- Waarderingsscore
- 890
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 75
Ik heb een probleem en kom er niet uit.
Telkens als ik de wc volledig doorspoel trekt hij de sifon van de douchebak leeg of bijna leeg , geroggel.
Soms beneden een meurlucht en ja hoor sifon leeg.
Opsomming uitvoeringen.
Alle overloopjes , wastafel en bad afgeplakt.
Wastafel vol laten lopen en stop eruit loopt normaal leeg.
Bad gedeeltelijk vol laten lopen loopt normaal leeg
Douche bak vol laten lopen loopt noormaal leeg.
In iedere afvoer hg super 2 componenten gegooid nachtje laten pruttelen .
Probleem blijft.
Wastafel laten vol lopen en douche afvoer dicht, met plopper in bad afvoer flink liggen ploppen met rubberen ontstopper. Na een paar tellen zuigt ie het langskomende water van wastafel aan , ziet er schoon uit
Zelfde uitgevoerd met douche , nu bad afvoer dicht en wederom schoon water opgepompt in douche bak
Nu alles tot rust gebracht en sifons gevuld met water.
WC 2 x doorgespoeld en wederom wordt sifon douchebak leeg gezogen . GRRRRRRRR
Blijven nu 2 dingen over naar mijn mening,
1) of de hoofdafvoer van de WC zit beneden deels verstopt zodat bij maximaal doorspoelen er vacuum ontstaat en douchebak de klos is.
2) Of de beluchter of ontluchter (wat het precies is) die na het bad richting zolder gaat is kapot of zit vast.
Meer kan ik niet bedenken. Heeft iemand een tip of iets wat ik over het hoofd zie?
Maatschets badkamer posities.
Links van wc zit nog een afvoer wasmachine die blijft nagenoeg nooit leeg getrokken.
Ik vermoed dat dingetje.op zolder. Maar hoe controleer ik dat. Zit nogal lullig daar boven aan de uiterste rand en dat met mijn chronische ischias zenuw beklemming, beetje kruipen en schiet snel in een kramp.
Telkens als ik de wc volledig doorspoel trekt hij de sifon van de douchebak leeg of bijna leeg , geroggel.
Soms beneden een meurlucht en ja hoor sifon leeg.
Opsomming uitvoeringen.
Alle overloopjes , wastafel en bad afgeplakt.
Wastafel vol laten lopen en stop eruit loopt normaal leeg.
Bad gedeeltelijk vol laten lopen loopt normaal leeg
Douche bak vol laten lopen loopt noormaal leeg.
In iedere afvoer hg super 2 componenten gegooid nachtje laten pruttelen .
Probleem blijft.
Wastafel laten vol lopen en douche afvoer dicht, met plopper in bad afvoer flink liggen ploppen met rubberen ontstopper. Na een paar tellen zuigt ie het langskomende water van wastafel aan , ziet er schoon uit
Zelfde uitgevoerd met douche , nu bad afvoer dicht en wederom schoon water opgepompt in douche bak
Nu alles tot rust gebracht en sifons gevuld met water.
WC 2 x doorgespoeld en wederom wordt sifon douchebak leeg gezogen . GRRRRRRRR
Blijven nu 2 dingen over naar mijn mening,
1) of de hoofdafvoer van de WC zit beneden deels verstopt zodat bij maximaal doorspoelen er vacuum ontstaat en douchebak de klos is.
2) Of de beluchter of ontluchter (wat het precies is) die na het bad richting zolder gaat is kapot of zit vast.
Meer kan ik niet bedenken. Heeft iemand een tip of iets wat ik over het hoofd zie?
Maatschets badkamer posities.
Links van wc zit nog een afvoer wasmachine die blijft nagenoeg nooit leeg getrokken.
Ik vermoed dat dingetje.op zolder. Maar hoe controleer ik dat. Zit nogal lullig daar boven aan de uiterste rand en dat met mijn chronische ischias zenuw beklemming, beetje kruipen en schiet snel in een kramp.