C+ wint kortgeding tegen sathandelaar

Satwatcher

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
678
Waarderingsscore
3
Punten
18
Leeftijd
57
Canal Digital Nederland heeft de rechtzaak tegen een Axelse satdealer grotendeels gewonnen.

De Middelburgse rechter oordeelde, tegen een eerdere uitspraak van een collega uit Den Bosch in de zaak tegen een Udense sathandelaar, zelfs dat het verkopen van programeerbare kaarten en kaartproggers voor een sathandelaar als illigaal moet worden beschouwd.

De Axelse sathandelaar heeft direct hoger beroep tegen de uitspraak aangespannen.

BRON : s**4**l - www,s**4**l.com - Nieuws en Info Forum

 
Ik dacht dat de uitspraak pas op 27 juli was?

blijkbaar dus niet, als het inderdaad zo is dat Msat geen lege kaarten en programmers meer mag verkopen, kan ik dat alleen maar toejuigen, immers we weten allemaal dat Msat (nog steeds) diverse kaarten met daarop software voor het kijken naar o.a. C+ verkoopt aan mensen die geen kaas van programmeren hebben gegeten, en die het enkel te doen is om gratis te kunnen kijken naar o.a. een nederlands pakket aan tv zenders van fl. 99,00 per maand.

het is door heren als de B. van Msat, dat C+ zo'n heksejacht tegen sites als s**4**l is begonnen, en dat eerlijke handelaren in sat app. het brood uit de mond wordt gestolen, omdat de eerlijke handelaar geen illegale kaarten verkoopt.

bovendien mag wel eens gezegd worden dat de makers van programma's voor mosc kaarten en voor pic/altmel kaarten, deze geheel belangeloos op het net beschikbaar stellen aan hobbyisten, en dat een Msat deze software zonder toestemming van de makers misbruikt,gebruikt, en verkoopt aan niets wetende mensen die enkele in zijn zaak komen om gratis naar C+ te kunnen kijken.

Het blijft voor ons hobbyisten natuurlijk wel mogelijk om aan programmers en kaarten te komen, maar een verbod voor zaken als Msat die openlijk te kennen geven mensen te willen helpen om illegaal naar betaal tv kanalen te kijken, mag van mij, dit heeft tenslotte niets meer met een hobby te maken, of het moet een hobby zijn om gratis film kanalen te kijken waarvoor betaald moet worden.

Niet iedereen zal mij deze uitspraak in dank afnemen, maar het is mijn !! mening die ik hier heb neergezet.

wie volgt.

 
Waarschijnlijk ben je daar klant geweest of nog steeds klant want ik weet niet dat dit bedrijf nog steeds voorgeprogrammeerde kaarten verkoopt. Denk ook dat het heel erg onverstandig van deze zaak zal wezen als het wel zo is. Dus je kan niet spreken van "wij weten allemaal".

Over het feit dat hij zonder toestemming van de makers programma's en files gebruikt dat zou best kunnen. Dat weet ik niet omdat ik de bewuste dealer niet persoonlijk ken. Maar aan de andere kant jij gebruikt ze bijvoorbeeld ook en heb jij wel toestemming om die programma's te gebruiken ???? Denk dat je dezelfde rechten heb in deze als een ander. Ik vind het natuurlijk wel verfoeibaar als iemand die gratis programma's gebruikt om woekerwinsten mee te maken.

En ja of die uitspraak nu in iemands voor of nadeel is. Het is weer een uitspraak van een rechter en het is duidelijk dat in deze materie zelfs de rechterlijke macht in Nederland het niet eens is met elkaar dus zouden wij als hobbyisten dat zeker nooit worden. En derde hogere rechter zal nu in de verlenging van deze wedstrijd voor een van de partijen het winnende doelpunt gaan maken.

Zeker is dat voor vele sathandelaren er een moeilijke en onzekere tijd is aangebroken. Met deze uitspraak in handen kan C+ nu vanaf morgen bij iedere sathandelaar een inval doen welke zich bezighoudt met het verhandelen van lege kaarten, proggers en interfacen. Er zal dus in vele bedrijven iets moeten veranderen in de struktuur en de zaak zal moeten worden opgesplitst in een electronica onderdelen zaak en een sathandel. Dat brengt zeker kosten een veel ongemak met zich mee en zal de nodige tijd in beslagnemen.

Wat ik wel over deze sathandelaar hoor en zo nu en dan zie op de website is dat voor sommige produkten met topprijzen vraagt maar ja een ieder staat vrij om te kopen waar men wil en ja als je daar zelf tegen die prijs een product wil kopen kan je dat handelaar niet over aanvallen.

 
Ik geloof dat ik zelf altijd redelijk objectief tegen deze hele zaak heb aangekeken.

Als meneer de B. in zijn hoger beroep geen gelijk krijgt dan zal er heel wat gaan veranderen in Nederland.

Videobanden, cdr's en zalfs harde schijven zullen dan verboden moeten worden en sleutelmaker wordt een illegaal beroep....waarom?

Nou, omdat een inbreker bij een sleutelmaker een sleutel kan kopen waarmee hij wellicht kan inbreken.

Ik woon zelf in Middelburg en vraag me af of de rechter (ik schaam me voor mijn Zeeuwse afkomst) straks ook de slotenmaker zal veroordelen voor medeplichtigheid.

Belachelijke uitspraak dus. Ik denk dat M S*t heel goed weet waar ze mee bezig zijn.

Kijk, als er inderdaad woekwinsten worden gemaakt met de verkoop van illegale kaartjes dan veroordeel ik dat, maar mijn goldcards komen toch echt uit Axel (via een omweggetkje) en ze waren zo leeg als een lege cdr.

Hoe het ook af mag lopen, we zullen wel zien, maar ik geef C= weinig kans in het hoger beroep.

 
Satwatcher

natuurlijk gebruik ik die software ook, maar dat mag ik ook van de gebruikers, in de readmefiles van de makers van die soft staat steeds iets in de trend van "do not use these files for commercial use" of iets in die strekking, en dat doe ik dus ook niet, ik handel dus niet.

ik ken die bewuste dealer dus wel, en ik weet dat hij tot vandaag toe voorgeprogrameerde kaarten bleef verkopen en updaten, enkel deed hij het nu niet bij iedereen, hij verkoopt nu kaarten en een programmer, en doet er een diskette bij met voorgenoemde soft en programma's.

ook verhuur(de) hij sat tuners met hierin een pic kaart voor evenementen zoals de tour en voetbal wedstrijden.

zijn tuner met hierin een pickaart en op beide een Msat stikker staan dan open en bloot in het zicht !!!!!!.

en wat ik bedoelde met dat weten we allemaal, kijk eens op de site van Msat enkele voorbeelden:

" Goldprogrammer II ingebouwd (werkt dus met de gebruikersvriendelijke Goldprogrammer software!)

- Piccard cloning: zonder pc een kopie van een bestaande piccard (goldcard etc) maken

- Piccard protected cloning: zonder pc een beveiligde kopie van een bestaande piccard (goldcard etc) maken"

piccard cloaning, wat heeft dat met onze hobby te maken ????

nog een voorbeeld:

"De Gold programmer is een van de eenvoudigste en makkelijkste programmers die er is. Hij is uitermate geschikt voor die personen die eenvoudig en snel een Goldwafercard willen programmeren. De bijgeleverde software werkt onder windows en is voorzien van een nederlandse en engelstalige handleiding. Het enigste wat u eigenlijk nodig heeft is een programmeer file voor de eeprom en de 16F84 ic. Een kind kan de was doen

bijgeleverde software NIET GESCHREVEN DOOR MSAT !!!

en ga zo maar door.

ik ken die zaak persoonlijk, hij verkoopt niet door een goede prijs en of goede service, integendeel, hij verkoopt enkel door klanten te lokken met illegale activiteiten.

Het is niet mijn bedoeling Msat volledig af te kraken, maar de wijze waarop hij onze hobby misbruikt is mij al lang een doorn in het oog.

 
Met alle respect voor ieders comnmentaar.Ik vind de uitspraak van deze rechter schokkend.Dat je in principe geen kaarten en interfaces mag verkopen vind ik ronduit belachelijk.Daarnaast denkt de rechtelijke macht blijkbaar dat we op een eiland wonen.In woord te zot om zoveel woorden hieraan te wijden.Ik heb er vertrouwen in dat het gezonde verstand zal zegevieren.

=ILYA=

 
Hoi

Jullie hebben in mijn ogen beide gelijk, Anal + krijgt nu ook enkele vegen uit de pan , waarom ? heel simpel de prijzen blijven stijgen en de aanbieding is niet erg groot indien het mogelijk was voor hen om PW,taquilla's en de kiosk aan te bieden voor een zacht prijsje zou het die zware of woekerhandelaars dat de das omdoen.

Ik weet zeker dat hier veel mensen op het board komen met andere bedoeling dan hobby maar oke dat is een andere onderwerp

Laat het ons vriendelijk houden zonder vingers te wijzen.

Groetjes

 
Naar mijn mening vind ik het een goede zaak dat sat winkels geen kaartjes en proggers zouden mogen verkopen. Dit zou terug een eerlijke concurentie maken in deze wereld van winkels. Er zijn immers genoeg andere elektronica zaken waar je die spullen kan kopen.

 
Ach ja verkoop of geen verkoop wat maakt het nog uit ???.

Oke stel je voor dat die sat-zaak X die rechtzaak zou verliezen en dat zal wel zijn ook denk ik .

Kijk dan verplaatst de handel in kaartjes zich gewoon en zullen ze ook bevoorbeeld :biggrin: bij de slijterij en op de hoek in het frittuur mischien verkrijgbaar worden??.

Kijk ik bedoel maar deze handel zal wel nooit helemaal uit te roeien zijn .

Wat mijn mening betreft vind ik dat het hoog tijd gaat worden dat ze ons de hobbyisten met rust gaan laten want zelfs een site over al deze dingen opzetten is ook al illegaal .

En ten slotte van mij mag canal+ best wel wat schade lijden hoor want ze verdienen toch genoeg neem nu met hun 0900 nummer daar schandaalig toch dat je als client gewoon moet betalen voor info .

Gelukkig is het hier nog een normaal nummer zodat mensen zich niet duurder en blauw gaan betalen aan telefoon kosten dan aan een abbo

 
Kijk, natuurlijk ligt het voor de hand waarom satellietzaken blanco smartcards en programmers verkopen.

Als een electronica winkel zoiets verkoopt dan is het verband minder duidelijk, en daarom zouden die dat WEL mogen. Logisch want het gaat tenslotte om electronica onderdelen/apparatuur die op zichzelf niet illegaal is.

Als de rechter een sat-handelaar verbiedt iets te verkopen wat een electronica of computer zaak wel mag, dan schendt hij daarmee de wetten van vrij handelsverkeer en schept een onrechtmatige concurrentiepositie.

Ook al is het duidelijk dat men een blanco kaart + programmer met bepaalde bedoelingen koopt, kan dat geen reden zijn die dingen te verbieden. Ook niet de verkoop ervan.

Enige grond zou zijn als een satzaak zelf aangeeft wat je ermee moet doen om een illegale kaart te fabriceren.

Ik denk dat ze een goede kans maken een hoger beroep te winnen. Zoniet dan kunnen ze er een puur economische zaak van maken (mededinging etc.)

 
Een mededingingszaak kunnen ze er helemaal niet van maken in mijn ogen want dan zou je dus echt het verband liggen dat lege kaarten en proggers produkten zouden zijn welke toehoren aan de satontvangers en dat is dus niet de bedoeling omdat de kaarten nu door satdealers worden verkocht onder het mom dat ze ook voor andere doeleinden te koop zijn. Een bedrijf dat als bakker bij de kamer van koophandel staat ingeschreven mag in prinicipe ook geen vleeswaren verkopen. Dit mag wel als de ondernemer zijn zaak heeft ingeschreven als supermarkt.

De rechter heeft in deze zaak besloten dat voor satdealers de lege kaarten en proggers in de ban gaan omdat zij rechtstreeks in verband kunnen worden gebracht met de satontvangers.

Het is een gevoelige nederlaag voor ons allemaal in deze hobbygroep maar die ligt er nu eenmaal. We kunnen dan allemaal gelijkende verhalen bijhalen van sleutelmakers maar dit is echt een wezenlijk andere zaak. Het slot waarvoor de sleutel bestemd is daarvan mag worden aangenomen dat het je eigendom is en daarom geef je door de slotenmaker de opdracht te geven een kopij te maken van ook indirect de toestemming dit te mogen doen als eigenaar van het slot. Hetzelfde geldt voor de cd-rom. De bestanden op je computer waarvan je een backup maakt zijn je eigen bestanden. Dus door zelf een kopij ervan te maken geef je zelf toestemming aan je zelf om dit te mogen doen. De cd-rom mag daarom verkocht worden als backup media. Datzelfde geldt met muziek op een CD. ALs eigenaar van een muziekcd mag je voor eigen gebruik onbeperkt kopijen maken van je eigen cd. Je geeft je dan als eigenaar van de CD jezelf toestemming om dit te doen. De BUMA kan je ook niks maken, al zou je 10.000 kopijen van een cd in huis hebben, als je zelf de orginele cd in huis hebt en ze geen bewijzen hebben dat je die 10.000 cd's gebruikt voor de verkoop ervan.

Bij satellietcodering ligt het dus volgens deze rechter anders. Grond erachter zou kunnen liggen dat deze rechter de overtuiging heeft dat het coderingssysteem eigenaar blijft van de rechthebbende en dat de kaart waarmee het systeem gecodeerd kan worden in bruikleen wordt afgegeven aan de eigenaar van een satellietontvanger en derhalve eigenaar blijft van de rechthebbende van het coderingssysteem. Derhalve wordt er geen toestemming door de rechthebbende gegeven op een lege kaart een kloon te maken van die kaart en dus beslist de rechter in dit geval dat het aanneemlijk is dat de lege kaart en progger die in een satwinkel te koop is in de meeste gevallen gebruikt wordt om wel een kloon te maken van een orginele smartcard en noemt de verkoop van deze producten in dat soort zaken als illigale handel. Daar kan je van mening over verschillen en dat doen de rechters dan ook in bijv de plaatsen Den Bosch en Middelburg maar de uitspraak van de rechter in Middelburg geeft C+ wel de mogelijkheden om op grond van deze uitspraak te handelen naar satzaken. Natuurlijk blijft dan van belang wat de uitspraak in hoger beroep in deze zaak is maar die laat denk ik nog wel een jaartje of anderhalf op zich wachten.

 
winst kort geding tegen msat door canalplus kan nog nare

gevolgen hebben voor de firma canalplus de grijzecricus

daar kunen gestore hun gaan en daardoor raakt canalplus

de macht kwijt op dit store appratuur.

 
@ satwatcher je vergelijking met de bakker en vleeswaren gaat niet helemaal op omdat er onder de nieuwe vestigingswet zowiezo een enorme branche vervaging is en volkomen legaal daarom kun je ook nu al bij diverse bakkers artikelen vinden zoals blikconserven kazen ed zonder dat hier tegen opgetreden wordt door de ecd. (de eerst aangewezene hiertoe)

Verder is mijn ervaring dat de meeste satshops ook bijv computers en of onderdelen verkopen en programmers en kaarten hiervoor ook gebruikt kunnen worden ,denk hierbij alleen maar aan byv lezer voor smartmedia geheugen kaarten voor bij cameras of mp3spelers dus lijkt het mij erg moeilijk een grens te trekken welke wel en welke niet en ik denk dus ook dat deze uitspraak geen stand kan houden zolang dit niet specifiek omschreven wordt .

greetz en in het uiterste geval maakt eenieder het toch gewoon weer zelf met ets en tin.

 
Het eerste bericht:

Door een gerechtelijke uitspraak


mogen wij op dit moment geen programmers en dergelijke verkopen en/of ondersteunen.



voor u als klant houdt dit in dat wij nu ook tijdelijk geen service mogen bieden op de door ons verkochte programmers en dergelijke.



Wij betreuren dit ten zeerste, maar zullen wanneer wij een oplossing hebben gevonden u hier van op de hoogte brengen.


 


M sat Axel


Waarop volgde:

PERSBERICHT


Axel, 2 augustus 2001


 


Kort geding van canal+ tegen electronica handelaar M-Sat te Axel


 


Donderdag 26 juli 2001 heeft de president van de rechtbank te Middelburg uitspraak gedaan in kort geding dat canal + / canal digitaal had aangespannen tegen electronicahandel M-sat te Axel over de handel in voorgeprogrammeerde smartcard’s waarmee gratis naar Canal plus / Canal Digitaal kan worden gekeken, blanco smartcard’s, programmers, blokkers en season interface’s.


 


De president heeft daarbij bepaalt dat verkoop van voorgeprogrammeerde kaarten verboden is.


 


De verkoop van blanco smartcard’s, programmers, blokkers en season interface’s is toegestaan zolang zij niet worden gekocht met de bedoeling daarmee gratis naar Canal plus / Canal Digitaal. te kijken. Echter het is steeds verboden om installaties of voorzieningen te verkopen als het de verkoper duidelijk is dat deze aangeschaft worden met de bedoeling gratis naar betaaltelevisie te kijken. In dat geval is het dus ook niet toegestaan om schotels, TV’s en decoders te verkopen


 


In tegenstelling tot de bewering van Canal+ dat er vanaf heden geen blanco smartcards of programmers verkocht zullen worden door M-Sat, zal M-Sat zoals u zult begrijpen blanco smartcards en programmers blijven verkopen, evenals overig toebehoren bij het kijken naar uw (satelliet) TV.


 


------------------------------------------------------------------


 

 


bestellen mogelijk via onze webshop


En nu nog zeggen dat Jack niet voor ons zorgt !!!!

 
Het enigste dat ik hieraan kan toevoegen is dat deze man pioneer is en enorm lef heeft om tegen een gerechterlijke beslissing in te draven. Dit kan twee kanten uitgaan. Ofwel zal het hem veel geld en miserie kosten ofwel vaagt hij met één ruk alle hogere beslissingen van tafel. De toekomst zal het uitwijzen, maar ik zou niet graag in zijn schoenen staan.

 
of het hier thuishoort weet ik niet maar denk het van wel ,bij ons in brabant heb je een plaatselijke krant BN/DE STEM er stond hier ook in hoe c+ de strijd gewonnen had ,zoals ik het heb gelezen is het volgens mij niet goed gepubliceerd zodat m-sat in een kwaad daglicht werd gesteld ,wat kranten al niet schrijven om de grote jongens maar te helpen ,, het zou beter zijn als ze iets schreven om het hele verhaal van de rechtbank te schrijven en NIET ER EEN SMEEUIG verhaal van te maken wat geen algehele waarheid in zich heeft ,sorry wilde dit even kwijt .

 
Die meneer van MSAT heeft inderdaad erg veel lef en inderdaad kan dat twee kanten voor hem uitgaan. Persoonlijk denk ik inderdaad dat hij in hoger beroep zeker een goede kans maakt, als zijn verdediging dezelfde felheid ten toon spreid als bij de Xtrasat zaak, gelijk gesteld te worden in het feit dat verkoop van proggers en blanco kaarten legaal is maar voorlopig staat in deze zaak natuurlijk nog de uitspraak van de rechter en die luidt dat het vooralsnog illigaal is en verbindt daar zelfs een dwangsom aan bij iedere geconstateerde overtreding.

Nou denk ik dat het halve personeelsbestand van C+ van de directie opdracht hebben gekregen om daar maar een proggertje en kaartje te bestellen dus heb je inderdaad kans dat er veel geconstateerde overtredingen worden geconstateerd door C+.

Misschien dat dat ook een beetje de bedoeling van de hele zaak is omdat dan in een andere procedure sneller bij een andere rechter een uitspraak worden ontlokt of verkoop van proggers en blanco kaarten illigaal is. En dat kan natuurlijk weer twee kanten opgaan. Is een groot risico wat de goede man neemt.

Een ding moet me van het hard. Ik vind soms dat deze zaak echte topprijzen vraagt voor sommige dingen maar ik kan niet anders zeggen dat hij voor mij nu echt een "held" is. Waar anderen het steeds maar lopen te verkondigen dat ze C+ gaan lopen sarren en rechtzaken aandoen voegt deze man de daad bij de woord en neemt gigantische risico's die hem ook persoonlijk heel erg hard kunnen raken.

Kortom petje af voor de heer B van MSAT. ........

 
Ik wacht nog alijd op mijn kaarten en mijn programmer,...

Ze zijn toch niet commercieel.

Foute leveringen, enz.....

Na 6 telefoons, 7 E-mails, Ze hebben hun gat niet bewogen...

Voor mijn part mag hij boeten...

 
Zoals men weet ben ik persoonlijk ook tegen dit soort commercie.

Van de andere kant ben ik wel fan van iedereen die het lef heeft op deze manier tegen C+ in te gaan.

Redelijk is het voor C+ om hun produkt te beschermen, logisch, dat zou ik normaal ook respecteren. Ware het niet dat C+ op een oneigenlijke manier sites maar vooral boards offline laat halen, en belachelijk ver gaat in dingen waarvan zij vinden dat het verboden zou moeten zijn (programmers en lege kaarten). Dat gaat te ver en derhalve heb ik wel een goed woordje over die net probeert dat soort belachelijke dingen tegen te gaan.

Overigens heb ik hem even verplaatst naar kletspraat want het wordt toch meer een discussie en het nieuws is er al vanaf.:)

 
de B heeft lef ??????, laat ik het anders stellen, de B is altijd al zo geweest, zijn wil is wet, en hij wilt zich gewoon niet de wet laten voorlezen door wie dan ook, DUS OOK NIET DOOR EEN RECHTER !!!!.

Maar in Nederland is een uitspraak in kort geding "rechtspraak" die direct geldig is, ongeacht een hoger beroep. m.a.w. Msat is gewoon strafbaar, in een artikkel vandaag in een zeeuwse krant zegt dhr. B, dat hij niet de namen van zijn leveranciers zal bekend maken, dit is of grootspraak, of gewoon dom.

Canal+ heeft een uitspraak met bijbehorende dwangsom in handen die ze zeker zullen gebruiken tegen Msat, en aangezien hij samen met zijn vrouw een VOF heeft, kun je er donder op zeggen dat voorgenoemde zaak binnenkort ophoud te bestaan, Canal+ kan en zal hem zakelijk en prive volledig uitkleden als hij gewoon doorgaat.

Let wel dan is het dus ook gedaan met service en garantie van Msat !!!

Eeerder hebben we ook zo'n zaak in Zeeland gekend (SATNET) grote mond, veel piratery, en uiteindelijk failliet. !!!!!

sorry hoor, C+ sarren, OK, er tegen in gaan, OK, maar gewoon dom doen en een gerechtelijke uitspraak naast je neer leggen, en daarmee jezelf vernielen, moet je zelf weten, maar hij heeft ook personeel en klanten, die van dit soort dommigheid ongevraagd ook de dupe worden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan