Alweer CORONA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien valt het nog mee the Matrix.
Er wordt vandaag nog over vergaderd.
 
Ik denk zelf dat er meer reisbeperkingen komen hoewel dit meer vanuit Europa geregeld zal moeten worden.
 
en hoppaaa daar hebben we bekende aap uit de mouw

bron rtl nieuws


Citaat/ Zonder boosterprik beschermen de coronavaccins naar verwachting ongeveer vier tot vijf keer minder tegen een besmetting met de omikronvariant dan met de deltavariant. Op korte termijn beschermt een tweede nog wel redelijk, maar dat neemt snel af.

Dat zei Jaap van Dissel van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) in een briefing aan de Tweede Kamer.

Het vaccin is gemaakt tegen de Wuhanvariant, die al lang niet meer circuleert", legt Van Dissel uit. De delta- en omikronvariant zijn zo anders, legt hij uit, dat het vaccin ze niet meer goed herkent./ einde Citaat


en nu maar hopen dat we geen 40 verschillende soorten krijgen want dan ben je lek met je anderhalve meter afstand en "gevaccineerd"
of te wel de "booster" is geen booster maar een nieuwe anders samengesteld vaccin
 
of te wel de "booster" is geen booster maar een nieuwe anders samengesteld vaccin
Dat staat niet in het artikel. Wel dat vaccins van Pfizer/Biontech en Moderna hier voor gebruikt worden.
Maar als je de rest leest, krijg je inderdaad wel de indruk dit dan andere vaccins moeten zijn. Tenzij 2 prikken zo slecht zijn dat er echt wel 3 nodig zijn voor een beetje herkenning.
Maar dan is het mijns inziens sowieso al twijfelachtig of dat dan echt wel zo goed gaat helpen. Zitten toch wat uitspraken bij die op zijn minst nadere uitleg behoeven van Van Dissel.
 
Ik las net dat mensen die geprikt zijn met het AstraZeneca-vaccin (zoals ik) al helemaal niet meer beschermd zijn tegen Omikron. En nu wil de fabrikant effe een nieuw vaccin gaan maken dat werkt tegen de Omikron variant?

In dit geval zou je toch mogen verwachten dat de GGD mensen die met AstraZeneca-vaccin zijn geprikt naar voren haalt. :)
 
Ik mag hem vandaag halen. Achteraf blij dat ik voor Phizer heb gekozen.
 
Kan zijn dat je moderna krijgt, je mag niet kiezen. , mijn vrouw 2x pfizer en booster Moderna.

In de booster zit nog geen middelen tegen Omikron . Als die over 3 maanden.Nog dominant is en het vaccin aangepast wordt dan volgt prik 4
En miljarden prikken kunnen in de grijze container
 
Laatst bewerkt:
zijn al 2 fabrikanten die een nieuwe maken voor omikron en dan moet ik geloven dat de "booster" een booster is?

buurvrouw van 80 vroeg laatst
"weet jij het verschil tussen een complot theorie en een nieuws feit?"
nee buuv
"een half jaar!"

lol
 
Hij zit er in. Was nog wel even een dingetje.
Als ik mijn mobiel niet bij mij had gehad was ik zo weer naar huis gestuurd.
 
Bedankt voor het duimpje BT.
Ik heb daar even tot 10 ge telt ik wilde die gast wel een beuk geven. Er waren 2 oudjes voor mij waar die gast behoorlijk moeilijk tegen was.
Als mensen geen mobiel hebben en wel een oproep hebben kunnen ze dat niet laten zien.
Ik had het eerder al gehoord dat het in Groningen ook gebeurde. En die zijn weer naar huis gestuurd.
 
Deze vaccins gaan gratis naar de wereld landen.

Even mijzelf quoten want er ontbrak 'derde' wereldlanden, het was nog vroeg toen ik dit schreef. :)

Maar vanmiddag las ik dat Nigeria deze vaccins zelf wel weg kiepert in een grijze container want de vaccins die dit land ontvangt zijn nog maar 2 dagen houdbaar als ze daar aankomen? :pfff:
 
Aan de leeftijd licht her niet.
Als een buurman je helpt op zijn pc kan je niks laten zien.En als ze daar een lijst hebben waar iedere genodigde op staat is het wat anders. Of dat men een uitnodiging stuurt dan kan je die meenemen.
 
Dit stast in iedere email. Kwestie van begrijpend lezen en niet alleen de afspraak controleren. Sorry hoor.

Dit moet u meenemen
Wanneer u naar de vaccinatie-locatie komt, heeft u het volgende nodig:

Zonder de bovengenoemde items kunnen we u niet vaccineren
 
Ik had alles bij mij het stond in mijn mobiel.
Maar er zijn veel oudere mensen die niet met met pc en mobieltjes om kunnen gaan. Als dan iemand die nog net kan lopen wat af staat te snauwde sorry maar dat vind ik niet kunnen. Hij had alles bij zich behalve de uitnodiging.
 
Ouderen zonder hulp hebben het gewoon moeilijk in deze tijden zeker als alles nog eens digitaal moet worden aangevraagd.

Maar ook de wijze waarop alles maar even moet worden opgezet daar valt ook wat van te zeggen. Door de besluitenloosheid van dit kabinet krijgt de GGD opeens de volle mep over zich heen zo van regel het maar even in 2 dagen.

Ik hoorde van iemand die een afspraak had op een prik locatie en die dacht dat het wel heel druk zou kunnen zijn. Toen hij te plekke was was er bijna niemand. En toen hij vroeg waarom dat was haalde een medewerker zijn schouders op?
 
Mijn excuses Jan , ik dacht dat jij de formaliteiten niet in orde had.

Het is in principe van de zotte dat dit ouderen overkomt tenzij zij nog echt alleenstaand zonder kinderen zijn . Maar als dit oudjes met kinderen zijn dan is het moraal diep gezonken.
Schandalig hoe sommige kinderen hun ouders of moeder of vader gewoon laten voor wat het is. Ze regeleln wel denerfenis maar verder laten ze ze aan hun lot over, schrijnend .

En dat zo'n ggd medewerker daar geen begrip voor heeft die zouden ze direct de straat op moeten schoppen.

Toen mijn vrouw haar prik ging halen stond voor haar een ouder echtpaar voor een boosterprik. Uiteraard waren ze qia leeftijd aan de beurt maar in hun onwetendheid hadden ze geen afspraak gemaakt dus geen papieren bij zich .
Een ggd medewerker nam hun even mee naar een tafeltje en hebben de gezondheidsverklaringen ingevuld.
Daarna bracht hij ze naar de priklokatie legde uit wat het probleem was. Identiteitskaart laten zien klop klop in de computer en daarna keurig voorzien van hun booster.

Wel werd hun verteld dit voor zich te houden om stormloop te voorkomen.

ZO KAN HET GVD OOK.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan