- Lid sinds
- 8 feb 2001
- Berichten
- 35.559
- Waarderingsscore
- 1.408
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
- Locatie
- State Penitentiary
Mijn dochter heeft een oude Toyota Starlet. Bijzonder leuk ding.
Nu was er een rammelend geluidje en dat bleek de afdekplaat van de katalysator te zijn.
En dan begint de vraag. De bevestiging zat nog maar met 2 schroefjes los, bij het proberen los te maken voorzichtig brak er al meteen eentje af dus is besloten die plaat er onderuit te halen. Einde gerammel.
Echter dan is er discussie. De ene automonteur zegt van "laat er maar af, die katalysator is qua metaal veel dikker dan die plaat dus dat kan geen kwaad". De ander zegt "moet er op zitten is noodzaak".
Dus ben ik op internet gaan zoeken en daar schijnt dat dit geen beschermplaat is, echter een koelplaat om de onderkant van de auto te beschermen tegen de hitte die deze katalysator kan afgeven, met name als je in een file staat of langer stil staat dus.
In dat geval neem ik aan dat die onderkant ook een essentieel deel van die koeling is, aangezien aan de bovenkant van die plaat bijna geen lucht komt.
Wie is hier nog meer automonteur? Is dat ding echt noodzakelijk? Die onderkant van bij de pijl ligt er dus nu af. Moeten we kijken of we deze er weer op kunnen lassen of zo?
Want zo te zien zijn die niet los verkrijgbaar, of is er een andere betere oplossing?
Nu was er een rammelend geluidje en dat bleek de afdekplaat van de katalysator te zijn.

En dan begint de vraag. De bevestiging zat nog maar met 2 schroefjes los, bij het proberen los te maken voorzichtig brak er al meteen eentje af dus is besloten die plaat er onderuit te halen. Einde gerammel.
Echter dan is er discussie. De ene automonteur zegt van "laat er maar af, die katalysator is qua metaal veel dikker dan die plaat dus dat kan geen kwaad". De ander zegt "moet er op zitten is noodzaak".
Dus ben ik op internet gaan zoeken en daar schijnt dat dit geen beschermplaat is, echter een koelplaat om de onderkant van de auto te beschermen tegen de hitte die deze katalysator kan afgeven, met name als je in een file staat of langer stil staat dus.
In dat geval neem ik aan dat die onderkant ook een essentieel deel van die koeling is, aangezien aan de bovenkant van die plaat bijna geen lucht komt.
Wie is hier nog meer automonteur? Is dat ding echt noodzakelijk? Die onderkant van bij de pijl ligt er dus nu af. Moeten we kijken of we deze er weer op kunnen lassen of zo?
Want zo te zien zijn die niet los verkrijgbaar, of is er een andere betere oplossing?