er dus ook voor kiezen een omweg te maken, zoals nu ook in overgrote mate gebeurt (zelfs kort er langs, dus het kan wel degelijk).
Men dempt de put weer eens als het kalf verdronken is, zoals zo vaak.:grrr:
 
Allemaal wel goed en wel deze theorie,maar er zijn weer genoeg gezinnen die in 1 oog opslag alles verloren hebben.

En die komen niet meer terug, vracht vliegtuig of niet zoiets had nooit ,mogen gebeuren.
 
Ja het is diep triest en onvergeeflijk dat een stel geestelijk gestoorden zoveel mensen op hun geweten hebben.
Hiervoor mijn diepste medeleven aan allen die het getroffen heeft!

Dat Maleisi? althans de maatschappij de route had kunnen veranderen staat zondermeer vast, en dat andere maatschappijen dat ook eveneens deden en dat vind ik ook.
Ik zeg alleen dat de Maleisische maatschappij dat op vragen van journalisten antwoorde dat de route volgens IATA veilig was boven 7,5 km.
Als ze vindt dat IATA fout is geweest dan moet ze IATA maar aanklagen alleen hebben de mensen er niets meer aan.
Erger nog, volgens de economische pers is de Maleisische maatschappij door de twee ongelukken nu al zo goed als failliet.
Dus als nabestaanden die Maleisische maatschappij zouden willen aanklagen dan is het de vraag of of dat nog kan.

Ja er is ook op vracht toestellen geschoten, maar dat waren Oekraiense militaire en die vlogen lager en niet in de internationale corridor.
Had de IATA toch het luchtgebied op die internationale hoogte moeten sluiten?
Ja, dat vind ik ook.

Maar stel je voor dat andere terroristische groepen zoals bv. ISIS die dit hebben gezien ook zoiets gaan doen!
Dan krijg je echt chaos.

Grtz.
 
En die komen niet meer terug, vracht vliegtuig of niet zoiets had nooit ,mogen gebeuren.
Exact. Ik gaf alleen maar aan dat dit niet had hoeven gebeuren, men kan ook buiten organisaties als de IATA om andere keuzes maken, zoals bepaalde maatschappijen deden.

Het is diep triest. De hoofdschuldigen zijn natuurlijk die rebellen die de raket afgeschoten hebben en Rusland vanwege het instabiel houden van die regio.

De mogelijkheid van grond/lucht raketten is al langer een optie, en daar weten figuren als Isis en Al Quada al lang alles vanaf. Maar je moet wel doeltreffend zijn.
Dat is echter nu ook mogelijk nu er apps zijn waarmee je maar op de lucht hoeft te richten en dan exact kunt zien wat voor toestel er vliegt.

Het is gewoon wachten op de toestellen die door andere terroristen afgeschoten gaan worden.
 
Ook bij deze situatie weet @Kilroy het weer beter!!!

Ik heb er maar 1 ( slechte ) gedachte of scenario bij: De wereld moet ingrijpen!

1: Doen ze het dan wordt het een derde wereldoorlog.

2; Doen ze het niet... Dan grijpt Poetin de macht helemaal...

Maar ik heb het al meer gezegd, ondanks dat ik dit onderwerp start, ik moei me niet met politieke situaties...

Ohja, vliegt Maleisi? nu over Syiri????? :stupid:
 
Ik weet het niet freggel!

Je hoeft niet over Syri? te vliegen want ten noorden daarvan ligt Turkije en daar is alles vrij dacht ik.
Je kunt eentje iets zuidelijker dan Oekraine kiezen maar ik meen me te herinneren dat de Krim ook verboden gebied was.
Hoever die corridors gescheiden zijn weet ik zo ook niet maar ze zullen wel ergens te vinden zijn op het web.
Deze over de Oekraine heb ik een specialist op CNN met naam zien noemen maar dat weet ik niet meer.
Een corridor mag een vliegtuig nooit uitvliegen tenzij hij opdracht krijgt van een controller.

Ja de wereld moet ingrijpen dat vind ik ook.
Dat gebeurt ook wel en het enigste middel is nog steeds de VN.
Alleen heeft Rusland in de veiligheidsraad ervan een vetorecht en kan alles tegenhouden wat het ook regelmatig doet sinds WO-2.
Poetin blijft natuurlijk wel steeds de grote aanstichter, en de grote leugenaar.

Ook zal de IATA wel eens diep gaan nadenken!

Grtz.
 
In en in triest dit geneuzel over mogelijke vluchtroutes daar maak je deze ramp niet mee ongedaan.
Laat die discussie aan de vliegmaatschappijen over en probeer hier niet de betweter uit te hangen

STA STIL BIJ DE SLACHTOFFERS

Verder:

Denk ook aan 11-09 geen raket te bespeuren maar wel een paar passagiers vliegtuigen gekaapt en in de two towers gevlogen

Bommetje aan boord
Gekaapte toestellen
Raket aanval
Volgende mogelijke stappen
-opgeleide terroristische piloten
-Gekraakte vluchtleiding
-
Denk je nou werkelijk dat je met deze onzinnige discussie:ruzie: deze verziekte wereld een halt kunt toeroepen.???

:grrr::grrr::grrr::grrr::grrr::grrr::grrr::grrr:
 
De Russische militaire staf heeft verklaard dat ze satelliet foto's en kaarten hebben van een Oekraiense straaljager Suchoi-25 die vlakbij MH17 vloog en eisen een verklaring.
Het Buk raketten systeem waar sprake van is zou door het Oekraiense leger in seperatisten gebied gebracht en opgebouwd zijn.

Gelukkig heeft de veiligheidsraad van de VN een resolutie aangenomen dat er een onderzoek moet komen naar de vliegtuigcrash, mede ingebracht door minister Timmermans.

Grtz.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan