BENZINE WEER DUURDER! Gaan we in de toekomst met de fiets naar het werk?

Originally posted by the matrix
Ik vind het toch wel kort door de bocht om de regering verantwoordelijk te stellen voor het rijgedrag van de burger.

ALsof men je dwingt om de auto te nemen

Ja dag zo lust ik er ook een

Heeft de regering dan het gebruik van alternatieve en/of (schone) brandstof bevorderd(zoals door Brussel is opgelegd)? Neen. Eerder ontmoedigd door een hogere wegenbelasting.

Het beleid is ook niet gericht op het laten staan vd auto hoor.
De staat heeft die accijns en wegenbelasting inkomsten nodig.

Van wie was ook alweer die regel dat 1 uur reistijd acceptabel was?
En werd daar niet uitgegaan vh aantal kms wat er in die tijd met een AUTO afgelegd kon worden?

Hoe ver woon jij van je werk?
Heb jij ambulant werk?

En ja ik werd en wordt gedwongen de auto te nemen.
Tot zo?n 8 jaar geleden woonde ik in Noordwijk en werkte in Uithoorn.
Reistijd met de auto 45 minuten met het openbaar vervoer 2 1/2 uur enkele reis. De economische keuze(reistijd zijn niet produktieve uren) is dan eenvoudig.

Neen Matrix ik val niet jou persoonlijk aan maar de argumenten die je gebruikt. Die zullen in JOUW geval best kloppen maar gelden b.v. niet voor mij.

Avensis
 
Natuurlijk zijn er mensen die zich ergeren aan een bepaalde uitspraken. maar dat is ook te verklaren want anders was deze regering niet tot stand gekomen.

Maar de tijd zal leren want het hele economische wereldje is een schakel. dus kun je je wel nagaan als er schakels wegvallen komen ze vanzelf aan de beurt het is een kwestie van tijd.

Dan is het telaat om de ogen open te doen !!!

mvg.sath.
 
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel, maar dat heeft Matrix bijv. zelf ook al aangegeven, er zullen altijd mensen zijn die echt aangewezen zijn op eigen vervoer zoals scooter of auto.

Maar ik vind persoonlijk wel dat er hier ook een taak ligt voor de regering. Het tijdelijke kwartje is er al jaren en is nog steeds onterecht van kracht dat had al lang teruggegeven kunnen zijn.

Daarnaast is Nederland het duurste benzineland ter wereld!!! Oorzaak hiervan zijn ook de accijnsen, die kunnen derhalve best omlaag.

Als laatste meen ik me ook te herinneren dat vanuit Brussel uitspraken over wegenbelasting gedaan zijn waardoor deze in de toekomst afgeschaft zouden worden, en NL gaat ze vlug verhogen en zelfs nog grijs kenteken afschaffen, zodat toch een hoop mensen een boel geld verlies hebben (slecht voor economie), toch een vervoermiddel moeten hebben en meer verbruikende benzineauto's gaan rijden waardoor de regering nog eens extra verdiend aan de hogere wegenbelasting.

Daarnaast waren er al plannen in de maak om de wegenbelasting volledig af te schaffen en op de benzineprijs te duwen. Dat is ook veel eerlijker, aangezien de weggebruiker die daadwerkelijk de weg gebruikt dan ook betaald, INclusief alle buitenlanders die van onze wegen gebruik maken net zoals dit het geval is in bijvoorbeeld Frankrijk.
Op die manier vang je het verlies aan inkomsten van wegenbelasting toch grotendeels op. Maar dat kun je nu met deze benzineprijzen niet meer maken.

Ja er ligt dus hier zeker een groot deel schuld bij de regering, zelfs eigen partijleden beginnen het hier en daar nu een afbraakbeleid te noemen.
Gisteravond eens naar Netwerk gekeken, als je de cijfers zag van hoe de bevolking dacht dan viel dat toch wel behoorlijk op.
Ben benieuwd of ze nu eens wakker worden daarin Den Haag.
 
Wakker zijn ze helaas altijd. Er zijn zelfs mensen voor in dienst die alles na lopen van knipselkrant tot videobeeld. Ze weten echt alles wel.

Maar de verkiezingen gaan weer beginnen en nu hebben ze het over lasten verlichting.

Wij kunnen er wel op reageren door de volgende keer niet op deze mensen te stemmen.

Maar jij en ik weten waar we op gaan stemmen.

:(
Nr.10
 
@ Matrix,

Is helemaal niet persoonlijk bedoeld!
Jouw naam staat eronder, dus die gebruik ik ook.
Ik geloof best dat het in jou situatie niets uit maakt, maar ik beschreef je mijn situatie.
Doordat ik in een dienstverlenende functie werk, worden de onkosten doorberekend naar alle consumenten.
En of die consument nu Black Tiger, The matrix, Nr 10 of Freggel heten maakt in deze niets uit!
Die consument zal altijd het kind van de rekening zijn......
 
@Nummer 10: Zo is dat!

@Hangslot: Ook dat is correct, alhoewel bij sommige zaken de consument ook zelf een beetje meewerkt aan het probleem.
Kijk bijv. die bedrijven die allemaal naar lage loonlanden verhuizen. Van erg veel produkten is het zo dat de consument het goed en zo goedkoop mogelijk wil hebben. De meesten willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Dus worden er de geimporteerde Koreaanse, Japanse, Chinese en noem maar op produkten gekocht.
De in NL gemaakte produkten blijven liggen omdat de bescherming tegen dit soort zeer goedkope import toch niet helemaal 100% is, dat kan misschien ook niet in het kader van de vrije markteconomie dat weet ik niet.

Maar het gevolg is wel dat bedrijven hier onvoldoende of te weinig omzet draaien en hun produktie naar het buitenland verzetten waardoor hier in NL de werkloosheid weer hoger word.

Hoewel ik van mening ben dat de regering daar ook nog in meespeelt door dat ook nog te subsidieren, tja.....
Er speelt veel mee maar in eerste instantie is toch de regering die de zaken op orde moet hebben.

En men kan nu zeggen van paars wat ze willen, goed was het misschien niet, maar het is nog nooit zo slecht geweest als nu.:)
"De puinhopen van 8 jaar paars" is een boek van Pim Fortuijn.

Als hij nu nog geleefd had, dan had hij waarschijnlijk "De ruines van 3 jaar cda/vvd/d'66" geschreven.
 
Originally posted by Black Tiger
"De ruines van 3 jaar cda/vvd/d'66" geschreven. [/B]

Dat moet denk ik zijn: "de bewuste afbraak van Nederland".

:(
Nr.10
 
Originally posted by Nummer10
Dat moet denk ik zijn: "de bewuste afbraak van Nederland".

:(
Nr.10


Ja dat is een nog veel betere titel voor zo'n boek
 
Nja, ik kwam er eigenlijk op, omdat je puinhopen niet meer kunt afbreken, hooguit nog vermorzelen tot ruines, vandaar mijn keuze voor die naam als vervolg op het "paars" boek.:)

Maar jouw titel is inderdaad een stuk beter nummer 10, ook waarheidsgetrouw.:biggrin:
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan