Bevestiging e-mail dat bericht is ontvangen op de e-mailserver

Fijn om te horen dat ook jij wilt inkorten, want een herhaling van zetten heeft weinig zin. Gelukkig ben jij beter met inkorten dan ik het ben. ;)

kan ik het toch niet eens worden met jou dat internet veilig is of het ook zal worden. :(
Dan zijn we het in feite toch eens, want ik ben ook niet van mening dat het volledig veilig is of ooit zal worden, ik vind dat het relatief veilig is. Bepaalde zaken zijn thuis altijd veiliger, ondanks dat ik thuis ook niet als veilig beschouw.
Het enige wat ik probeer aan te geven is dat men bijna aan de hoogst mogelijke veiligheid zit zonder dat het onbetaalbaar wordt en met behoud van de voordelen die er door internet gewonnen zijn. Een mond vol, maar dat is toch anders dan dat ik internet als veilig zou betitelen.

Grappig dat jij jouw telefoonnummer nu afgeeft voor de tweetraps verificatie en als er straks een database gehackt wordt met jouw nummer erin, wie zijn schuld is het dan?
Ligt er aan hoe de hack plaats vindt.
Met alleen mijn telefoonnummer kunnen ze niets. Ik neem toch wel aan dat jij het artikel waar je aan refereerde zelf gelezen hebt of niet? Want die hack bestaat dus voor 100% uit phishing en fouten van de telecom maatschappij.

Natuurlijk moet je ergens beginnen als je wilt dat je privacy heel belangrijk is. Dit is bij mij ook een afweging om twee-traps verificatie wel of niet te gebruiken, het is een bewuste afweging. Maar ik ga niet online zeggen of ik het wel of niet of deels gebruik. Ik heb hier alleen aangegeven dat het veiliger is dan alleen een wachtwoord.

Helaas heb jij mij dan ook niet kunnen overtuigen dat ik het helemaal verkeerd heb.
Ik weet niet of dat helaas is en ik wil ook niet zeggen dat je het helemaal verkeerd hebt. Op punten moet je echt meer kijken naar wat iets specifiek doet (vind ik dan), maar op andere punten is het helemaal niet verkeerd om kritisch te zijn of te blijven en zijn er best nog zaken voor verbetering vatbaar.

Ik ben zeer benieuwd of jouw voorspelling uit gaat komen. Mijn voorspelling zal eerder het omgekeerde zijn, dat automatisering nog uitgebreider wordt en men nog meer op telefoons en tablets gaat doen dan men nu op computers en laptops doet. En daarmee de zaak wel onveiliger maken.
Grote reuzen krijg je niet snel meer klein en internet is te groot, als je daar negatieve reklame over maakt krijg je dat niet snel stuk. Kijk maar naar Microsoft. Die heeft de afgelopen 15 jaar zoveel negatieve reclame over zich heen gekregen en is nog steeds de grootste. :)
En waarom? Omdat het gemakkelijk is en mensen het handig vinden. Idem voor internet. Maar oke, daar denken we dus anders over.

En als allerlaatste, nee Black Tiger, ik mag dan wel een aparte mening hebben maar ik woon niet op een apart of vreemd adres. :)
Nou, je mening is niet echt apart, alleen anders en kritisch, niet vreemd dus. En ik ben me er ook van bewust dat steeds meer mensen zich dat soort vragen gaat stellen of dat al doet. En dat is alleen maar goed. Want dat kan alleen maar ten goede komen van nog beter onderzoek met als resultaat misschien nog betere beveiliging.
Ik zou niet weten hoe, maar in 1970 had ook nooit iemand gedacht dat je een bericht in 2 seconden de wereld over zou krijgen. Dus ik hou een open gedachte daarover. ;)

Maar dat apart of vreemd adres, dat moet er toch wel zijn, of iemand anders moet hier aangeven dat het bij hem ook 5-7 dagen kan duren om een binnenlandse brief toegestuurd te krijgen. :biggrin:

Jij ook een fijne avond, vond het toch een leuke en interessante discussie.
Andere gedachten en kritisch over veiligheid denken houdt mij ook scherp op dat gebied. ;)

Have Fun!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan