Alweer CORONA

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik kijk de laatste tijd nergens meer van op...
 
Feit is feit, er zijn teveel mensen op deze planeet. Misschien is geboortebeperking een idee? Maximaal 2 kinderen?
 
ah dat woord is gecensureerd, waarschijnlijk vanwege misbruik,
Niet alleen vanwege misbruik, maar het is ook geen prettig woord en men weet toch wel heel goed wat er bedoeld wordt c.q. feitelijk geschreven staat.
dan kan een virus een compleet andere variant van het origineel gaan worden, wat in feite is gebeurd bij covid.
Dat klopt, en men is dus ook weer onderzoek er naar aan het doen in hoeverre dit even erg of ernstiger is en of het vaccin er tegen werkt en dat soort dingen. Geen goede ontwikkeling in elk geval.

Zo denk ik er ook over (spreiden), maar tegenover de horeca en andere branches zou dit tot flinke protesten kunnen gaan leiden.
Ja en terecht. Daarnaast zijn er overal al diverse avondwinkels en je ziet dat daar ook maar summier gebruik van wordt gemaakt. Daarbij is nog niet eens nagedacht over het personeel. Wij leven helemaal niet in een 24-uurs economie. In elk geval zeer zeker niet hoe dat bijv. in de VS is.
En dat moet het hier ook niet gaan worden. Hier wordt er 's avonds niet meer gewerkt, bedrijven zijn dicht, winkels ook en dat is ook maar goed ook.
Alleen fabrieken en enkele soortgelijken draaien 24 uur in ploegendiensten.
Moet niet gekker gaan worden in dit land. Als de winkels zoals nu tot 20.00 uur (en sommigen zelfs tot 22.00 uur) open zijn vanaf 08.00 uur is dat echt wel lang zat om voldoende spreiding te bieden. Maar het zijn de mensen zelf die daar weinig gebruik van maken.
Ouderen zie je vaak 's morgens en overdag. De rest is aan het racen tussen 14.00 en 17.30 uur. Het is zelden echt druk na 18.00 uur in die winkels.
 
Maximaal 2 kinderen?
In China was er lange tijd een beperking van 1 kind met toestemming. Dat is inmiddels opgehoogd naar 2 kinderen. Misschien is dit wel een goed idee. De meesten voeden hun kinderen immers toch niet op. Van kinderopvang via peuterspeelzaal naar tussen- en na-schoolse opvang want pap en mam moeten werken. Dan kun je beter niet aan kinderen beginnen. Maar dat is dan mijn persoonlijke mening daarover.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Drank is binnen, ga me vanavond benatten. 🍼🍼🍼 en morgen katertje spelen. Geen geluid en licht morgen dus geen PC, muziek en TV. Even het hoofd leeg maken.
 
Feit is feit, er zijn teveel mensen op deze planeet. Misschien is geboortebeperking een idee? Maximaal 2 kinderen?

Jij schrijft het en ik zat daar ook al aan te denken maar nooit durven op te schrijven, het is hard maar best wel realistisch.
Indirect wilde ik daarom ook naar de konijntjes doorverwijzen. :biggrin2:
 
De rest is aan het racen tussen 14.00 en 17.30 uur. Het is zelden echt druk na 18.00 uur in die winkels.

Kom maar eens in de randstad kijken hoe het er hier aan toegaat. Zo wilde D66 een aantal jaren geleden invoeren dat bepaalde winkels 24/7 open mochten blijven in Amsterdam.

Mensen stellen het winkelen ook steeds langer uit. Als ze om 21:00 uur dicht gaan moet het 22:00 uur worden en als dat ook gebeurd dan is 23:00 nog beter.
 
24/7 open mochten blijven in Amsterdam.
Ja daar noem je ook weer wat op, een van de uitzonderingen op de regel. In de meeste steden echt niet. Maastricht is een middelgrote stad en als je hier ergens gaat kijken, heb je ook dat de AH en de Jumbo tot 22.00 uur open zijn. En wat daar na 20.00 en zeker na 21.00 rond loopt is met geen mogelijkheid te vergelijken met datgene wat er voor 18.00 rond loopt. En zo gaat het volgens mij in de meeste steden.
Daar hangen de mensen 's avonds voor de TV en niet in de winkel.
En laten we eerlijk zijn, de Randstad is maar een klein deel van Nederland. Weliswaar belangrijk, maar zeker niet belangrijk genoeg om dan in het hele land maar weer alles 24 uur open te gooien omdat de Randstad daar behoefte aan heeft. Nee dank je.
Want het personeel heeft er altijd weer de nadelen van. Eerst kreeg je op zaterdag 150% overwerk en op zondag 200%. Je mag nu van geluk spreken als je nog wat extra's krijgt op zaterdag en ook blij zijn als je de 150% op zondag nog haalt.

22:00 uur worden en als dat ook gebeurd dan is 23:00 nog beter.
Verkeerde manier van handelen. Zo gaat dat ook met vrachtwagens en bussen. Ze houden zich toch niet aan de snelheid, dus doen we de max. snelheid maar om hoog. Fietsers kijken toch nooit uit, dus regelen we maar dat je altijd schuld bent als je een "zwakke verkeersdeelnemer" aan rijdt en zo ken ik er nog wel meer. Omgekeerde wereld.
Het is toch nooit goed of het deugd niet, dus wordt het gewoon eens tijd om de poot stijf te houden. Mensen blijven toch ontevreden.
 
Bij de supermarkten is de compensatie op zondag inmiddels gehalveerd met de nieuwe CAO.

Maar waar het mij omgaat is dat werken tot in de late uurtjes op den duur slecht is voor iemands gezondheid, misschien niet voor iedereen want je hebt ochtend en avond mensen en bij sommige sectoren kom je er niet onderuit dat je wisselende diensten moet draaien.

Toen ik werkzaam was in de detailhandel heb ik in eerste instantie altijd geweigerd om op zondag te werken toen dit werd ingevoerd want je hele sociale leven gaat er door overhoop. Op een gegeven moest ik me er toch aan overgeven o.a. omdat de druk vanuit de werkgever te hoog werd.

Aan het begin van de Corona crisis zag je ook dat sommige ministers de hoge werkdruk niet trokken en veel bewindslieden stappen op omdat men te lange dagen maakt en te veel werk naar zich toegeschoven kregen omdat de overheid kleiner moest worden, in de zorg gaat het er niet anders aan toe.

Bezuinigen, efficiënter werken en flexibel zijn maar er zijn grenzen aan wat een mens aan werk kan verrichten.
 
Maar waar het mij omgaat is dat werken tot in de late uurtjes op den duur slecht is voor iemands gezondheid
Ja dat speelde bij mij ook nog mee, gewoon de rust die mensen nodig hebben. Dan heb ik me vergist, ik dacht dat je een voorstander was van winkels 24 uur openen.

Bezuinigen, efficiënter werken en flexibel zijn maar er zijn grenzen aan wat een mens aan werk kan verrichten.
Helemaal mee eens.
 
Dan heb ik me vergist, ik dacht dat je een voorstander was van winkels 24 uur openen.

Hallo @Black Tiger Ik ben D66 niet. :biggrin2:

Ik zeg altijd: de balans ligt in het midden en alles wat er buiten valt is iets te veel van het goede. Net zo goed als dat te veel en te weinig ook niet goed is. :)
 
Ik heb ook ruim 30 jaar wisselende diensten gedraaid, en ik weet dat dit slopend is.

Mijn eerste baan was brood-banket bakken, 's nachts om 3 uur beginnen, en zorgen voor de verse boterham, worstenbroodjes en appelflappen.
soms weken van meer dan 100 uur!

Ohnee wacht even, kermisgeld verdienen, aardbeien plukken, hmmm, dat begon bij mij toen ik 8 was. :biggrin:

Ik ging als ik klaar was in de bakkerij rond 12 uur nog van 13:00 tot 17:00 naar de boomkwekerij, of aardbeien plukken, en dan daarna nog even naar de "meid" tot een uur of 1 , ff wippen/pitten in de auto.... Ach toen was ik nog jong, en niets kreeg me kapot.

Daarna 10 jaar met een kromme rug plantjes in en uit de grond gestampt, die nu wellicht nog bij jullie in de tuin staan.

Toen 20 jaar 3-ploegen en weekenddiensten gedraaid, dat is echt moordend!

Zou daarom mijn rug naar de kloten zijn?

Maar terug on topic: Dawn of the planet of the apes staat nu aan???????????
 
Vandaag weer veel berichten over Corona in het nieuws o.a. over de Omikronvariant. Soms zit er ook wel iets aparts tussen zoals dit bericht.
 
Tja het blijft afwachten met die nieuwe variant. Er waren ook positieve berichten wat nog verder onderzocht moet worden.
Het lijkt er op alsof deze variant besmettelijker is, maar de mensen minder ziek maakt. Dat zou er in het gunstigste geval toe kunnen leiden, dat deze variant de al oudere D-variant kan doen verdwijnen. En als deze Omikron inderdaad minder schadelijk is, zou dat inderdaad op zijn beurt weer leiden tot minder opnames.
Maar zoals gezegd, dat was in de meest gunstige situatie en men is deze variant nog aan het onderzoeken omtrent hoe of wat.
Ben benieuwd.
 
Zolang de onderzoeken nog lopen blijft het nog gissen en het kan eigenlijk 2 kanten op gaan, gunstig en minder gunstig. Dat deze variant besmettelijker is dan de eerdere varianten dat is wel duidelijk.

En ook al is het nog veel te vroeg om te kunnen oordelen, de berichten uit Zuid Afrika zijn enigszins positief te noemen omdat ernstige symptomen na besmettingen met de nieuwe variant nog niet zijn waargenomen, de tijd zal het waarmaken.

En de kans is groot dat er op een kort termijn een nieuw vaccin wordt ontwikkeld die beter beschermt tegen het Delta virus.
 
En de kans is groot dat er op een kort termijn een nieuw vaccin wordt ontwikkeld die beter beschermt tegen het Delta virus.

Ik moet mijn bovenstaande reactie even aanvullen want Pfizer is bezig om een vaccin te ontwikkelen dat werkzaam zou moeten zijn tegen Omikron. Met een beetje mazzel kan die later als een booster prik worden gegeven.
 
Zou mooi zijn Parabolica.
Je kan het zomaar op lopen.
Gisteren was mijn kleinzoon nog even bij ons net toen hij naar huis wilde kreeg mijn dochter een app.
Hij was op een feestje geweest waar een jongetje was die al besmet was.
hij zei dat hij niet bij dat jongetje in de buurt was geweest en het feestje was buiten.
Dus even afwachten hoe we er vanaf komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan