antenne en/of lnb probleem

Ja ik had gisteren ook iemand hier die vond het geluid van de Amiko een beetje blikkerig klinken.

Hier staat het gewoon aangesloten met HDMI op de TV dus geen aparte geluidsboxen.

 
@Moonlightjorgo: Ja de VU+Solo werkt wel gewoon met CCcam en is ook Enigma2 met gewoon Openpli ondersteuning. Hier is Enigma2 zelfs standaard dus wat betreft Enigma2 en emu ondersteuning iets beter. Lijkt me kwalitatief (qua geluid) dan ook wat beter.

Maar het is wel 100 euro meer.

Dat is echter normaal, bij duurdere apparaten is over het algemeen de kwaliteit ook iets beter.

Het allerbeste zou zijn als je beide apparaten zou kunnen bekijken EN beluisteren in een winkel, dan kun je misschien eenvoudiger een keuze maken.

 
dank jullie wel maar mijn sateliet zenders gaan via de home cinema [geluid dan]

is het geluid dan ook slecht

 
Blikkerig klinkt het niet.

En via mijn home cinema is het geluid goed.

Maar met de oude firmware klonk het schor net als je versterker in de tv stuk is.

Ik gebruik spark en geen enigma 2.

Ik hou van warm geluid.

En als ik nu muziek via de amiko of cd speler beluister is er geen verschil.

BT dat het geluid hoorbaar beter klinkt uit een vu kan ik me niet voor stellen.

 
@Jan: Het is niet mijn ervaring betreffende dat blikkerig klinken want ik heb geen ervaring met deze ontvanger en ook expliciet aangegeven dat ik die opmerking een aantal keer gelezen heb over die ontvanger.

Aart44 bevestigde dat een bezoeker bij hem datzelfde idee had. Om die reden kan ik me dus wel voorstellen dat een vu beter geluid kan hebben.

Dit soort berichtgeving over blikkerig geluid heb ik van de Xtrend of VU nog niet gehoord, vandaar ook dat ik schrijf dat het me "lijkt" dat het daarmee beter zal zijn. Ik schrijf specifiek "lijkt" omdat zoals bekend, ik er niet zeker van kan zijn, gezien ik geen ervaring met de Amiko heb.

Net om die reden gaf ik ook het advies om naar een winkel te gaan en ze beiden eens te laten spelen om een goed oordeel te kunnen vellen. Zelf zien en horen werkt nog altijd beter dan af te gaan op externe adviezen en ervaringen.

 
BT ik ben het met je eens in de winkel vergelijken is het beste.

 
daar ben ik weer

uiteindelijk de oplossing gevonden dacht ik voor mijn problemen.

de tuner van mijn db 800 hd heeft het begeven

vandaag toch weer een nieuwe zelfde box aan ge schaft

alle instellingen over laten zetten thuis aangesloten en wat denk je weer weinig

alleen nu een agc van 98% sign 97 en ber ook 0

maar geen beeld krijg de melding geen sid op pad

gebeld en de verkoper zei: even in het menu de sattelieten veranderen

de volgorde die ik had was hotbird op a

astra 19 op b en astra 23.5 op c

als ik de sattelieten verander krijg ik enkeld fout meldingen

bij de eerste instelling krijg ik ook het programma te zien wat bezig is en hoever die al onderweg is alleen geen beeld.

zou dit iets kleins nu zijn of is er meer aan de hand

de schotel is afgesteld en zitten nieuwe lnb op

wie weet wat dit zou kunnen zijn

 
Mijns inziens is het deze keer iets kleins.

gebeld en de verkoper zei: even in het menu de sattelieten veranderen
Dat kan maar dat hoeft helemaal niet. Ik zou de zaak weer terugzetten zoals je dat had.

Met dat signaal, agc en en 0 ber zat je toch heel mooi. Dat je geen beeld krijgt maar wel het programma wat bezig is en hoe ver het is, zegt feitelijk al voldoende.

In de meeste gevallen betekent de foutmelding "sid not found in pad", dat de zenderinfo niet meer klopt. in die gevallen is het verstandig even een nieuwe zenderlijst in de ontvanger te zetten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan