Alweer CORONA

Status
Niet open voor verdere reacties.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Steeds meer mensen hebben of krijgen corona.
Gaat nederland weer op slot.
In veel verzorgingshuizen hebben personeel en bewoners het ook.
 
Ja, wen er maar aan.. Corona blijft terugkomen (net als de griep..Zelfde virussoort)…
 
Vreemd, we zijn toch allemaal gevaccineerd? :rolleyes2:
 
Dat is iets wat ik niet snap.
Als je gevaccineerd ben is het mogelijk dat je iemand besmet.
Waarom wordt niet iedereen getest als je naar een concert, feest of naar de kroeg gaat.
 
Tja, goede vraag. Zonder die testen heeft het nog weinig zin.
 
Als iedereen wordt getest is er ook geen verschil tussen een niet en wel gevaccineerde.
 
Ik snap er hier ook niks meer van, bij ons in de omgeving steeds meer mensen besmet met "milde' klachten.
Ik heb hier tijdens heel de p[l]andemie nog niet 1 handhaver gezien, en ook afgelopen zaterdag niet toen de mondkapjesplicht weer van kracht was...

Parkeerplaats bij de AH vol met witte nummerplaten, en niet 1 die zich aan de regels hield!!!

Morgen weer afwachten wat het besluit is, ik vrees voor de horeca en cultuur het ergste.
 
Ik ben opgehouden mijn ergernis te ventileren. Ik heb een klepraampje open dat ventileert genoeg.
Ik houd afstand ik heb nog steeds een mondkapje in de winkel op en laat de boodschappen bezorgen.
En vooral ik zoek de drukte niet op, hoef ik me daar ook niet druk over te maken. Voor de rest neem ik de boodschap van vanavond ter harte.
Of 2 weken genoeg is betwijfel ik, ik vrees voor de feestdagen.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap er hier ook niks meer van, bij ons in de omgeving steeds meer mensen besmet met "milde' klachten.
Milde klachten is dus over het algemeen als men gevaccineerd is. Als je niet gevaccineerd bent loop je meer risico in het ziekenhuis te komen.

Of 2 weken genoeg is betwijfel ik, ik vrees voor de feestdagen.
Vannacht lekten berichten uit dat het kabinet er 3 weken lang van wil maken, maar dan zonder sluiting van theaters en bioscopen. Dat zou ze ook meer tijd geven om 2G te bespreken en evt. in te voeren na die 3 weken.
Die 2G gaat ver, maar is in diverse anderen landen ook al zo. Mijns inziens moet wel duidelijker worden hoe lang dit ingevoerd gaat worden. Want dat moet wel beperkt. Je kunt niet continue niet gevaccineerden overal in beperken.

Waarom wordt niet iedereen getest als je naar een concert, feest of naar de kroeg gaat.
Dat zou teveel werk worden bij de testlocaties even nog los van de kosten die dat met zich mee brengt voor de gehele samenleving.
Daarnaast hebben veel mensen zich laten vaccineren om juist van dat testen af te zijn. Het is net zo goed onredelijk om mensen die wel gevaccineerd zijn te verplichten zich te testen, omdat anderen weigeren een prik te nemen.
Voor concerten of grote party's zou dat wel een oplossing zijn, maar niet voor relatief dagelijkse dingen zoals kroeg, feestje of restaurant. Dan zou je het ook bij bioscoop en theater moeten doen, gaat mij te ver.

Wat ik lastiger vind is dat er ook mensen zijn die niet geprikt kunnen of mogen worden en daar wordt (ook door de overheid) te weinig bij stil gestaan. En dat is toch een behoorlijke groep.

Ben zelf wel gevaccineerd, heb ook Covid gehad en was en blijf voorzichtig, zit ook meestal thuis, ga boodschappen doen en bij thuiskomst weer goed handen wassen. Mondkapje en afstand hou ik me ook aan.
Keuzevrijheid moet blijven vind ik zelf, maar het gaat om een pandemie, als we dat niet goed genoeg weg krijgen zullen mensen die er voor kiezen om niet te prikken ook moeten accepteren dat aan hun keuze op een gegeven moment enkele nadelen zullen zitten.
 
Dan een stukje filosofie: Wat nu als 100% van de mensen gevaccineerd zijn? Zijn we dan af van de QRcode en de maatregelen?
Al die heisa voor de laatste 10% van de mensen die zich niet willen laten vaccineren?
Ik ben geen complotdenker, maar begin nu toch wel wat argwanend te worden..
 
Als je volledig gevaccineerd bent, kun je zeker besmet worden. Echter wanneer je nog genoeg antilichamen hebt (meestal gedurende 6 maanden na de laatste prik), dan word je niet zo ernstig ziek en beland je doorgaans niet in het ZKH. Dit is door wetenschappers vastgesteld en blijkt in de praktijk ook zo te zijn. Dat zou dus betekenen, dat de "ellende" (grotendeels) wordt veroorzaakt door degenen die niet zijn ingeënt.

Daarom, gewoon 2G hanteren voor alles. Veel landen doen dit ook.

Neg. test heeft nauwelijks zin en is iig waardeloos want bijv. een ongevaccineerde kan nog steeds besmet worden én in het ZKH belanden. Veel landen gebruiken ook die negatieve test ook niet meer als zodanig. Temeer daar die negatieve testuitslag alleen maar iets zegt over het moment wanneer de test is afgenomen en dan nog.... Daarnaast wordt er veel gefraudeerd met neg. testuitslagen.

Iedereen had en heeft nog steeds de kans zich gratis te laten vaccineren. Daardoor is er dus geen sprake van discriminatie of iets dergelijks. Straks weer (3 weken) een lock down en de gevaccineerden moeten dan "lijden", vanwege de niet-gevaccineerden.
 
Ik was eigenlijk niet van plan om te reageren, maar ik begrijp toch een aantal dingen niet.

De boosterprik, die wordt in andere landen al een paar maanden gegeven.

De mensen die in onze omgeving besmet zijn, die zijn allemaal gevaccineerd, en snappen zelf ook niet waar ze het opgelopen hebben, de kinderen die nog op school zitten zijn negatief?

Vorig jaar werd er nog gesproken dat we een groepsimmuniteit op moesten bouwen, maar waar staan we nu?

Tevens wordt er vanavond waarschijnlijk besloten dat de horeca weer om 19:00 dicht moet, tja, wat gaat de jeugd dan doen? Verder feesten waar de meeste besmettingen zijn, thuis dus.
De meeste die nu besmet zijn zijn de leeftijden tussen 12 en 16, die komen niet in een café!

De volgende om er even mee te lachen waarom het ro[a]mmelt langs alle kanten:

Waarom hoeft een kapper geen mondkapje te dragen als hij of zij naar een sexwerker gaat, en een sexwerker wel als hij of zij naar de kapper gaat? :doh:
 
En wat dacht je van alle fraudeurs?? Vandaag in het nieuws dat 3 ingehuurde GGD medewerkers op Schiphol >10.000 den!!! valse QR codes hebben verkocht…Gek hè dat de boel dan explodeert.. Wat bezielt die lui om €1000 te betalen alleen maar om lekker te kunnen gaan feesten. Fuck the rest als IK maar mijn gang mag gaan! Ik moet nu in het OV én op het werk een mondkap dragen!! 11 uur per dag dus… Bedankt hè…
 
Zijn we dan af van de QRcode en de maatregelen?
Ja. Maar ik denk niet dat er een 100% vaccinatiegraad gaat komen. Maar teveel mensen (en dat hoorde je ook bij die praatprogramma's nadien) houden zich gewoon niet meer aan normale maatregelen die je zelfs in acht houdt als je iemand tegen komt die griep heeft of zelf griep hebt.
De heisa is omdat anders de niet gevaccineerden (zoals nu al) zich buitengesloten en gediscrimineerd voelen. Het probleem is de te grote toeloop in ziekenhuizen.

Ik ben geen complotdenker, maar begin nu toch wel wat argwanend te worden..
In welke vorm? Nederland is een van de laatsten, te laat met maatregelen. In andere landen is dat al het geval.
Complotten? Ik zou niet weten hoe of in welke vorm, dit is gewoon een wereldwijd probleem.

Vorig jaar werd er nog gesproken dat we een groepsimmuniteit op moesten bouwen, maar waar staan we nu?
Daar zijn ze weer snel van af gestapt om dat zo te benoemen, omdat dit niet realiseerbaar was. Daarvoor moet namelijk iets van 60 of 70% (als ik het me goed herinner) van de mensen de ziekte al gehad hebben. En dat gaat hem dus niet worden omdat er teveel in het ziekenhuis belanden.
Daarnaast bestaat er geen immuniteit voor deze ziekte. Corona is een verzamelnaam van zeg maar verkoudheids ziekten en soortgenoten. Influenza ziektes dus. Daar valt griep, Sars, Sars2/Covid19 ook onder. Je ziet al dat er mensen zijn die jarenlang de griepprik krijgen. Toch bestaat de griep nog altijd.
Iedereen kan nog verkouden worden of griep krijgen, ook van anderen, mede vanwege de vele varianten die er bestaan en ontstaan.
Ik zie Covid-19 (in de volksnaam Corona) dus ook niet echt volledig verdwijnen. De bedoeling is dan ook om het beheersbaar te maken zodat de ziekenhuizen niet meer overbelast zijn.
Maar het is nog niet duidelijk hoe en of er iets blijvends moet komen, want een 100% vaccinatiegraad gaat er niet komen. Of die 15% wat nog niet gevaccineerd zijn moeten het krijgen en dan zijn we er ook ver vanaf. Totdat de vaccins weer uitgewerkt zijn. Deze ziekte is best een lastige, juist omdat niet is zoals pokken of mazelen waar tegen 1 enting voldoende was, maar omdat het in de "verkoudheids- en soortgenoten" groep zit.
Maar wie weet, van de Mexicaanse griep hoor je ook niets meer dus we kunnen toch een beetje hoop houden dat het toch gaat verdwijnen, maar niemand weet iets zeker. Onderzoeken lopen nog steeds.

En dan hebben we het inderdaad nog niet eens over de fraudeurs gehad en de wappies met fake nieuws die allemaal heel fijn meewerken aan verspreiding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
vind 2g een lastige

verder ga ik nergens op in maar zijn in de geschiedenis soort gelijke dingen bedacht
 
Met een pandemie zoals dit zouden we dan heel ver in de geschiedenis terug moeten gaan voor zulke maatregelen.
Het is allemaal bijzonder lastig. Ik hoop dat men met betere oplossingen komt en die 2G dus ook tijdelijk is. Er zijn landen die het beter voor elkaar hebben en waar geen 2G nodig is.
 
Als al een aantal keren te horen hebt gekregen we moeten uw afspraak weer uitstellen voor een operatie.
Ik denk dat die mensen steeds weer een teleurstelling moeten verwerken.
Daar hoor je de niet gefactureerde eigenlijk nooit over. Ik ken iemand die een hard operatie moest hebben die 3x uitgesteld is.
Dus 2g het wordt tijd voor die groep mensen.
 
gefactureerde ? 💉 Was toch gratis😂
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al blij dat er een nieuwe CAO is voor de universitaire ziekenhuizen. Hopelijk komen er zo ook meer handen aan het bed en dat helpt ook al een hele boel. Want gevaccineerd of niet, dit gaat vermoedelijk niet weg en lopen we volgend jaar weer tegen hetzelfde aan.
Er moeten dus oplossingen komen zodat iedereen kan blijven meedoen in de samenleving, zonder uitsluitingen. Dit moet echt even een noodregeling zijn die eigenlijk ook niet meer terug mag komen.
 
Dat de druk erg hoog is is zelfs doorgedrongen op de kinderafdelingen.
Mijn kleinzoon 13 had een enorme rode gloed op onderbeen en was zeer pijnlijk , directe opname en een voortreffelijke verzorging. Aan het infuus en antibiotica en de boel op kweek.
Maar omdat corona de meeste verplegers weghaalden, kwam er iedere dag even een verpleegster langs die van een andere afdeling gehaald werd. Bleek dat afgelopen zaterdag door een van de verpleegster 3x teveel antibiotica tot 3 keer toe had gegeven. Kinderarts zei dat dit door ondercapaciteit te wijten was en verontschuldigde zich voor deze grote fout. De overdosis antibiotica kon de nieren een negatieve opdonder geven. Voordat hij vandaag naar huis mocht werd dat met spoed onderzocht.
Gelukkig niet veel aan de hand.

Zo zie je maar dat in deze hectische tijd ook fouten gemaakt worden door de druk , deze was behapbaar maar kan voor andere patienten met andere meds fataal zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan