Alweer CORONA

Status
Niet open voor verdere reacties.
kapitein die (hopelijk) voldoende kennis van zaken heeft
zo klaar als een klontje dat tussen de haakjes.....
Democratie kan je weer terugkrijgen door anders te gaan stemmen, alleen op wie? en dat houden we maar voor ons zelf.
stem al jaren tegen de gevestigde orde
boeit me zelfs niet meer op welke partij als ze maar voor opschudding zorgen.
probleem is alleen dat de "gevestigde orde" denkt dat het een radicale stem is maar dat boeit me niet
bewijst naar mijn id alleen maar dat ze vol van zich zelf zijn.

vind wel dat bij elke uitspraak vanuit de blauwe stoeltjes er een waarschuwing bij vermeld moet worden
beetje in de zin van belegen
"behaalde resultaten bieden GEEN garantie voor de toekomst"
"wij nemen niets retour, ook geen uitspraken"
"we houden ons strikt aan de regels namelijk :
regel 1: ik heb altijd gelijk
regel 2: ik heb geen actieve herinnering
regel 3: mocht regel 2 niet werken treed onmiddellijk regel 1 in"
 
valt me nog iets op
ben weer beetje traag

En wie wil :sex: mag dat ook nog
is die dan voor 5 of na 5 uur?
en moet je ook een qr kunnen tonen?
mag je 1x 2x of 3x prikken
 
wie beslist dit wat een mens moet?
en kom me niet aan met democratie want die is al lang begraven.
Wie dat beslist is de wetgeving. En het is de overheid oftewel de democratie die dat bepaald, dus het is niet anders.

Nu kun je wel zeggen dat de democratie al lang begraven is. Maar daar zitten we nog lang niet, kijk maar eens naar Rusland of Turkije. Daar zit het echt wel redelijk onder de grond ondertussen. In Nederland niet.
Dat er nu continue een macht aanwezig is, die voor velen, incl. jou en mij bijzonder vervelend is en ons niets goeds brengt, betekent echter niet dat daarmee de democratie begraven is.
Die figuren zijn met behoorlijke meerderheid gekozen. En niet slechts 1x maar ondertussen 3x. Schijnbaar is er dus een grote club mensen waar ze dus wel goed voor doen. Zal best, dat is met name voor boven modaal. Waarom er ook veel jeugd op stemt is mij niet duidelijk. Maar misschien is dat omdat die de ideeën wel goed vinden, maar de uitvoering zelf niet ervaren, want nog thuis leven en niks hoeven betalen. Of afgestudeerd zijn en met uni een dikbetaalde baan krijgen en het dus niet merken. Ik weet het ook niet.

Maar het is nog altijd democratisch beslist. Leuk? Nee zeker niet, maar begraven ook niet.
Met Paars viel het kwartje beter onze kant op en die hebben ook 8 jaar gezeten. Rutte gaat helaas aan zijn 3de termijn beginnen.
Wij proberen hier ook maar "onze tijd uit te zitten" en te hopen dat er over 4 jaar eindelijk eens een andere regering komt die weer beter is voor beneden modaal.
 
stem al jaren tegen de gevestigde orde
Ik ook, alleen misschien minder radicaal.
Wat ik goed vindt is dat er een partij is zoals PVV, dus echt tegendraads. Het jammer is dat toen ze gingen gedogen bleek dat ze meteen aan kiezersbedrog deden. En dat ook aangetoond is dat ze in veel A riepen, maar B gingen stemmen (is terug te vinden op internet).
Dat is nu een stuk beter geworden. Wilders heeft in een vraaggesprek iets aangegeven wat velen al lang wisten, namelijk dat hij helemaal niet wil gaan regeren en dat ook niet gaat doen.
Maar het rare is wel dat hij "uitsluiting" dan blijft roepen. Maar dat is om te kunnen blijven. Echter het is goed dat zo'n partij er is, want anders deed de gevestigde orde maar wat ze zelf wilden.
En dat het volk dat echt spuugzat is, dat blijkt wel uit de zeer snelle opkomst van Pim Fortuyn, die het helaas niet mocht proberen. Dat had ik anders wel eens heel graag gezien.

Gevolg van die moord was algehele versplintering waardoor de gevestigde orde weer meer kans kreeg en PVV was het enige alternatief dus die werd groot, maar die gaat er weer te fors tegen in. Dus toen andere partijen meer rechtse ideeën kregen en er meer rechtse partijen kwamen, zie je daar ook al weer stemverlies ontstaan.
Maar er zitten een aantal zeer goede medewerkers bij de PVV, zoals bijv. die ene die al net voor de corona crisis een motie indiende om een aantal scenario's op te zetten voor als corona in Nederland kwam en hoe dat opgevangen kon worden en wat er gedaan kon worden. Werd gewoonweg weggestemd die motie. Ronduit belachelijk, want corona zat toen al in Italie en Frankrijk. Je kon op je tenen uittellen dat dit ook naar Nederland zou komen.

Ik durf rustig te zeggen wat ik stem. Ik heb altijd SP gestemd, omdat die het ook nog nooit hebben kunnen proberen. En toen het een keer kon werden ook die buitengesloten door de CDA die toen niet met de SP wenste te praten. Daarna toen Jan stopte, ging het snel bergafwaarts.

Dus ga ik verder zoeken. Toch betere maatregelen tegen gelukszoekers (geen echte vluchtelingen maar gelukszoekers), betere koopkracht voor minima en beneden modaal, afschaffing van het eigen risico (of zover mogelijk), kortom zaken die de boel veiliger maken, eigen bevolking minder lang op woningen laat wachten, liefst ook strengere maatregelen voor criminaliteit. Tja wat moet je dan? Bij VVD hoef je niet aan te kloppen. CDA was vroeger nog wel eens wat, maar dat is helemaal bagger. Misschien in de toekomst Pieter als ie een eigen partij op zet? Ligt aan zijn plan.
Vooralsnog heb ik Ja21 gestemd.
Maar als je ziet hoeveel kleine partijtjes er zijn, die dus ook al die stemmen opvangen die er te vangen zijn, dan speelt dat alleen maar meer in de kaart bij de gevestigde orde.

Oeps... is wel behoorlijk off-topic want dit is eerder een politieke discussie dan corona discussie.
 
Oeps... is wel behoorlijk off-topic want dit is eerder een politieke discussie dan corona discussie.
Dat wordt het tijd om het om te draaien.

Wie is er al uitgenodigd voor de prik.📍
 
Laatst bewerkt:
Nee @sat-ed, alleen tussen 05:00 uur en 20:00 uur want daarna mag je niet meer feesten. :(
Nee sat-ed heeft gelijk. Het is tussen 05.00 en 17.00 want na 17.00 mag je niet meer feesten, wel nog boodschappen doen tot 20.00 uur.
 
Hoe ik ooit stemde voor een democratie en hopelijk toch een beetje on-topic te blijven. :)

Toen ik jong was stemde ik VVD en toch verkeerde ik in de linkse kringen. Toen hebben wij het ook nooit over Corona of zoiets gehad.
Gezond discussiëren in de wereldwinkel over de problemen in de derde wereld en daarna samen de kroeg in zonder ander halve meter afstand te houden.

In die jaren stemde ondernemers nog PvdA omdat die partij er voor zorgde samen met de vakbond dat de arbeider meer te besteden had en dat betekende omzet. In de loop der jaren ondervond ik zelf dat grote werkgevers best wel slecht betaalde en lak hadden aan de arbeidsvoorwaarde en vanaf dat moment ben ik anders gaan stemmen en ook een tijdje niet gestemd, maar dat is zonde van je stem.

Daarna een tijdje PvdA gestemd maar die sloeg door in de regelgeving en de PvdA bedacht de meest rare voorwaarden voor werkzoekende met een uitkering. Toen de PvdA samen met de VVD en het kabinet Rutte tijdens de bankencrisis de boel helemaal over hoop haalde was dat voor mij de druppel die de emmer deed overlopen.

Net zoals @Black Tiger ben ik toen SP gaan stemmen want die was toen op het niveau zoals voorheen de PvdA politiek bedreef en niet zoals Mark Rutte beweerde dat de SP een extreme partij is. Misschien de jaren ervoor wel maar de hele politiek is feitelijk nu naar rechts opgeschoven.

De democratie in Nederland is te ver doorgeslagen en er zijn te veel politieke partijen. Ook dat beïnvloedt de besluitvorming als het gaat om bijvoorbeeld Corona. Er zijn nu 17 partijen die allemaal spreektijd hebben tijdens de 2de Kamer debatten. Realiseer je dat als elke partij 10 minuten spreektijd heeft dat het dan bijna 3 uur praten kost excl. de interrupties. Ok, kleine partijen krijgen 5 minuten dus het zal iets minder zijn dan 3 uur.

Als ik op vakantie zou gaaan met 17 personen en aan het begin van de vakantie gaan we kijken waar we naar toe gaan, dan is de vakantie zo voorbij zonder dat je ooit op de vakantiebestemming bent aan gekomen. Dat is nu doorgeslagen democratie. :)
 
Het jammer is dat toen ze gingen gedogen bleek dat ze meteen aan kiezersbedrog deden.
Ho ho!!! Het was de VVD die een andere koers wilde gaan varen dan wat er in het regeerakkoord was afgesproken! De PVV was daar fel op tegen.
 
Ik durf rustig te zeggen wat ik stem. Ik heb altijd SP gestemd, omdat die het ook nog nooit hebben kunnen proberen. En toen het een keer kon werden ook die buitengesloten door de CDA die toen niet met de SP wenste te praten. Daarna toen Jan stopte, ging het snel bergafwaarts.
Nou, ook niet helemaal waar. De SP wilde niet regeren met hun 24 zetels. Jan wilde de absolute meerderheid hebben anders dacht hij er niet over.
Dit viel veel mensen in het verkeerde keelgat en Jan moest opstappen.. En dit weet ik uit de eerste hand! (toevallig in die tijd enige affiniteit met de SP gehad)
(worden berichten niet meer samengevoegd binnen een bepaalde tijd?)
;)
 
Ho ho!!! Het was de VVD die een andere koers wilde gaan varen
Nooouuuu daar werd van gezegd dat Wilders daar in het begin akkoord mee was. En de VVD wilde de hele tijd al bezuinigingen doorvoeren dus dat was niks nieuws. Maar goed daar heb ik het niet over. Ik had het over "meteen".
Wilders heeft herhaaldelijk gezegd (want dat speelde toen) dat hij voor behoud van pensioenleeftijd van 65 was en dat dit ook een absoluut breekpunt voor hem zou zijn.
En de dag -na- de verkiezingen, toen nog -niemand- ook maar iets gezegd of gevraagd had, liet hij dit punt al vallen, terwijl hij juist op dat punt ook de nodige kiezers heeft gekregen, die nadien ook weer vertrokken zijn.
Ook toen heeft hij tevoren in zijn "programma" (eerder lijstje met uitspraken) geroepen tegen bezuinigen en andere zaken te zijn, terwijl hij wel met behoorlijk veel dingen toch gewoon "voor" heeft gestemd tijdens die gedoogperiode. PVV fans wensen die dingen nogal eens graag te vergeten.
V.w.b. het A roepen en B stemmen, dat kun je gewoon op internet terug vinden.

Nou, ook niet helemaal waar. De SP wilde niet regeren met hun 24 zetels. Jan wilde de absolute meerderheid hebben anders dacht hij er niet over.
Dat is niet waar. De SP wilde wel degelijk regeren met hun 24 zetels. Maar hij was niet de grootste partij, en het CDA wilde niet met de SP verder praten. Jan wel met het CDA, maar die zagen de SP niet zitten en toen heeft Jan zich maar terug getrokken.
Met dank aan onze vervelende Limburger Frans Timmermans! Dat blijkt achteraf de mede hoofd schuldige te zijn aan PVDA kant.
En sorry, maar dat verhaal geloof ik toch eerder. Jan moest helemaal niet opstappen, dat gebeurde pas in 2008, twee jaar later.

Ja die berichten samen voegen dacht ik ook dat van toepassing was. Maar schijnbaar in deze forum software niet.
Ik heb er nu een addon voor gedownload voor als het te vaak voor komt, maar ik ga er van uit dat de ervaren gebruikers wel weten waar de edit knop te vinden is.
 
En sorry, maar dat verhaal geloof ik toch eerder.
Dat mag je geloven, maar als ik jou nu eens vertel dat de media vaak andere verhalen naar buiten brengt dan de werkelijkheid is, dan weet je wellicht wat ik bedoel. Eea kan ik via PM wel toelichten. ;)
 
@janblues
ik nog niet
terwijl hugo volgens eigen zeggen wel weet waar ik woon.
 
1950 --- boosterprik ingeplanned op 24 dec 12u45

Gaat toch wel razend snel en hugo maakt het gewoon waar iedere 60+ krijgt een uitnodiging voor eind december.
Vandaag mochten 1948-1949 en 1950 afspraak maken. Dat was de boodschap van Hugo

Het kan wel zo zijn dat de prik dan niet dit jaar kan worden afgesproken.
In mijn geval 14 dagen na melding. 24 dec Dus met kerst last van de bijwerkingen 🤢🤮🤪🙈
 
Laatst bewerkt:
Als je links laat prikken kan je rechts nog wat naar je mond brengen.
Ik ben van 52 dus dat wordt januari. We zullen het wel zien.
ik nog niet
terwijl hugo volgens eigen zeggen wel weet waar ik woon.

Komt hij bij jouw uit het dorp.
 
Mijn vrouw is ook van 52 en die zal morgen wel een afspraak mogen maken.
We hadden ook samen een afspraak mogen maken maar dan moet je wachten op de papieren uitnodiging en die zal pas volgende week binnen rollen , dan heeft zij allang een afspraak , weliswaar niet gezamenlijk

Het ligt er maar aan hoe druk je priklokatie het heeft zou zo maar kunnen dat je snel ingeplanned kan worden.

Het verbaasde mij iig dat ik maar 2 weken wachttijd kreeg.
 
Komt hij bij jouw uit het dorp.
dat hoop ik toch niet
voor hem
ik vergis me nog wel eens in de pedalen
iets met rem en gas

voor dat ik opgepakt wordt .. ben ras echte Groninger dus ik mag het over gas hebben :sneaky:
 
Oostenrijk wil niet gevaccineerde een boete van maximaal €3600,- gaan opleggen, dit gaat mij echt te ver.

De geplande vaccinatieplicht in Oostenrijk gaat gelden voor personen vanaf 14 jaar en ouder. Voor zwangere vrouwen en mensen die zich om gezondheidsredenen niet kunnen laten inenten, wil de Oostenrijkse regering een uitzondering maken.
 
Het ligt er maar aan hoe druk je priklokatie het heeft zou zo maar kunnen dat je snel ingeplanned kan worden.

Het verbaasde mij iig dat ik maar 2 weken wachttijd kreeg.
Heb net even gekeken vanaf 1950 of ouder.
Nog even geduld hebben.
dat hoop ik toch niet
voor hem
ik vergis me nog wel eens in de pedalen
iets met rem en gas

voor dat ik opgepakt wordt .. ben ras echte Groninger dus ik mag het over gas hebben :sneaky:
Tj Jonge Jonge Jonge.:LOL:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan