Alweer CORONA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spoedberaad op advies van Het OMT.
Waarschijnlijk verdere aanscherpen maatregelen as dinsdag weer persconferentie.

Vrees een totale lockdown met kerst tot en met oud en nieuw, straatverbod van 16u00 tot 06u00 geen bezoekers , kerst vier je maar alleen met inwonenden.
 
@Matrix, ik hoop niet dat jij gelijk hebt, maar ik vrees er wel voor!

Heb ik voor de zoveelste keer alles afgestemd volgens de regels, en dan blijf ik weer met een hoop eten en drank zitten.
 
Die booster zou ik ook erg graag gaan halen, mits ik er wat meer zekerheid over gehad had @Parabolica , want mijn vertrouwen ebt meer en meer weg! Tevens wordt de afstand van de priklocatie steeds verder van mijn bed, dus ze zullen er toch voor moeten gaan zorgen dat ik deze prik bij mijn eigen huisarts kan gaan halen.

Vorig jaar hebben wij met zijn allen feestjes gecanceld of verplaatst, we waren 25 jaar getrouwd, het Bloemencorso ging op veel plaatsen niet door, maar Zandvoort wel?

We maanden geluisterd naar de adviezen van het omt en het kabinet, en waar zijn we nu??? Corsotenten op diverse punten groter gemaakt, en ga zo maar door.


We zijn Exact net zo ver als waar we vorig jaar waren.
Kijk ik ben iemand die van gezelligheid houdt, en graag lekkere dingen klaarmaakt voor familie/vrienden en goede buren, mijn menu is helemaal afgestemd op de regels die op dit moment gelden.
Meestal wordt er dan ook een potje gerikt of gaat de sjoelbak op tafel.

Nou is de voorraad die ik voor het klaarmaken van dit alles maar een waarde van een paar 100,- €, en het merendeel is lang houdbaar, maar ik kan niet bezig blijven, afgelopen zomer en voorjaar had ik ook al veel op voorraad voor de jaarlijkse BBQ's en dergelijke.

Ik heb geen restaurant of iets anders, en heb het hier over een beperkte voorraad, dus ik zou niet graag in de schoenen staan van die mensen.

Ik ga wat mijn menu betreft alles gewoon klaarmaken, ook al mogen onze vrienden niet bij ons aan tafel komen eten, ik stem het gewoon zo af dat als de boel klaar is dat het afgehaald ["walking menu"] kan worden, met een dikke glimlach.
 
Laatst bewerkt:
@ freggel. Hier idem vergelijkbare

Ik hou me bij het familiaire

Ben 71+ getrouwd 69 + 3 kinderen allen 40+ en 8 kleinkinderen 5-16 jaar.
4 ervan 13+
1 dochter in Almelo
1 dochter in oldenzaal lerares en partner ook
1 zoon in lelystad partner lerares.
Zoon is projectleider bij ABN heeft een team van 30 man waarvan 10 nieuw online aangenomen , heeft ze nog nooit persoonlijk gezien. Verplicht thuiswerken
Afgelopen jaren ,
Geen samenzijn met pasen 2x
Geen samen zijn met kerst 2x
Geen samenzijn met oud en nieuw 2x
Geen samenzijn met Sinterklaas 2x
Wel 6 kleinkinder verjaardagen -10 altijd reisadviezen OV of snotterende kinderen. (heb bewust geen auto)

Dus ruim 2 jaar lang amper kinder en kleinkinderbezoek.
In de zomers tijdens rustigere perioden snel enkele bezoeken.
En enkele flitsbezoeken

Moraal van dit verhaal. Door hoge leeftijd en behorende tot de verhoogde crisicogroep, willen mijn kinderen iabsoluut voorkomen dat door hun risicoberoep zij ons zouden besmetten. En wordt door ons hoe moeilijk zeer geaccepteerd.

Pijnlijk maar gelukkig zeer regelmatig via facetime whatsapp en whattsapp video bijpraten. Toch na iedere online gesprek reageert lichaam op het gemis en schiet in de stress.

Masr we blijven hopen en houden ons 200% aan de.adviezen.

As vrijdag haal ik met overtuiging de boosterprik.
Mijn vrouw had meer geluk, door de grotere inzet kwam er meer prikcapaciteit en zij heeft hem gisteren gehad.

Ik heb nog geprobeerd mijn prik te vervroegen maar door de.stormloop was alles al volgeboekt en zou het na kerst worden. Mocht er een plastsje vrij komen wat nu.ondenkbaar is met Omikron dan nemen ze contact op.( vage belofte)

Dus al 2 jaar in quarantaine met af en toe naar medische afspraken.
Hoe lang dit nog vol te houden??????? Depressief nog niet maar zou zo maar kunnen toeslaan.
 
dus ze zullen er toch voor moeten gaan zorgen dat ik deze prik bij mijn eigen huisarts kan gaan halen.

Dit gaat helaas niet lukken @freggel1 want huisartsen heb geen vriezer die tot -50gr gaat.

Zelf bellen helpt beter dan wachten

Ik had al eerder gebeld maar alle priklocaties in de buurt zitten vol tot eind januari. Ok, ze gaan de capaciteit voor het prikken nog wel verhogen maar ik denk dat ze de volgorde van eerst prikken op leeftijd los gaan laten.

Eerder werd de overheid verweten dat ze te traag waren met het nemen van maatregelingen en nu versnellen ze noodgedwongen door de opkomst van Omikron. Ik heb me eigenlijk al vroeg voorbereid op deze situatie dus heb ik bewust geen afspraken gemaakt net zoals vorig jaar.

Ik leef mee met o.a. de middenstand die een week voor kerst waarschijnlijk dicht moet en dit zal zomaar tot half januari kunnen duren. Het is niet anders en men moet het beste er uit zien te halen in deze rot tijd.
 
Heel vreemd , die vriezer voor pfizer, hier in Almelo wordt hoofdzakelijk met Moderna geboosterd. Pfizer gebruiken ze voor patienten met ondrrliggende ziekten.
 
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Pfizer maar Moderna vind ik ook prima. In maart of wat later gaan we de 4de prik weer halen. :)
 
En WEER wordt er tijdens de persconferentie een vals gevoel van veiligheid gewekt van boosteren, boosteren, boosteren zonder dat ze er ook duidelijk bij zeggen "denk er aan mensen, dit verhoogd de veiligheid tot 70 a 80% dus u kunt nog altijd geinfecteerd raken".
Daar moeten ze gewoon veel opener over zijn.
 
zonder dat ze er ook duidelijk bij zeggen "denk er aan mensen, dit verhoogd de veiligheid tot 70 a 80% dus u kunt nog altijd geinfecteerd raken".

Er is als ik het mij goed kan herinneren wel een paar keer gezegd dat de boosterprik beter beschermd als je toch besmet raakt.

Omdat Nederland ver achter loopt met die boosterprik en als hij zo besmettelijk is als dat ze vermoeden kiezen ze nu toch eieren voor hun geld en gaat die lockdown per direct in. En als later blijkt dat Omikron minder ernstige bijwerkingen heeft omdat het virus minder diep in de longen dringt dan kunnen ze altijd eerder versoepelen.

Na Kerstmis zal wel blijken hoe besmettelijk Omikron zal zijn want vandaag kreeg het alle kans om zich te verspreiden als je zag hoe vol de straten waren.
 
Een mooi initiatief.

Volgens de landelijke GGD-organisatie hebben momenteel zo'n 280.000 mensen boven de 60 pas in januari een prikafspraak. Zij kunnen hun afspraak verplaatsen naar vóór 31 december, voor zover de capaciteit dat toelaat, zegt de GGD. "Het zal mogelijk niet voor alle mensen lukken de afspraak te verzetten." Volgende week krijgen 60-plussers voor wie een plek vrijkomt een sms met instructies.

Alleen heb ik bewust mijn mobiel nummer niet doorgegeven maar mijn vast nummer puur omdat die call centers te vaak data lekken. :)
 
Er is als ik het mij goed kan herinneren wel een paar keer gezegd dat de boosterprik beter beschermd als je toch besmet raakt.
Dat is wel een of twee keer gezegd, waarvan 1x pas laat n.a.v. een vraag van een journalist. Maar het was te onduidelijk. Ze moeten gewoon duidelijk zeggen Denk er aan mensen, dit biedt geen garantie dat je niet besmet wordt, dat kan nog steeds, maar je bent dan wel beter beschermd. En op die manier is dat echt niet gezegd.

Het leek mij inderdaad ook beter om nu te sluiten en te voorkomen, dan straks weer te laat te zijn met sluiten als het echt zo ernstig blijkt.
Dan kan men nu sneller versoepelen als dat niet het geval blijkt, maar dan rent men eindelijk eens niet achter de feiten aan. Dat is wel positief ja. En het was ook wel goed om die OMT man even goed te laten uitleggen waarom die beslissing genomen werd, ondanks dat er nog geen zekerheid was.
 
Wat me gisteren opviel tijdens de persconferentie men het niet meer had over de nog niet gefactureerde mensen.
Misschien is dat ook wel beter.
 
Misschien overdreven maar ik wil het toch even kwijt.
Hier zijn gezinnen die hebben sinterklaas gevierd van te voren getest en toch mekaar besmet.
Dat moet je niet willen.
Dus.......kerst.
 
Zeker niet overdreven @janblues want dit is de werkelijkheid.

Hier zijn gezinnen die hebben sinterklaas gevierd van te voren getest en toch mekaar besmet.

Dit kan te maken hebben met de incubatietijd voordat een besmetting ook echt zichtbaar is met een (zelf)test.

Juist die mensen die vrijwel geen klachten hebben testen zichzelf niet zo snel omdat er eigenlijk geen reden voor is. Als je dan weer naar de nieuwe regels kijkt en bij klachten een zelftest voldoende is, en als die positief is dan moet men zich ook laten testen door de GGD. Op die manier krijg je minder inzicht in de werkelijke gegevens hoe Corona zich verspreid. Je ziet het dan alleen nog aan de cijfers van de opnames in het ziekenhuis hoe het zich ontwikkeld.

Trouwens, als 5% van de (zelf)testen onbetrouwbaar zijn is dit voldoende om het Corona virus weer flink aan te wakkeren.
 
Laatst bewerkt:
We zijn Exact net zo ver als waar we vorig jaar waren.
Dat heb je goed, dus het vaccineren heeft weinig geholpen... Tenminste, dat moeten de cijfers nog even uitwijzen want die zijn er nog niet.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Pfizer maar Moderna vind ik ook prima.
Doe mij maar een corona... het liefste ijskoud! ;)
 
Dat heb je goed, dus het vaccineren heeft weinig geholpen...
Nou dat heeft best goed geholpen. Alleen helpt het niet lang genoeg dus begonnen de cijfers eerst weer te stijgen.
Het blijkt nu ook dat mondkapjes en afstand houden wel helpen, want de ziekenhuis cijfers zijn aan het zakken.

Ze zijn nu eindelijk eens een keer op tijd, want ze hebben ook duidelijk gezegd dat de cijfers nu omlaag gaan, maar het om die verwachte Omikron golf gaat. Als die komt zijn ze volgende week te laat met sluiten.
Dus met wat geluk kunnen ze de cijfers zo laag houden in de ziekenhuizen, totdat meer mensen de boosterprik gehad hebben.

Echter die geeft ook maar maximaal een 70 a 80% bescherming, dus of dat echt tot een blijvende verlaging van ziekenhuisopnames gaat leiden is inderdaad wel afwachten.
Persoonlijk zie ik dan ook vaccineren nog altijd niet als een oplossing maar alleen als een hulpmiddel.
 
Geen enkele gefactureerde( jan blues) gevaccineerde dus is 0.0% beschermd tegen Corona.

Steeds weer die vergissing je hebt door het vaccin cq booster hoofdzakelijk minder kans op ernstig ziek worden. Maar het virus blijft steeds na iedere prik toch winnaar.
 
Laatst bewerkt:
Geen enkele gefactureerde( jan blues) gevaccineerde dus is 0.0% beschermd tegen Corona.
die is wel heel kort door de bocht.
@the matrix weet niet waar jij leest dat niemand gevaccineerd was op dat feestje maar ik lees hem niet.


maar goed omikron heeft een ander jasje aan getrokken en wordt dus niet herkent door voorgaande prikken.
al dus meneer van dissel
dus een booster herkent hem wel ineens?
en iemand die nog nooit gevaccineerd is en dit nu wel gaat doen dan werkt het ook weer wel?

een pandemie duurt ongeveer 5 jaar tot die tijd gaan we de kanskaart van @Parabolica gebruiken voor de gene die wil.
iedereen zal een besmetting door moeten maken (in welke vorm dan ook) om hier vanaf te komen en helaas is het dan ook zo dat er mensen (of dieren) omvallen.
vaccineren helpt misschien hooguit om minder ziek te worden

ow en deze..
Wat me gisteren opviel tijdens de persconferentie men het niet meer had over de nog niet gefactureerde mensen
men ziet de dreiging van de ruim 42.000 mensen die meneertje hugo aan willen pakken voor zijn uitspraken.

iets met
niet gevaccineerd dus wappie en ik weet waar je woont.
en als iemand met een mondmasker bij hem aanbelt wordt ie opgepakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan