Alweer CORONA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eea kan ik via PM wel toelichten.;)
Ja graag, want dat verschil tussen 2006 en 2008 heb ik zelf ook meegemaakt. En het is niet 1 media maar toch verschillende media en ook Jan zelf op TV die aangaf dat het CDA niet praten wilde. Dus ben benieuwd.

toen niet genoeg geschikte poppetjes voorhanden
Die waren er meer dan genoeg. Minstens net zoveel als de PVV in 2012 of wanneer gingen die gedogen.
 
Oostenrijk wil niet gevaccineerde een boete van maximaal €3600,- gaan opleggen, dit gaat mij echt te ver.
en het dan ook nog raar vinden dat mensen gaan protesteren of een pand van de overheid gaan molesteren oid

zelfde als dat ze hier mensen achter pantser glas zetten....
die antwoorden of vragen die uit die mensen komen
die kun je ook onmogelijk vrij laten bewegen ;)
 
voor dat ik opgepakt wordt .. ben ras echte Groninger dus ik mag het over gas hebben :sneaky:


Daar kun je je ook voor laten vacineren:p

Fryslân Boppe

:ROFLMAO:
 
Ik vraag het me af wat nu beter is. Een vaccinatie of in het ziekenhuis opgenomen worden of nog erger op de IC terecht komen waar ze van alles en nog wat in je lichaam spuiten.? :)
 
Daar kun je je ook voor laten vacineren
liever niet
daar zijn in het verleden de friezen door ontstaan lol
Als communiceren niet meer werkt gaat men radicaliseren, niet de juiste weg maar is wel het gevolg van........
dat bedoel ik
Ik vraag het me af wat nu beter is. Een vaccinatie of in het ziekenhuis opgenomen worden of nog erger op de IC terecht komen waar ze van alles en nog wat in je lichaam spuiten.?
dat is idd de vraag
hier staat trouwens OF tussen dus je gaat er van uit dat je met vaccinatie niet naar de IC hoeft
en dan ga je er van uit dat iedereen naar de IC wil
zijn er personen die niet perse naar de IC willen dan heb je die vraag ook niet
en voor dat iemand zoiets roept "kan me het niet voor stellen dat iemand niet geholpen wil worden op de IC" denk dat ik er 1 ben
en aantal procenten meer of minder risico of je wel of niet op de IC beland ..
eigenlijk is het alles 50%
of wel naar de IC of niet
en je zult maar net in de verkeerde groep vallen
of hokje hoe men het ook noemen wil
maar hokjes heb ik een hekel aan maar snap wel dat men zich meet "gekooid"gaat voelen
wel of niet geprikt




ow wat zijn we weer diepzinnig... :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:
ow @Guardian ?

weet je wel waarom de provincie Groningen bestaat?

om de vrede tussen de Friezen en de Ost-Friezen te bewaren.

we hebben al een poging gedaan om Friesland af te stoten!
kijk maar naar de gaten die al gegraven zijn
is alleen nog net niet gelukt


neem me niet te serieus
heb af en toe van die momenten
 
hier staat trouwens OF tussen dus je gaat er van uit dat je met vaccinatie niet naar de IC hoeft

Nee daar ga ik niet van uit @sat-ed maar de kans is wel kleiner dat iemand op de IC terecht komt.
En dan nog vind ik dat ik moet voorkomen dat ik een plaats in neem van patiënten die helemaal geen weerstand hebben tegen Corona en daardoor op de IC terecht komen. 3 dagen wat pijn in arm is geen reden om er nee tegen te zeggen.

Hoe een ander daar overdenkt dat respecteer ik. Ik heb ook een grens getrokken dat als mij iets ernstigs zou overkomen dat ik geen last wil zijn voor andere die mij dagelijks zouden moeten verzorgen.

Maar om de VVD te pesten wil ik wel zo'n 25 jaar mijn pensioen ontvangen. ;)
 
ow @Guardian ?

weet je wel waarom de provincie Groningen bestaat?

om de vrede tussen de Friezen en de Ost-Friezen te bewaren.

we hebben al een poging gedaan om Friesland af te stoten!
kijk maar naar de gaten die al gegraven zijn
is alleen nog net niet gelukt


neem me niet te serieus
heb af en toe van die momenten
Nee hoor, Groningen bestaat omdat Duitsland het in 1945 niet wou hebben

Mooiste plekje in Groningen?

Bushalte naar Friesland
:p
Beetje humor erin houden al die COVID discussies.............
Groeten vanuit Euvelgunne nog een paar uurtjes dan weekend (helaas storingsdienst)

Mijn standpunt in COVID

- Nu 2G
- Vaccinatie DWANG

Komt U maar.....................................
 
Op zich is het niet zo erg dat de bevolking wordt aangespoord om zich te laten vaccineren, maar er zijn inmiddels zat voorbeelden dat men evengoed in het ziekenhuis kan belanden na vaccinatie, dus er is geen garantie dat het vaccin werkt.
Nu weer het bericht dat de zogenaamde "boosterprik" niet werkt voor de laatste 15 varianten van omikron.
 
dus er is geen garantie dat het vaccin werkt.
Je bedoeld dat er geen garantie is dat het vaccin voor 100% werkt. Neen zeker niet, maar dat was al tevoren bekend.
Maar toch verminderd het 't aantal mensen wat opgenomen wordt en met name in de IC, dus in die context werkt het wel.

Alleen ben ik ook geen voorstander van verplichte vaccinaties. Vandaar ook de Duitse manier van ja zeggen hierboven. Dat was sarcastisch bedoeld.

Dat over die boosterprik heb ik nog niet gelezen, maar er komen zoveel varianten uit. Ook weer een argument dat men gewoon andere maatregelen moet gaan onderzoeken om de boel te verbeteren. Noorwegen en Denemarken houden het ook laag zonder verplichte vaccinatie en 2G dan moet Nederland dat ook kunnen.
 
Je bedoeld dat er geen garantie is dat het vaccin voor 100% werkt.
Eh, dat bedoel ik dus :)
Elk mens is verschillend dus bij de ene werkt het fantastisch en de ander kan evengoed overlijden na een infectie.

By the way, de 'omikron' variant is dus de 15e variant van het coronavirus.
Er zijn 15 verschillende coronavarianten ontdekt met dezelfde stam als afkomst.
...voor zover ik het allemaal heb begrepen, want ik dacht eigenlijk dat de omikron variant uit 15 verschillende virussen bestond..

De naam 'omikron' is gegeven omdat het 15e letter van het griekse alfabet 'omikron' is.

 
Laatst bewerkt:
Noorwegen en Denemarken houden het ook laag zonder verplichte vaccinatie en 2G dan moet Nederland dat ook kunnen.

Dit kan inderdaad in Nederland ook maar maar dan moet de mentaliteit van bepaalde groepen wel veranderen en moet er ook beter gehandhaafd worden.

Niet iedereen is te overtuigen dat het belangrijk is dat men zich aan de regels houdt en in sommige situaties kan het ook niet. En al doen wij nog zo onze best, als er een besmet persoon vanuit het buitenland komt die niet in quarantaine gaat dan kan je helemaal over nieuw beginnen.
 
besmet persoon vanuit het buitenland komt die niet in quarantaine gaat
zoals die man en vrouw uit spanje en portugal die op de vlucht zaten vanuit afrika bedoel je
die zouden zijn gevlucht voor quarantaine
wel en wee...
achut achut wat was dat een schande

en die nederlanders die in spanje gevlucht zijn voor de quarantaine hebben we daar al weer iets over weer gehoord?

ik denk dat als ze hier dwang in gaan voeren dat ze niet genoeg boa's hebben
probleem is alleen dat de burger het eerst moet zien wat er gebeurt want meeste gebeurt sneaky.

controleren en straffen maar als de overheid faalt dan hebben ze geen "actieve" herinnering
 
ik denk dat als ze hier dwang in gaan voeren dat ze niet genoeg boa's hebben
probleem is alleen dat de burger het eerst moet zien wat er gebeurt want meeste gebeurt sneaky.

Een vervanging van de Boa's zouden de burgers ook zelf kunnen zijn en dat wij elkaar erop kunnen wijzen als iemand zich niet aan de regels houdt.
Ik zie zoveel mensen zonder masker in de supermarkt rondlopen en soms laat ik het ook wel merken dat ik mij daar aan stoor.

In het begin liep er nog een bewaker rond maar om op de kosten te besparen en om klantvriendelijk te blijven was die al snel weg. Geen supermarkt (uitzondering daar gelaten) wil oproer hebben op de vloer.
 
dus er is geen garantie dat het vaccin werkt.
Op dat deel verschillen wij van mening. Het werkt wel degelijk anders waren er meer gevaccineerden opgenomen en ook in de IC. Dat zijn nu eerder uitzonderingen dan regel. En vermoedelijk zijn er daar ook nog bij die wel op het ziekenhuis liggen maar waar de werking van het vaccin voorkomt dat ze op de IC terecht komen.
Dus werken doet het wel degelijk. Alleen is er geen 100% garantie dat je er niet ziek van wordt. Bij mij werkte het ook, vandaar dat ik maar 1,5 week wat ziek ben geweest (met name moe) en het gemist van reuk- en smaakvermogen slechts 5 dagen geduurd heeft.
 
Wij verschillen in mijn optiek niet veel van mening, ik moet alleen leren om mijn posting niet af te raffelen en alles duidelijk neer te zetten.
Als ik de discussie een beetje teruglees dan zie ik mezelf van alles neerkwakken en dat ik alles halfbakken uitleg of dat mensen mij corrigeren in datgene wat ik eigenlijk bedoel te zeggen. :)

Zoals ik het nu zie heeft de regering met de botte bijl gewerkt en er een zooi van gemaakt.
Er is geen controlegroep naar mijn optiek waardoor het voor de bevolking niet duidelijk is of het vaccin wel of niet werkt.

Ik denk dat het vaccin wel werkt, wat raar zou zijn als dat niet zo zou zijn, maar dat het per mens kan verschillen en zelfs per moment kan verschillen.
Ook is de mate van besmetting en infectie een heel erg verschillende factor, want de besmettingsgraad en of men op dat moment wel of geen goede lichaamsweerstand heeft is ook nog een belangrijk gegeven.
Dus wat is er gebeurd, onze "hoogbegaafde" Hugo en cohorten hebben gezegd dat iedereen gevaccineerd moet worden, al dan niet vrijwillig.
Onder het mom van "baat het niet dan schaad het niet" hebben zij het vaccinatieprogramma gestart, met als grote voorbeeld Duitsland en Israel.
De bevolking heeft daardoor alleen maar vraagtekens, wat weer voer is voor dubieuze websites en buitenlandse regeringen die samenlevingen wil ontwrichten. (iets met telegram en rusland)
...dan heb ik het nog niet over volslagen idioten die marsmannetjes de schuld geven of zelf complotten gaan bedenken om maar een beetje interessant te lijken.

Wat men nu terug ziet in de cijfers is eigenlijk in grote lijne hetzelfde als voor het vaccinatieprogramma, waar alleen de mondkapjes en afstandsmaatregel golden.
Kijk je nog iets verder, dan zijn de cijfers van het begin van het corona verhaal, en van de dezelfde periode vlak voor het vaccinatieprogramma al aan het dalen. (de mutatie van het virus en minder schadelijk)
Dat we stijgende cijfers hebben gezien komt doordat men een vals gevoel van veiligheid heeft gekregen. " ik ben gevaccineerd dus immuun en kan mijn gang gaan".... maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Overigens heeft de overheid zelf dit idee aangewakkerd.

Nu zien we door de 1,5 meter maatregel en de mondkapjes de ziekenhuiscijfers cq besmettingen weer sterk dalen, wat nog niets zegt over de mensen die thuis uitzieken met eventueel een mobiel ademapparaat.
...want daar zijn er ook nog een paar duizend van in omloop.

Eens?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan