Belemmering om te besparen en oorzaken daarvan.

scheelt me dan straks ook km geld want dan ga ik helemaal niet meer heen.

Ik ben van mening dat een dyslexie test tegen zo laag mogelijke kosten moet worden aangeboden. Dus als een politieke partij er voor kiest om die test te vergoeden dan blijf je ook thuis?

Jij bespaart €10,00 op benzinekosten maar je uiteindelijk verlies is dan €1190,00.
 
Sat-ed ik heb ook dyslexie en mijn kinderen ook.
Ik mocht nergens aan deelnemen als het om scholing ging. Wegge gooit geld en tijd.

Toen ik 40 was ben elektro techniek gaan doen tot technicus. Veel te laat natuurlijk.

Mijn vrouw en ik hebben er hard voor moeten knokken om onze kinderen wel goede scholing te geven.

Mijn zoon heeft zelf een brief geschreven naar de inspectie. En toen gingen alle deuren voor hem open.

Mijn oudste dochter heeft zelfs een studie gevolgd voor dyslexie .

Dus ik weet heel goed wat jij door moet maken.

Maar mijn kleinkinderen maken nu het zelfde weer mee.
De leerkrachten hebben er geen begrip voor.
En kunnen er daarom ook niet aan werken.

Misschien ook een gesprek aanvragen bij de inspectie. Daar lopen ook mensen die het pad in het grote bos heel goed weten.
 
Ik ben van mening dat een dyslexie test tegen zo laag mogelijke kosten moet worden aangeboden. Dus als een politieke partij er voor kiest om die test te vergoeden dan blijf je ook thuis?

Jij bespaart €10,00 op benzinekosten maar je uiteindelijk verlies is dan €1190,00.
sorry dit kan ik niet volgen
wat heeft een dyslexie test van mijn kind te maken met mijn stemgedrag?
verbaasde mij er over dat op het moment dat er een vermoeden is van dyslexie en je bent niet in de onderste 10% (lees niet slecht genoeg) dan heb je geen recht op vergoeding.

al kost die test ook 50k dan zal die er komen omdat er mischien voor mijn kind een probleem opgelost kan worden voor de rest van zijn leven.

en wat ik nu begrijp over het stemmen is dat het geen zak uitmaakt of ik naar een stemburo ga om mijn stem ongeldig te maken of ik ga helemaal niet dan is dat laatste wel degelijk een reden om mijn brandstof kosten te behouden.

Misschien ook een gesprek aanvragen bij de inspectie. Daar lopen ook mensen die het pad in het grote bos heel goed weten.
thnx @janblues
we weten de wegen te vinden
 
en waarom ben ik ineens de topic starter?
 
en bedankt he!
begon er niet eens over reageerde alleen op een andere....
zet je eigen er dan boven @Black Tiger :ROFLMAO:
 
Ja lol. :p
Is dat zo erg dan? Ik kan er niet mijn eigen naam boven zetten anders had ik dat wel voor je willen doen hoor. Gaat helaas niet. :biggrin:
 
sorry dit kan ik niet volgen
wat heeft een dyslexie test van mijn kind te maken met mijn stemgedrag?

Kan gebeuren @sat-ed.

Stel een politieke partij heeft in zijn verkiezingsprogramma opgenomen dat het onderwijs meer maatwerk moet leveren en betaalbaarder moet worden door ouders geen dure testen te laten betalen. Rutte heeft daar al flink op bezuinigt en heel veel kinderen zijn daar door nu tussen de wal en het schip geraakt in het onderwijs.

Door dan niet te gaan stemmen laat je die kans voorbij gaan dat er verbeteringen doorgevoerd worden.
 
Door dan niet te gaan stemmen laat je die kans voorbij gaan dat er verbeteringen doorgevoerd worden.
dus jij denkt dat stemmen iets uitmaakt?
dan verschillen we daar van mening lol

ik ben er echt van overtuigd dat waar je ook op stemt het weinig verandering te weeg gaat brengen.
als je al op iemand stemt die wel een verschil kan maken dan zorgen de gevestigde partijen wel dat de persoon/ partij uit geschakeld wordt.
 
Is dat zo erg dan?
heeeel erg
lijkt nu zo dat ik deze hele discussie op gang heb geholpen en straks ben ik de paria van dit topic
krijg ik de kranten en juice kanalen achter me aan
misschien zelfs roddel praat... o_O
zit ik echt niet op te wachte

maar goed ben verplicht thuis
verveel me een beetje dus dan zijn jullie het bokje! :ROFLMAO:
 
ik ben er echt van overtuigd dat waar je ook op stemt het weinig verandering te weeg gaat brengen.

En daar verschillen wij dan weer van mening over. Ik begrijp dat een partij niet als zijn verkiezingsstandpunten waar kan maken en er compromissen gesloten worden maar er zijn de laatste jaren beloftes gedaan en veranderingen doorgevoerd waarvan de uitwerking niet het juiste effect had en toch blijft men stemmen op die partij? Andere partijen grijpen dit aan om het terug te draaien en die groeien niet?

Die verdeeldheid van de Nederlanders is dus terug te vinden in het politieke klimaat o.a. welke keuzes er gemaakt moeten worden. Onderlinge belangen en verschillen zullen er altijd zijn maar het gaat om de grote lijnen uitzetten zoals een visie gericht op de toekomst waar iedereen gelijke kansen heeft en dat begint al op de scholen. Ik weet nog wel dat meisjes die uit een gezin kwamen met een laaginkomen standaard naar de huishoudschool gingen.
 
Die verdeeldheid van de Nederlanders is dus terug te vinden in het politieke klimaat o.a. welke keuzes er gemaakt moeten worden
niet meer denk ik
aangezien er heel veel zijn die niet meer stemmem
Ik weet nog wel dat meisjes die uit een gezin kwamen met een laaginkomen standaard naar de huishoudschool gingen.
dat bestaat nog maar dan in andere vormen

praktijk voorbeeldje

ouders 1 hoog opgeleid ander middelbaar
steevast praat een arts met de hoogopgeleide onder het mom "die begrijpt het"
en dan blijkt ineens de middelbare opgeleide meer te weten.. woeps

maar goed al met al zullen we het niet eens worden dus daar kunnen we het over eens zijn
jij denkt nog steeds dat het iets uit maakt op welke partij je stemt
ik ben die illusie al langere tijd verloren
 
@sat-ed, ik ben en denk in het algemeen altijd positief omdat ik in het verleden met de juiste motivatie dingen wel heb kunnen veranderen. Ik ben met 15 jaar gaan werken maar ik behoorde mits ik op de juiste plek zat tot de beste bedrijfsleiders en dat bij meerdere werkgevers. Klinkt heel arrogant maar ik heb de cijfers nog. :)

Zo ook met de politiek gevoelige (maatschappelijke) onderwerpen, ik weet hoe de maatschappij in elkaar zit en ook zich ontwikkeld. Ik heb in het verleden mij regelmatig boos gemaakt en me ook verzet tegen bepaalde maatschappelijke veranderingen en het duurde misschien even maar bepaalde zaken zijn wel teruggedraaid. Ik kan het nu niet meer bewijzen maar als dat forum nog bestond waar ik die bepaalde zaken aanhaalde dan kon je zien dat ik jaren geleden al wist wat er fout zou gaan en wat er verandert moest worden. Nu zie ik dat na al jaren veranderingen men ook die dingen gaat weer terugdraaien, sommige nog eens met spoed.

En ik heb één ding geleerd die mij altijd bij zal blijven, wordt nooit vriendjes met je tegenstander ook niet met je meerdere want dan gaan bepaalde zaken zich vermengen zoals vriendjes politiek en elkaar de hand boven het hoofd houden terwijl waar het feitelijk om gaat niet de volledige aandacht krijgt.
En wat je echt niet moet doen is iemand misbruiken om er zelf beter van te worden want daar maak je echt geen vrienden mee ook niet in de politiek.

En dit zie je juist in de 2de kamer en in de lokale politiek gebeuren waardoor o.a. jij het vertrouwen verliest. Maar je moet de oorzaak soms ook bij jezelf zoeken. Jij zit nu na een aantal negatieve ervaringen niet goed in je vel alle begrip daarvoor, maar je moet ook voor jezelf wel wat positiever worden.
De politiek kan het niet iedereen het naar de zin maken maar er jou er wel bij helpen om je op de goede weg te helpen. Zolang er ook geen tegengeluid komt lijkt het of alles goed gaat en daar zijn ze heel blij mee als jij heel stilletjes alles pikt wat ze jou opleggen.

Nu maak ik me minder druk want het is nu aan de jeugd hoe te kiezen en hoe zij zich in de toekomst willen ontwikkelen. Alleen is het leven net als een loterij, soms win je wat en soms moet iemand zijn verlies nemen maar miljoenen blijven mee spelen want ze behouden zo hun hoop op wat winst . :amen:
 
Jij zit nu na een aantal negatieve ervaringen niet goed in je vel alle begrip daarvoor
ik zit wel goed in mijn velletje hoor maak je daar maar niet druk om.
wat ik wel zie gebeuren is dat of het nu landelijk is of provincie of gemeente politici dat ze niets leren van hun eigen fouten of die van een ander.

die aantal negatieve ervaringen waar jij het over hebt is niet alleen de politiek maar meerdere segmenten van de overheid bv een RDW , Belastingdienst, politie apparaat, douane.

heb hiermee minimaal elk 1 akkefietje mee gehad sommigen meerdere
vind ik dat negatief.. ja en nee
ja als men arrogant gaat doen als vertegenwoordiger van
nee als men mee gaat denken

wat lokale politici betreft
we hadden hier een die wou nog even voor vertrek een prestige project op zijn naam hebben en dat heeft ons de burger 4 ton gekost
een ander voerde diftar in ( het scheiden van afval) is op een grote ellende uitgedraaid want nu is het weer alles in de grijze.
anders iets
openbaar vervoer is hier in de regio een drama
dan gaan er 2 gemeenten samen omdat dat moet van het rijk.. (waarom?)
maar goed er blijven 2 gemeente huizen hoor! ja ja.. ik gaf het 3 jaar voor de eerste dicht ging
hebben ze niet gehaald is binnen 2 jaar al een feit en dus moet de burger een takke reis maken om een document te kunnen krijgen die verplicht is vanuit het rijk.

nog een voorbeeld
een afdeling van begeleid wonen van mensen met een geestelijke beperking
mensen worden er uit geknikkerd want de coa moest het hebben voor asiel zoekers
en nu niet gelijk klagen dat ik een rasist ben dat is namelijk niet mijn punt maar vind er wel iets van dat mensen die beschermd wonen uit elkaar worden gehaald en door de 3 noordelijke provincies worden gedropt.
(dit is dan wel weer goed voor de pillen industrie maar dat terzijde)

vervolgens komen er in dat gebouw asielzoekers, allemaal best gaat goed tot het coa er achter komt dat er geen openbaar vervoer is.
binnen een week geregeld nieuwe buslijn, helemaal goed.

in die zelfde periode moest de winkel er tegen over weg "want die past niet in het beschermd dorpsgezicht die we willen maken"
op de vraag wat de reden daar voor was dat die winkel weg moest (de ouderen voorzieningen waren daar in het verleden omheen gemaakt) antwoord hier op was "de stenen waarmee dat gebouw gebouwd is voldoen niet aan de eisen"

mooi.. kan het asiel zoekers centrum er ook af, zelfde soort gebouw, zelfde stenen gebruikt.

feiten nu
coa was weg , gebouw is verkocht aan een investeerder uit duitsland die mocht ineens slopen en huizen bouwen
gaat nog even niet door want oorlog oekraine
vind ik allemaal best

bus lijn die er liep was eerst een uur later eerste rit (vanaf 9 uur) en binnen een jaar "onrendabele lijn" dus opgeheven
ja duh meesten moeten voor 9 het dorp uit dus die zoeken een andere weg.

winkel is verplaatst naar de andere kant van het dorp en de oudjes die dus aan de andere kant zitten kunnen met een verzamel busje (zogenaamde opstap bus) samen naar de winkel, leuk!
jammer dat dit maar max 1x in de week is en geld kost terwijl alles aan die kant van het dorp was

de oude winkel is nu een snackbar geworden in een "beschermd dorps gezicht" en de stenen zijn nog steeds zichtbaar (maakt nu blijkbaar niet meer uit)
moet er wel even bij vermelden dat het oude winkel pand nu eigendom is van het bouw bedrijf die de nieuwe winkel uit de grond getrokken heeft..

kan nog wel even doorgaan
al met al kan ik er niet zo goed tegen dat politici onze belasting centen opmaakt aan dingen waarvan je weet dat het niet gaat werken en vervolgens mag de woz weer omhoog en dus meer belasting voor de inwoners
 
Dat zijn nog al wat punten die je daar opnoemt en ik kan me dan voorstellen dat jij je daar enorm kwaad om maakt.

Maar grotendeels wordt het beleid ook vanuit Den-Haag opgelegd zoals inkrimping van het openbaar vervoer, samengaan van meerde gemeenten, allemaal bezuinigingen die Den Haag oplegt.

en nu niet gelijk klagen dat ik een rasist ben dat is namelijk niet mijn punt maar vind er wel iets van dat mensen die beschermd wonen uit elkaar worden gehaald en door de 3 noordelijke provincies worden gedropt.

Hier ben ik het ook met jou eens. Dit is heel ingrijpend voor ouderen en mensen die beschermd moeten wonen. Alleen als de boel veroudert is dan kan het niet anders maar er wordt momenteel enorm gesold met de groepen die hulp behoevend zijn.
de oude winkel is nu een snackbar geworden in een "beschermd dorps gezicht" en de stenen zijn nog steeds zichtbaar (maakt nu blijkbaar niet meer uit)
moet er wel even bij vermelden dat het oude winkel pand nu eigendom is van het bouw bedrijf die de nieuwe winkel uit de grond getrokken heeft..

Dus in de achtergrond heeft waarschijnlijk iemand lopen lobbyen zodat de oude winkel straks failliet gaat en de nieuwe winkel een monopolypositie heeft. Alleen als de prijzen daadwerkelijk gaan dalen kan het op den duur in je voordeel zijn.

In een dorp komen al die veranderingen vaak ingrijpender over dan in een stad hoewel ze daar ook klagen. Soms moet je verbeteringen door voeren maar ik krijg de indruk dat in jouw dorp dit niet echt het geval is. Juist dan moet je gaan stemmen misschien wel op een lokale partij waar je makkelijk contact mee kan maken. Toen mijn landelijke politieke partij afweek van de plannen en de hielen ging likken van de VVD waardoor de bankencrisis extra lang ging duren door de verkeerde hervormingen door te voeren toen ben ik men stem gaan aanpassen en niet alleen ik, en dat hebben ze gemerkt toen. Dat is de enige manier om iets te corrigeren.

Als ik vergaderingen moest bijwonen van mijn werkgever en hij vroeg of ik ergens mee instemde dan uitte ik meteen mijn kritiek. Elk verhaal heeft namelijk 2 kanten, of ze dit nu leuk vinden of niet, en zo werkt het ook met de politiek. Het is geven en nemen maar wel je aan je woord houden zeker als je de kiezers vertegenwoordigt die op je partij gestemd hebben.

Wat ik merk is dat ze vaker liegen of informatie achterhouden in de politiek en meer dan vroeger het geval was. En een toelichting hoe en waarom wordt er al helemaal niet meer gegeven. Inspraak kan wel maar wij negeren het gewoon want de plannen staan toch alvast.

Omdat er steeds minder geld vanuit Den-Haag naar de gemeenten gaat is vaak elke verandering meteen een bezuiniging. Wordt het belastinggeld ook nog eens over de balk gegooid dan mag je als burger ook wel nijdig worden.


De 2de kamer controleert het kabinet maar wij burgers controleren de 2de kamer en daarom is stemmen zo belangrijk.
 
daarom is stemmen zo belangrijk
vertel mij op wie?
dan hebben we het over den haag 2e kamer
pvv al eens gedaan toen ook meegedaan met gedoog steun uiteindelijk geploft
fvd ook al eens als tegenstem wat gebeurt daarmee? die draven helemaal door
pvda ooit ja tot kokkie aan de president stoel begon te ruiken toen was die kok van de leg
gemeente pvda was chantabel hier ...
daar is een geintje mee geweest daar lusten de honden geen brood van en hoppa daar gaan onze gemeente centen weer!
cda tja ach wat zullen we zeggen .. iets met boeren ..
ben ooit eens de discussie aan gegaan met een voorman gemeente cda.. half uurtje toen vroeg hij ineens een ander meneer of die ging stemmen zonder mij gedag te zeggen.
vvd euh markie is er van neem ik aan onze oude unielever meneertje die daar al op de knieeen moest omdat het verkeerd ging.
bbb doen het nu redelijk goed maar als die te groot worden gebeurt daar het zelfde mee als de lpf zonder pim

maar links om of rechts om kijk eens naar de resultaten van de afgelopen tig jaren
studie financiering moeten we nog meer daar over zeggen?

het ergste vind ik nog dat toen uiteindelijk de toeslagen affaire aan het licht kwam dat ik alleen maar dacht "nu pas bekent?" ik keek er niet eens van op.
hoe kun je een organisatie die is ingericht om geld te innen ineens tegen hun dna in geld uit laten betalen?
probeer eens achter uit in een auto te rijden als die in de 1e versnelling voor uit staat..
ow nog iets..
wij burgers controleren de 2de kamer
iets met referendum
 
vertel mij op wie?
dan hebben we het over den haag 2e kamer
Ik ga jou hierover niet adviseren @sat-ed. :)

Ik stem zo wie zo niet politici met mooie praatjes en ik kan al redelijk vroeg inschatten welke persoon betrouwbaar is of niet.

Op de PVV of de FvD daar zou ik nooit op kunnen stemmen ook niet als een protest stem. Vroeger wel VVD gestemd maar daar kwam ik al snel achter dat dit niet de oplossing was omdat VVD'ers geen echte bestuurders zijn. Maar in elke partij speelt er wel iets en niemand is roomser dan de Paus, en wie dit wel is wordt al snel op een zijspoor gezet, zowel landelijk als lokaal. Daarbij is de burger ook mondiger geworden en eisen wij direct resultaat als ons iets niet zint. Daarom ramt de VVD er van alles en nog wat doorheen waar nu veel van teruggedraaid moet worden en veel VVD'ers pikken dit niet en roepen dat de VVD te links wordt. Men vergeet alleen dat als het schip tegen de kade dreigt aan te varen dat je aan het stuur moet draaien. Er is namelijk maar één veilige route en dat is de vaargeul volgen. Dat geld ook voor hoe onze maatschappij uiteindelijk functioneert.

pvda ooit ja tot kokkie aan de president stoel begon te ruiken toen was die kok van de leg
gemeente pvda was chantabel hier ...

Daarom is het zo geregeld dat je zowel landelijk als lokaal op een partij kan stemmen want dan heb je nog op zijn minst een keuze. Lokale partijen zijn enorm in opkomst omdat ze over het algemeen weten wat er speelt in de regio. Maar de regie blijft uiteindelijk altijd in handen van de politiek in Den Haag.

Maar dat het wel kan door lokaal op de juiste partij te stemmen toont wel aan wat er recent in Zeewolde speelde met dat datacentrum van Meta.

Het datacentrum, dat het grootste van Nederland moest worden, kon eind vorig jaar nog rekenen op steun van de gemeenteraad. Door de winst van de tegenstanders bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart viel de steun weg.

het ergste vind ik nog dat toen uiteindelijk de toeslagen affaire aan het licht kwam dat ik alleen maar dacht "nu pas bekent?" ik keek er niet eens van op.
hoe kun je een organisatie die is ingericht om geld te innen ineens tegen hun dna in geld uit laten betalen?

Helemaal met jou eens maar de VVD heeft de belastingdienst ook om zeep geholpen door een oprot premie te verstrekken aan wie wilde vertrekken bij de BD waardoor er heel veel kennis is vertrokken. Die ambtenaren waren zeer geliefd in het bedrijfsleven dus die hadden zo een andere baan.

Toen ik toeslagen moest aanvragen voor cliënten (tot 2008) functioneerde die afdeling toeslagen nog redelijk goed, daarna is het bergafwaarts gegaan. En toen die toeslagen zijn intrede deed heb ik nog een hele discussie per email gevoerd met het landelijk CDA maar die waren er van overtuigd dat dit de oplossing was. Zeker de kinderopvang was veel te complex en dat er dubieuze organisaties opgericht zouden worden en ook die gastouderbureaus om fraude te plegen daar was geen totaal geen aandacht voor, eerst zien en dan geloven.

Nadat het bekend werd hoe makkelijk er fraude kon worden gepleegd met die toeslagen (Bulgarenfraude) kreeg de belastingdienst een bak geld en werd het Combiteam Aanpak Facilitators (CAF) opgericht om de fraude aan te pakken en omdat het fraudebedrag achterbleef ging men lukraak mensen van fraude beschuldigen om zo te voorkomen dat zij het streefbedrag niet konden halen iets wat de BD beloofd had aan de politiek met dat extra geld.

Allemaal dingen waar je inderdaad niet vrolijk van wordt maar zijn de burgers zelf ook niet schuldig aan het mislukken van al die voorzieningen?

Mij werd geadviseerd om te gaan werken als budget beheerder en de SD zou dan de cliënten aanleveren. Per klant krijg je dan een X bedrag per maand maar ik weet helaas hoe het er aan toe gaat. Ze beginnen met €50,00 en dan gaan ze dat stap voor stap verlagen naar €25,00 en moet je 2x zoveel klanten gaan helpen om nog een beetje inkomen te genereren. En dan heb je het risico dat je heel slordig gaat werken en de grip verliest.

Ik wil me zelf niet op een kistje plaatsen en roepen kijk ik weet zoveel en wat ben ik goed. Ik weet wel dat als je de juiste personen laat samenwerken en die kennis van zaken hebben dat je heel ver kan komen. Zo is het ook met stemmen, als 40% weet dat er iets moet veranderen maar ze gaan niet stemmen dan ben je toch een stukje van je rechten kwijt.

Daarom zijn ook de ondernemingsraden opgericht om zo bij de vakbonden de wind uit hun zeilen te halen, minder leden is minder arbeidsrechten.
 
Lokale partijen zijn enorm in opkomst omdat ze over het algemeen weten wat er speelt in de regio
Dat klopt niet helemaal en lijkt me ook logisch. Nieuwsuur heeft hier onderzoek naar gedaan en dit was een gedachte die leefde. Echter dat klopt niet. Want ook de landelijke partijen bestaan lokaal ook gewoon mensen uit de regio en die weten net zo goed wat er speelt.
Echter wat wel het geval is, dat is dat deze gedachte bij de mensen al helpt en daarom de lokale partijen in opkomst zijn. Maar met name ook omdat lokale partijen lokaal gebonden zijn en dus niet zich naast hun lokale gebeuren aan bepaalde landelijke partijpolitieke opvattingen hoeven te houden.
Zij kijken daardoor meer echt lokaal en zijn ook bereid om meer te doen ten behoeve van de lokale regio v.w.b. bepaalde zaken.

Daarom zijn ook de ondernemingsraden opgericht om zo bij de vakbonden de wind uit hun zeilen te halen, minder leden is minder arbeidsrechten.
De WOR (Wet op de Ondernemingsraden) is al iets van net na de 2de wereldoorlog. Ik vind het wel een goede zaak. Want je middel een OR kun je meer gespecialiseerd, dus per bedrijf goede zaken doen voor je werknemers en ook het bedrijf verbeteren.
Arbeidsrechten zijn wetten die al vastliggen. Vakbonden proberen er hooguit bij te krijgen indien nodig. Maar al sinds de nodige decennia gaat het alleen maar om afsluiten van CAO's en loonsverhogingen.
Mijns inziens is de terugloop in leden aantallen van de vakbonden niet te wijten aan de OR's, maar eerder aan gebrek wat een vakbond voor je doet en de kosten die daar wel mee gemoeid zijn. Steeds meer jongeren die er steeds minder interesse in hebben.
En voor een deel dat de vakbonden zichzelf de das om hebben gedaan door bijv. dat een vakbond akkoord ging en een andere niet en zo ontstond er ook vanzelf een splijting.
Vakbonden zijn nog wel nodig, maar niet meer zozeer als vroeger volgens mij. Misschien hebben de OR's daar ook wel aan bijgedragen, maar volgens mij niet in negatieve zin.

Anyway, dat is dan weer een heel ander verhaal.

Het grootste probleem zit hem in de politiek en dat begon al met de bezuinigingen bij Balkenellende die nooit het zoet heeft gegeven en daarna het jarenlange afbraakbeleid van de VVD, in het begin nog met steun van de PVV zelfs. Die toen nog zijn breekpunt over behoud van de 65 jarige pensioenleeftijd liet vallen, de dag na de verkiezingen toen er nog niet eens iemand hem benaderd had of hij met iemand gesproken had. Daar had toen veel kiezers mee gewonnen en die liet hij de dag na de verkiezingen al in de kou staan.
Goed verder vind ik het prima dat ie er is, niet om te regeren, maar zo iemand moeten we wel hebben om de rest een beetje bij de les te kunnen houden.

Wat ik me eerder afvraag is hoe het toch kan, dat iemand als Rutte met zijn VVD nu de langst zitten de premier ooit is, al 12 jaar aan de macht terwijl we nauwelijks iets anders dan klachten lezen over die kabinetten. Hoe kan het dat de VVD dan toch telkens de grootste wordt? Hoeveel mensen moeten dan stront in hun ogen hebben?

Welke partij dan? Ik heb jaren op de SP gestemd, maar een mail uitwisseling toen Roemer aan de macht was, heeft me doen besluiten daarmee te stoppen. Dus dan maar kleine partij zoeken. Deze keer was het Ja21. Of dat zo blijft is nog maar de vraag.
Fvd wilde ik eerst stemmen, maar toen Hiddema daar het hazenpad koos heb ik dat niet gedaan. Blij toe, die zijn totaal veranderd.

Wat moet je dan? Welke partij kan het nog goed doen voor het land? Er is sowieso al teveel versplintering, ook in meningen, teveel fake nieuws in omloop wat door veel te veel mensen geloofd wordt.

Heb je Facebook? Daar maakten ze van de week reclame voor nieuwrechts, een nieuwe site voor rechts. Ik weet niet hoeveel reacties daaronder stonden met dat het goed was en dat de EU en de VS de oorlog hadden uitgelokt in de Oekraine en dat Poetin logisch handelde, je wilt het niet weten. Ik schrok daar echt van hoeveel er dat waren. En er stond nog meer ook wel over de great reset en dat soort gedachtengoed.
Nu weet ik dat het gek kan gaan op FB, maar de groep ontevredenen (op welk gebied dan ook) is enorm aan het groeien en groeit alleen maar verder. Kabinetten Rutte veroorzaken dat en houden dat ook niet tegen.
PvdA is geen partij om dat op te lossen, noch Soylent Green partij d'66 (en weg met het eigen bedachte referendum) en de zogenaamde "christelijke" partijen (duidelijk niet sociaal dus waar is het christelijke dan?) ook niet.

Wie dan? Ik voel met Sat-ed mee. Het wordt alleen maar slechter en de VVD is de oorzaak, en toch winnen ze elke keer weer. Het is onbegrijpelijk en het wordt alleen maar erger.
 
Wie dan? Ik voel met Sat-ed mee. Het wordt alleen maar slechter en de VVD is de oorzaak, en toch winnen ze elke keer weer. Het is onbegrijpelijk en het wordt alleen maar erger.
Dit is hoofdzakelijk D66 beleid en D66 heeft zo'n beetje de regeringsmacht gekaapt van Rutte, die zo graag op het pluche wilde blijven zitten na zijn afwijzing in het europese parlement.
D66 levert voornamelijk de ministers in het zoveelste kabinet Rutte.
Dan nog een feitje: De EU heeft een speelbal nodig in Nederland en dat gaat in de vorm van D66.
Veel mensen zeggen al dat de Nederlandse regering eigenlijk niet veel meer te vertellen heeft in eigen land en ondanks dat ik die mensen betichtte van "kroegpraat", blijkt dat zij het toch wel redelijk goed hebben.

Ik pleit de VVD niet vrij overigens, want onder leiderschap van Rutte heeft deze partij een enorme schade geleden en is wanbeleid de hoofdtaak van deze club idio...ehm, ministers.
Wanneer Rutte ballen had gehad dan was hij over rechts gegaan en waren de problemen met woning en vluchtelingen nooit ontstaan.
Rutte wilde een wit voetje halen in de EU en ondanks zijn hielenlikkerij is hij aan de kant geschoven.... zelf zal hij daar geen actieve herinnering aan hebben.

Enfin....Het begint een beetje op de politiek uit het Italië van 1915 te lijken.... we weten allemaal waar dat toe heeft geleidt.. .dt d t... (het is vroeg)
 
.dt d t... (het is vroeg)
vroeg na de kroeg? :ROFLMAO:

dat begon al met de bezuinigingen bij Balkenellende die nooit het zoet heeft gegeven
jawel
2.9 miljoen euro maar dan wel in zijn eigen bedrijven en de rest zat met de bak elende norm.
Heb je Facebook?
ooit een stukje "mr visser" gezien
bek (sorry voor het taal gebruik) viel me open
riep iemand iets "uit zeer betrouwbare bron" toen mr visser vroeg welke bron dat dan was "facebook!"
Het wordt alleen maar slechter en de VVD is de oorzaak, en toch winnen ze elke keer weer.
dat was nu precies de reden dat ik mijn stem ongeldig heb gemaakt de laatste x en dan nog...
heb er trouwens met de directie overgehad hier thuis over dat wel of niet verdelen van de ongebruikte stemmen
was in haar id ook zo en wij kwamen tot de conclusie dat dat ooit eens op een opleiding is verteld
nu zijn wij wat jonger dan menig een hier (ahum;) ) of het heeft met de provincies te maken of zo maar dat was er echt ingeramd.
maar goed die discussie hoeven we niet meer aan want ik ga niet meer.
mijn advies aan deze en gene : probeer een beetje tussen de regels door te leven dat is het makkelijkste
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan