antenne en/of lnb probleem

Yep 015 is het westland dus Delft en Pijnacker en @Wing zit in den Haag dacht ik misschien als hij tijd heeft kan die sneller bij je zijn als de satboer waar je een week van tevoren een afspraak mee moet maken.

 
Satjorgo,

Had het ff gezegd dat je in Zuid holland zit.

Ik zit er ook, wil wel langs komen en het uitzoeken , denk dat we er dan wel uitkomen.

Geef maar een PM help ik je wel

Zit in Den Haag kerel

 
Laatst bewerkt door een moderator:
In DeHaag sie je de son in de see sakken...,

En er wonen ook behulpzame mensen.

Prachtig,Wing. :bier:

Gr.George

 
@marie

Da's woah goazah!

 
daar is die weer vandaag is de satboer langsgeweest

gekeken en wat blijkt de eerste heeft een schotel opgehangen wat eigenlijk te licht is voor deze nou ja de switch of zo weet ik niet hij heeft wat vervangen een ijzeren frame met drie gaten voor de lnb"s

en behoorlijk wat inbus boutjes

[ik was op het werk]

en heeft een nieuwe lnb achtergelaten en heeft wat afgesteld

toen ik thuis kwam stond de tv aan op nova[grieks op de hotbird]

denk ga even zappe naar canal digital en ja hoor niks

hem weer gebeld en hij zij dat ik even het dak op moest om de rechte lnb die hij achter had gelaten er op moest zetten en dan zou het goed zijn

dat heb ik gedaan kijken en ja hoor nova op hotbird en cd op 19.2e super

alleen de astra 23.5 wel kanalenlijst geen beeld

geeft aan geen snr wel agc

linksonder staat dan ook of hotbird of astra 19.2 maar geen astra 23.5

is dit dan een teken van verkeerde instellingen of is dat meer schotel problemen

gr jorgo

 
Het wordt nu een beetje koffiedik kijken. Als je wel AGC hebt maar geen SNR zit je geheid naar de verkeerde satelliet te kijken.

De satboer moet gewoon doen waar hij voor betaald wordt en zorgen dat alle lnb's er aan hangen en ook werken zoals dat hoort.

Geen idee wat hij nu weer heeft opgehangen, maar er bestaat ook zoiets als reparatiegarantie, dus ik zou de satboer verantwoordelijk stellen dat hij gewoon zorgt dat hij een werkende situatie oplevert.

 
black tiger dat klopt helemaal wat je zegt

maar van de andere kant is het ook zo dat deze man wel 40 km hierheen komt rijden en dan dat ik alleen de vervangende delen moest betalen

en hij het probeert op te lossen wat zijn concurrent heeft vernaggeld

ja mag je dan wat eissen

en hij heeft toegezegd dat ie me morgen belt om een afspraak te maken

want hij zegt ook dat het gewoon moet gaan werken

 
@Jorgo:Ik had mijn geld toch op die Hagenees gezet...

Al had hij het niet opgelost,had je in ieder geval nog kunnen lachen.... ;) :biggrin:

Overigens bedankt voor de "backfeed" (hoe zeg je dat in ABN??)

En wij blijven nieuwsgierig,hoe je probleem alsnog opgelost wordt. gr.George

 
Overigens bedankt voor de "backfeed" (hoe zeg je dat in ABN??)
Wij zeggen daar "feedback" of in het ABN "terugkoppeling" tegen.:biggrin:

@Moonlight: Als je alleen het vervangende materiaal hebt hoeven betalen is natuurlijk wel fijn. Maar vraag is of dat echt wel nodig was, dat kunnen wij van hieruit niet bepalen. Misschien inderdaad wel.

Maar als hij een nieuwe afspraak gemaakt heeft en het dan fixed, lijkt me de zaak ook prima opgelost.:)

Succes alvast!

 
@ jorgo, kijk maar even, als die man komt en het lukt niet, kan je me altijd nog een berichtje geven, kijk ik wel voor je of ik het kan fixen.

Klinkt gek, maar ik krijg een beetje het idee dat beide satboeren er niet helemaal uit komen en hoe dat komt is me een raadsel.

Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik begin te denken aan een combi van fouten.

De eerste lijkt me dat wellicht de DiSeqC poort instellingen niet kloppen en de tweede lijkt me dat de schotel niet juist is afgesteld.

Ik hoor het wel,

Groetjes,

Wing

 
Laatst bewerkt door een moderator:
allen bedankt voor jullie reacties

heb nu alleen nog een probleem met de astra 23.5

die doet het niet geen signal wel agc

maar als ik hem op een kanaal van de astra 23.5 zet

is het geen beeld maar zie wel links onder dan staan of hotbird of astra 19.2

dus ik denk zelf maar ben maar een leek dat ie op een of andere manier niet schakeld naar de astra 23.5

als ik de andere kant op schakel van hotbird naar astra 19.2 zie ik gelijk linksonder dat hij overschakeld van hotbird naar de astra1

ook vind ik het wel gek dat op het hoofdmenu van mijn tuner de hotbird en de astra 19.2 te zien zijn

maar de astra 23.5 staat bij geavanceerde instellingen

 
@ jorgo, ik geloof echt dat je instellingen en de uitrichting niet kloppen

 
vandaag weer iemand langs geweest

nu is mijn tuner van mijn box waarschijnlijk kapot

of ik moet een nieuwe kast kopen

ik zit eerlijk gezecht te denken aan dat laatste.

aangezien ik toch al ge***id ben met de aanschaf van huidige kast een originele prijs voor een clone box

ik denk zelf aan een humax kast,

is dit een verstandige keus???

aangezien de meeste boxen maar twee jaar meegaan is mij verteld

heb ik geen zin om elke 2 jaar 400€ neer te leggen

voor griekse tv en sport

---------- Post added 21-11-2012 at 20:19 ----------

Amiko SHD-8900 Alien Linux

dit lijkt mij wel wat gezien de aansluitpunten aan de achterkant

vanwege het aansluiten op de home cinema

een nieuwe tuner voor de dreambox kost €88

en deze kast €90

weet dan wel dat het geen toppertje is maar wat vinden jullie

 
Deze Amiko Alien gebruik ik ook tot volle tevredenheid.

Het is dual boot hij draait op Sparks software maar je kunt er met een usb stick ook Enigma opzetten en door op een paar knopjes te drukken kun je opstarten van wat je wilt.

Volgens mij is het wel een toppertje voor die prijs.

 
bedankt aart voor je reactie

moet er zowieso weer andere software op laten zetten neem ik aan om mijn huidige cs abbo te kunnen gebruiken

 
Omdat in de Amiko geen Broadcom chip zit maar een ST werkt hij niet goed met CC cam wel met Oscam maar wat en hoe je dat moet instellen weet ik ook niet.

 
aangezien de meeste boxen maar twee jaar meegaan is mij verteld
Ik weet niet wie je dat verteld heeft, maar die wist in elk geval niet waarover hij sprak.

De meeste ontvangers gaan veel langer mee. Alleen is het vaak met originele ontvangers dat ze wat korter meegaan omdat de codering weer een gewisseld wordt.

Hoe dan ook gaan ook die veel langer mee dan 2 jaren.

Je kunt natuurlijk een goedkope ontvanger nemen, ik denk dat je dan wel eerder aan 2 jaren zit of in elk geval dat de kwaliteit wel onder doet voor een duurdere ontvanger.

De prijs moet immers ergens vandaan komen. Ligt er aan wat je wilt. Ik lees van deze ontvanger toch wel wat reacties dat het geluid niet bepaald optimaal is.

Dat was echter begin dit jaar, misschien is dat middels firmware updates inmiddels verbetert, dat zal Aart44 wel weten.

Uit een test van Totaaltv en ook diverse reacties blijkt wel dat men zeer te spreken is over de beeldkwaliteit van deze ontvanger.

 
Ik zou gewoon voor een VU Solo gaan......oerstabiel en kan het zelfde als een DB

Ben je voor rond de 200 eurie weer helemaal on air.

 
wing is deze dan ook hd

en cc cam enigma2

mischien een stomme vraag maar ik heb de ballen verstand van

 
Aart ik ben het helemaal met jouw eens.

Ik zit nog iedere dag te genieten van dit ontvangertje.

Ik maak ook veel gebruik van shoutcast.

BT het geluid klopt.

Maar dat had ik met de dreambox ook wel eens.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan