Advies, dreambox.. Orgineel .. of .. Clone aanschaffen?

A

ARK2908

Hallo allen,

Ik wil binnekort een Dreambox DM800HD SE gaan aanschaffen maar zit in een dilema of een origineel ,, of een clone aan te schaffen.

Vanuit mijn gevoel moet ik gewoon voor de originele gaan maar daarintegen is de prijs van een clone meer als de helft van een echte DB.

wanneer ik een beetje over de forum sites struim zie ik iederekeer tegenstrijdige berichten (de bezitters van de echte kammen de clonen af ,, en vice versa)

Als ik de foto's van beide bekijk zie ik niet echt de verschillen,, met andere woorden lijkt het wel of de beide Dreambox'n uit één fabriek komen.

Als ik op de forums kijk zie ik voor beide dreams dat ze soms problemen hebben, maar dat geldt ook voor andere merken.

Is er iemand hier op de forum die mij nou n's een eerlijk antwoord of bevinding kan geven over de echte en over de clonen?

Met vriendelijke groet,

Anne-Riek

Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs een clone gekocht met sim 2.10

Er zijn diverse clones in omloop waar dreambox op staat,ik kan je alleen mijn bevinding geven over mijn clone de DM800SE ,mijn clone heeft achterop 2 usb aansluitingen en voorop 1 usb aansluiting ,er zijn ook clones die voorop geen usb aansluiting hebben van dit model.

met mijn clone heb ik het volgende probleem !

de toetsen van de afstandbediening gaan erg zwaar ,veel zwaarder dan de orginele,heb hem nu een paar maanden maar vind hem nog steeds zwaar drukken.

De tijd syncronisatie van mijn clone is niet goed ,dat betekend dat hij soms zomaar 50 minuten achter of voor staat ,dit is heel vervelend als je timer opnames wil maken,dit probleem is deels te omzeilen door een plugin te installeren maar dan moet je box aan het internet hangen,maar dan nog in standby of deepstandy is de tijd niet goed

Je ben met een clone afhankelijk van gepatchte software die je vervolgens via niet officieele kanalen moet downloaden.

Dat zijn zo een beetje de nadelen,maar nu de werking in de praktijk !

Als je het niet erg vind om als je timer opnames wil maken de box aan te laten staan dan is dit probleem niet van groot belang.

Wel moet je de box aan internet hangen voor de goede tijd ,zodat je epg tijden kloppen.

De afstand bediening werkt goed maar gaat redelijk zwaar maar is ook niet onoverkomelijk ,gepatchte software word regematig uitgebracht en kan je redelijk makkelijk vinden maar moet soms een beetje moeite voor doen .

de werking van het apparaat voor de rest is uitstekend en evengoed als een orginele,ik heb vrienden met dezelfde orginele en vaak vergeleken met de mijne maar het beeld is evengoed zapt even snel.

Ik gebruik de box met gepatchte openpli ,die vind ik het fijnste werken.

Dus dit zijn de bevindingen van mijn clone ,het wil niet zeggen dat andere clones last hebben van tijd problemen of zwaar werkende afstandbediening.

Als je een clone koopt met bv sim 2.10 zoals ik dan kunnen die van verschillende fabrikanten zijn ,dat weet je niet van tevoren.

En chinezen leveren nu eenmaal liever kwantiteit dan kwaliteit.

Het prijsverschil is aanzienlijk en was voor mij de reden om een clone te kopen en gezien het prijsverschil heb ik er geen spijt van.

ALs de origenele b.v 75 euro duurder was geweest dan had ik liever de orginele genomen,maar dit is natuurlijk persoonlijk.

Je zou ook nog als je niet van plan ben om op te nemen kunnen gaan voor een orginele dm500hd die heb je voor 300,- euro en is net zo snel maar geen usb ,oled display ,wel e-sata aansluiting achterop en iets kleiner dan de dm800se ,bovendien heb je dan 2 jaar garantie ,dat is langer dan de blauwe ogen van de markplaats verkoper :)

Dank je wel SEPPETTO voor je duidelijk en eerlijk antwoord.

Op de een bepaalde manier blijf mijn gevoel toch zeggen om een orgineel te kopen, dat komt omdat ik er toch een aantal jaren met plezier en gerust stelliing van deze box wil genieten.

Het kost dan wel een stuk duurder maar ben wel zeker van garantie en ondersteuning van het dreambox team.

Je weet ook nooit wat de echte ontwerpers van de box gaan verzinnen om de clonen omzeep te helpen en wil die ellende dan weer niet meemaken dat ik dan alsnog een orgineel zal moeten gaan aanschaffen.

Ik heb er ook nog overna gedacht om eventueel een originele via martkplaats aan te schaffen maar ook daar kom ik op terug,, je weet nooit wat men ermee heeft uitgespookt.

Nee,, ik ga maar voor het betrouwbare!

Maar in ieder geval,, nogmaals dank voor jouw eerlijkheid.

Gr,

Anne-Riek

Laatst bewerkt:
Beste Anne-Riek. Allereerst welkom op Satellite Fun!

Er zijn ook mensen die geen problemen hebben met clones. Maar het is wel heel belangrijk om te letten op de sim-versie die je hebt. Het beste kun je dan een sim-versie nemen waarop je alle firmware zonder problemen of slechts aangepast met een klein tooltje, kunt draaein.

Wil je kwaliteit en zekerheid dan kun je beter voor origineel gaan. Ik ben het echter met je eens dat de prijs daarvan wel wat duur is, mijns inziens zelfs veel te duur voor wat je krijgt.

In dat geval kun je nog een andere overweging maken. Kijk eens naar de VU+Solo, de VU+one, de Xtrend ET5000 en 6000.

Deze zijn kwalitatief zeker vergelijkbaar met een Dreambox maar wel een stuk goedkoper en er draait ook gewoon Enigma2 firmware op. Openpli heeft daar goede ondersteuning voor.

Dus vind je Dreambox te duur, is dit zeker een merk om naar te kijken.

Er zijn ook andere merken maar veelal wisselt de kwaliteit daarvan of kan er geen Enigma2 firmware op of wat dan ook. VU en Xtrend (Clarke-Tech) zijn inmiddels al gerenommeerde merken.

Dank je wel Black Tiger voor de verwelkoming en de goede uitleg.

Wat betreft de indruk over de dreambox zijn wij het beide het over eens,, het is een goed en betrouwbaar apparaat dat zijn diensten al jaren heb kunnen waarmaken, alleen de aankoopsprijs daar moeten ze echt iets aan gaan doen want anders gaan ze het niet redden ten opzichte van de huidige concurenten.

Ik heb nog eens (na jouw tips) "en weer" naar de VUplus en Xtrend gekeken, het gevoel wat ik over de Xtrend heb is dat ze goed opweg zijn maar nog niet echt bij de top horen.

Bij de VUplus heb ik wel een erg goed gevoel en denk dat ik toch van de dream afstap (door o.a. de hoge prijs) en voor de VUplus duo ga.

Deze is kwa funtcionalteit en uiterlijk een mooi apparaat.

Wat mij ook aanspreek aan de VUplus duo is dat je er een normaal formaat HD 3,5"" in kan plaatsen (ik neem aan dat deze appart aangeschaft moet worden) deze 3,5 "" HD zijn t.o.v. de kleinere sorten ook wat goedkoper (dacht ik)

De testen wat ik erover heb gezien zijn erg positief, het enige nadeel vinden ze de afstandsbediening met glanzende lak waarbij gauw de vette vingers op tezien zou zijn.

Wat ik persoonlijk prettig zou vinden van een afstandsbediening is dat ze verlichte knopppen zouden hebben , volgens mij heeft de dream dat wel maar of de VU dat hebt ????

Laatst bewerkt:
3.5"hd is idd wat goedkoper als de 2.5"

xtrend heeft trouwens ook een 3.5"

Ik vind de xtrend bij mij beter draaien als de dream maar goed dat is mijn gevoel:cool:

Dag Ark

Ook namens mij welkom bij dit gezellige foru.

Je doet er verstandig aan om voor een VU Duo te gaan.

Ik heb hem nu ruim twee jaar staan en geen moment spijt van gehad.

Het is een goed, betrouwbaar en stabiel apparaat.

Inmiddels ken ik hem door en door, dus mocht je vragen hebben dan kan je altijd bij me terecht.

Je hoeft niet te zoeken naar gepatchte software en maar hopen dat het werkt.

Persoonlijk vind ik hem ook makkelijker te flashen dan de Dreambox.

De afstandsbediening heeft geen verlichte knoppen, dat is wel eens lastig vooral als je in het donker kikt, maar dat weegt ruimschoots op tegen de goede werking van de ontvanger.

Je kunt er ook voor kiezen om in plaats van een schijf in te bouwen via USB een externe schijf er aan hangen of een NAS schijf eraan hangen waardoor je alles wat deze box te bieden heeft kunt benutten.

Nogmaals mocht je vragen hebben, aarzel niet om ze te stellen.

Mocht je niet te ver bij me uit de buurt wonen, ben ik bereid om je eens persoonlijk te helpen met de instellingen.

Veel kijkplezier,

Groet,

Wing

lol wing in vogel vlucht :lol:

het gevoel wat ik over de Xtrend heb is dat ze goed opweg zijn maar nog niet echt bij de top horen.
Nou, toch wel hoor. Alleen is de VU iets bekender en wordt ook nog altijd wat meer aangeschaft en bestaat wat langer, daarom lees je er vermoedelijk ook wat meer over. De Xtrend ging ook nog een tijd door het leven als Clarke-Tech ET9000, zelfde apparaat.

Als je voor een twintuner wilt gaan, dan maak je mijns inziens een goede keuze door voor de VU+Duo te gaan.

De Xtrend ET9000 is een perfekt apparaat, maar heeft wel als nadeel dat hij vergeleken met de VU+Duo een stuk warmer wordt en dat geeft vooral een nadeel als je er een harddisk in gaat leggen. Dat gaat mijn eigen ET9000 niet goed af. Daar moet dus een aparte koeler voor ingebouwd worden eigenlijk en dan ben je dus aan het prutsen met een nieuw apparaat.

De VU+Duo heeft dat naar mijn ervaring niet nodig en werkt inderdaad ook perfekt.

De afstandsbediening heeft er geen verlichting in zoals de Dreambox dat heeft. Maar als je dat graag wilt zou je ook nog kunnen overwegen zo'n Logitech (bijv. de Harmony 650) afstandsbediening te kopen.

De Harmony 650 is bijv. niet al te duur en daar kun je 5 apparaten mee bedienen.

Wing39,, ook dank voor de verwelkoming en de info over de Vuplus.

Ik blijf eerlijk,,, als de dream goedkoper had geweest, had ik voor de dream gegaan i.v.m. de betrouwbaarheid maar niet om het uiterlijk, ik vind ze eigeliijk maar ielig en vind de VU daarintegen veel mooier ogen (het oog wil ook wat toch?).

Dat is ook een rede waarvoor ik voor de VUplus DUO gaat en niet voor de UNO terwijl ik niet voor de dubbelle tuner gaat.

Ik vind de DUO gewoon mooier dan de UNO en daar heb ik ook wat meer geld voor over!.

Ik heb wel ergens gelezen dat de S/PDIF uitgang uitgang van deze DUO een knisperend geluid geeft door een onvoldoende scheiding van de tuners,,, IS dat nog zo ??

@ Black Tiger

Ik ben al een tijdje in het bezit van de Logitech Harmony One,,, en daarmee dus het probleem opgelost ,, alleen en kwestie van om programmeren! en daar weet ik wel raad mee ;-)

Nee ik denk dat ik er wel helaal uit ben, de ham vraag in het begin over "een clone of een orgineel" is van de baan en ga ik voor een echte,

En om het fijt dat ik de dream te veel geld vind kosten om wat je ervoor krijgt,, ga ik voor de VUplus Duo

Wat betreft de Hard Disk kies ik voor een 350G,, is groot genoeg voor dat enkele programma wat ik n's wil openemen.

---------- Post added 24-08-2012 at 19:17 ----------

Even nog tussendoor een vraagje,, weten iemand of de onderstaande link betrouwbaar is ??

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/tv-decoders-en-schotelantennes/588365065-vu-duo-twin-linux-hd-ontvanger-met-1-jaar-garantie.html?return=eJw1jdtqwzAMht%2BlkN4lPmSF4hBK8ybGVomJY5tI7sZG370ydDfi%2Bw%2BSrFHmLxg5odFf0pwQ7OHWaSUqRogtF0jDbo%2BNSrSWcEhR2OpD7unZQ%2BofmbJg9OCyhwObh27NBNEmgpQAhVNKXYeV9nj7ibM6e5wpd%2BNddeNSKoNkiKzuY7OibhmvMPvA3Grlv0YMv4Hlgg%2BPn5Q%2B6d5qqe5wBMdy%2B2b5rJ2%2B6KUN6Sv%2FXTK2q%2FpcSp3laXq9AZO3T8Q%3D&df=1&fta=eNplkUFuwyAQRe%2BClKyZAdt4UDY9QK8QgbFTq06Mgp2gRrl7BytdVNk9%2FgzMn4%2Bjhh6JDIn1Oh1vbkrCJmprEnk6wD6kwzIT2LiStBOQAjshAYCxYSQbY5EX%2BhmjTUNIrCysnCNd1nN%2FHTv7fafbusOPHcqwznZOI%2BE%2BxvUgyxxNIrpTL%2BzIMxIpEmPYDCBySXmvq4AqK9%2F6BjQWCMb4Or9KeoNONsOfghkVgA%2ByZZAVdKbKiAPqAQaG0LlaugIGQG8KAj9eQKIxOvMRXWWAFa915xWDdo2vaoZadXXbc09Qpm3b0tzwpebNhvrvcDP2tkVZFHjnZY4upOPUX07LV8miLl9A4uzyscTDiYQtHyTh7sJ%2BvvAmrCNJj%2BfzF9AohYs%3D&fta_ind=7&fs=1#

Ik denk dat je een uitstekende keuze hebt gemaakt.

V.w.b. de handelaar op marktplaats kan ik niets zeggen, persoonlijk koop ik liever bij bekende en gerenommeerde handelaren die ook een webshop hebben. Dat is ook handig voor garantie, kun je hem nog eens terug langs brengen etc. Dat is mij persoonlijk een paar tientjes verschil wel waard.

De handelaar waar jij naar verwijst is wel al met dat account 5 jaar actief op marktplaats, dat kan er op duiden dat hij wel betrouwbaar is anders kiept marktplaats je wel er uit. Maar ik zelf ken hem niet.

De link laat ik bij wijze van uitzondering staan, normaliter mogen er hier geen commerciele links geplaatst worden. Het is ook ons beleid om niet te oordelen over handelaren, tenzij ze aantoonbaar (dus bewijsbaar) slecht zijn.

Beste Black Tiger,

Sorry voor deze onhandigheid van mij!!

Het is mij eerlijk gezegd even ontgaan maar wil eerlijk handelen en me aan de regels houden van deze forum.

Ik vraag je dan bij deze de link te verwijderen !

Het enige wat ik probeer is mijn geld op een zo goed mogelijk manier te besteden en een mooi product aan te schaffen,,, maar zeker niet om de comerciele doelen te stimuleren

Laatst bewerkt:
Geen probleem. Ik begrijp ook wel dat je dat met goede bedoelingen doet en probeert een zo goed mogelijk product te krijgen.

Vandaar ook dat ik hem liet staan. We halen hem later wel weg als nog andere mensen kans hebben gehad om te reageren. Wie weet zijn er immers gebruikers die deze handelaar wel kennen of al eens zaken met hem gedaan hebben.

Dus geen kwaad geschiedt.;)

Ik vind van de VU+duo het display nogal donker. Op een beetje afstand of veel licht, is hij niet te lezen.

Ik weet niet of dat standaard is. Hij kan alleen nog zwakker ingesteld worden maar niet lichter.

Verder was mijn VU geleverd met een witte AB. Hier zie je geen vingerafdrukken op. Waarom ze overgestapt zij op zwarte blijft gissen.

Zoals Wing ook al aangeeft, het is een prima ontvanger.

Ikzelf zou Je af raden om een clone te kopen, maar volgens Mij heb Je die beslissing al genomen.

Mijn verhaal vertel Ik in een nieuw te starten topic.

Ik ben het overigens compleet eens met anderen dat de originele Dreambox veel te duur is.

Ze worden volgens Mij in China gemaakt voor ver onder de 100 Euro maar Ze kosten een "arm and a leg".

Verbaast Mij overigens dat ze nog steeds op een PowerPc draaien terwijl het zeker mogenlijk is om een veel economischer Arm versie te maken.

Kijk maar eens naar raspberry Pi, gebruikt minder dan 5 watt en kan 1080P gemakkelijk aan.

Wat mij betreft kan deze topic gesloten worden ,,, IK HEB INMIDDELS DE VU+ DUO in huis ,,, jehhhhhhhhhhhhhhh,,, nu nog de HD inbouwen en de schotel plaatsen !! ,, daaaaaar zal ik jullie nog wel bij nodig hebben :)

ARK,

Je kan bij me terecht voor hulp bij installatie van je schotel en instellingen van je VU.

Mocht je hier gebruik van willen maken stuur je gegevens via PM even naar mij door.

Gr.

Wing

Dank je wel WING 39 voor de aanbod en zal er zeker gebruik van maken wanneer ik er echt niet meer uit gaat komen.

Ik ga eerst beginnen met een mooi plekje te vinden (en de mogelijkheid waar het beste) voor mijn Technisat 45.

Voordat ik het idee had om een schotel aan te schaffen ben ik eerst gaan kijken met een satfinder app op mijn samsung phone of de astra's en hotbird in mijn bereik lagen vanuit mijn balkon en,,, volgens deze app,, moet het gaan lukken.

Ik wil in ieder geval,,, om verdere problemen van medebewoners te voorkomen,, de schotel zoveel als mogelijk uit het zicht en binnen eigen terretorium plaatsen.

Wat ik nog moeilijk kan inschatten is op welke hoogte ik de schotel moet gaan plaatsen,, ik bedoel daarmee ,,, met de app kon ik zien met een groene lijn vanuit mijn huis/balkon positie in welke lijn de Astra staat,,, maar aangezien ik boven mij ook buren heb met een zelfde balkon kan ik niet beoordelen of ik de schotel op mijn balkon nou bovenin ,, in het midden ,, of op de grond moet plaatsen.

Ik ben van plan om de schotel eerst op een soort van proef opstelling te plaatsen om uit te zoeken wat de definitieve en beste positie zal zijn.

Ik heb een eenvoudige analoge satmeter aangeschaft en hoop daar ook wat aan te hebben!!

Waar ik momenteel even tegenaan denk is dat je ergens op de VU ook een paar parameters moet ingeven, volgens mij hete dat de longtidude en latidude ,, maar zeker weet ik dat niet,, 'k zou ook niet weten hoe ik aan die parameters zou moeten komen ??

als je me al daar mee al zou kunnen helpen,, zou ik je erkentelijk zijn !!

Laatst bewerkt:
Longitude en lattitude instellingen heb je alleen nodig als je de VU gat gebruiken als een draaibaar systeem, anders niet.

V.w.b. de plaatsing van de schotel zou ik kijken voor onderaan of midden, maar niet bovenaan je balkon, tenzij hij dan vrij hangt. De signalen komen namelijk van bijna bovenaf op je schotel terecht, daarom dient van bovenaf het zicht ook zo vrij mogelijk te zijn.

Kijk even naar de afbeelding in dit (klik) topic. Daar zie je op welke wijze het satellietsignaal schuins van boven op de schotel terecht komt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan